Gå til innhold

Alternativ til Sixaxis håndkontrollen (Nyko Raven..?)

FonderPrism

Anbefalte innlegg

Fikk meg PS3 for noen uker siden, og er ganske fornøyd med det meste til nå. Det største problemet mitt er at håndkontrollen er for liten til hendene mine, evt. hendene mine er for store :p

Problemet er størst når jeg spiller bilspill hvor R2/L2 brukes til gass/brems, hvor jeg som regel ender opp med å holde kontrollen i en veldig rar vinkel. Har montert "triggers" nå, men vet ikke om det ble veldig mye bedre.

Etter litt søking fant jeg flere alternative kontrollere som er større, men de fleste er litt jalla/kjipe i forhold til Sixaxis-kontrollen. Det beste alternativet ser ut til å være Nyko Raven, som ble lansert nå nylig. Denne ser ut til å ha god størrelse, og har i tillegg 360 oppsett på spakene. Noen som vet om denne er å få tak i i Norge? Kom gjerne med andre alternative håndkontrollere!

Den finnes forøvrig også med vanlig layout på spakene.

41%2BwpSoL7KL._SL500_AA300_.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Den såg ganske bra ut, må jeg si, har aldri vært begeistret for plasseringen av stikkene på dualshock-kontrollerne. Kommer garantert til å kjøpe/teste en slik selv. Men det ser ut til at den ikke er ute i butikkene ennå, så vi må vente litt mer.

Lenke til kommentar

Kjapp oppdatering: Leste et sted at noen hadde brukt en standard kontroll beregnet for PC, på PS3. Kom på at jeg hadde en Saitek Cyborg Rumble P3600 liggende, så jeg plugget den i. Alt av knapper fungerte 100%, men den har ikke PS-knappen. Og R2/L2 fungerte kun som av/på, ingen analog funksjon, noe som er litt kjedelig mtp. bilspill (som er det jeg har spilt mest til nå). Ellers synes jeg selve formen på kontrollen er ganske god, så jeg kommer nok til å bruke denne kontrolleren en del. Tror jeg betalte 209,- for den hos NetOnNet en gang i tiden.

41QrrZMIJTL._SL500_AA300_.jpg

Ellers har de Pro Elite og Pro EX, som deltamannen nevnte, hos Amazon:

http://www.amazon.com/Pro-Elite-Wireless-Controller-Playstation-3/dp/B003V4AK8E/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=videogames&qid=1283752095&sr=8-1

http://www.amazon.com/Pro-EX-Controller-PS3-Playstation-3/dp/B003VWXV50/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=videogames&qid=1283752118&sr=8-1

Lurer enda på om jeg skal bestille Nyko Raven eller ikke, men ville gjerne prøvd den først eller hørt fra noen som har prøvd den. Evt. er visstnok Logitech sin PS3 kontroll ganske bra:

41Hz9eqYppL._SL500_AA300_.jpg

EDIT: Kom plutselig over denne geniale 360 til PS3 adapteren. Er klar over XCM Cross Battle Adapter som gjør det samme + mye mer, men den er så veldig dyr.

sku_42000_1.jpg

Endret av purity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...