Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva skjer etter en operasjon?

Gjest Anonoym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonoym

Hei. Jeg skal om en stund under operasjonsbordet. Det er i for seg en ganske enkel og problemfri operasjon, men i papirene jeg skal fylle ut understrekes viktigheten av å ha en voksen person hos seg frem til neste dag. Man må også krysse av for om man skal bli hentet av en bekjent eller av en taxi.

Hvor nøye er de på dette med at man behøver å ha en voksen person i nærheten i etterkant av operasjonen? Sjekker de dette på noen som helst måte? Og siden jeg bor ganske nærme sykehuset så tenkte jeg rett og slett bare å gå hjem etterpå. Vil det bli problematisk om jeg krysser av at jeg tar taxi uten å faktisk bestille en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du tror vel ikke at en av kirurgene kommer hjem til deg og tar stikk-prøver på om det er noen der eller ikke?

Men, det hjelper lite å bo nærme sykehuset om du svimer av på veien eller hjemme, eller ødelegger noe av det operasjonen har gjort.

Det er antagelig en god grunn til at man må ha noen i nærheten det neste døgnet, det er nok ikke bare for selskapets skyld.

Vil absolutt anbefalle at du har noen voksne i nærheten!

Lenke til kommentar
Gjest Anonoym

Nei, men det er vel ikke usannsynlig at de ber om et telefonnummer for å få en bekreftelse?

Det er sikkert en god grunn til det, men jeg har ganske enkelt ikke muligheten til å ha noen rundt meg på det tidspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...