Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ble rapportert på Chatroulette

Bruker1000

Anbefalte innlegg

Så vidt meg bekjent får man opp en advarsel første gang man besøker siden om at Chatroulette ønsker å benytte seg av brukerens webcam og mikrofon gjennom Adobe Flash. Dette kan neppe forstås annerledes enn at du samtidig implisitt samtykker til å sende bilder og lyd av deg selv. Noe annet ville vært absurd.

Forøvrig må man vel også selv sette i gang bruken av webcam og lyd. Også i dette vil det implisitt ligge et samtykke til å sende bilde og lyd.

Det skjer vel hver gang? Da adobe flash trenger tillatelse. Du gir den lov til å bruke mic og cam. Om du blir tatt bilde av har du bare deg selv å takke.. Om de har lov til å ta bildet, er en annen historie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp av. Uavhengig av hvilken reaksjon som vil komme, kan jeg vanskelig se at du på noe vis vil bli stilt til ansvar for det du har gjort, sjangsen for at de vil gå videre med dette, er minimal.

Om du har en bærbar pc, kan du feks hevde at du satt i danmark da dette ble gjort. Man får da en juridsk problemstilling som ikke blir helt lett å forholde seg til for myndigehtene. I tilfelle vil dette gå for dansk rett. Og om vi alle vet; Det er godt å være norsk i Danmark.

Enn videre er det å vise seg frem etter hvert blitt mer og mer normalt. Bare se på deiligst.no og lignende sider. Hvor går grensen? Snolt eller ikke snolt, pilt eller ikke pilt, - so what? Its at free country man.

Hvis du får noen form for raksjoner, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med advokat. Han/hun fikser opp i det.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...