Cola911 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Noen ganger får jeg ikke sove, og jeg lurer på om det er tilnærmet likt å ligge i senga som det er og faktisk sove. Feks hvis jeg legger meg 11 og ikke sovner før kl 12, hvor mye "søvn" får jeg da? Lenke til kommentar
anbar Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 hvorfor får du ikke sove, banker hjertet eller er du bare ikke utslitt nok? tren to-tr timer før du legger deg. jeg sliter selv med hjertebank og jeg kan gå en hel natt uten søvn. dog har jeg godt av avslapningen i sengen selv om jeg blir dritirritert Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Jeg får jo sove som regel, men spørsmålet mitt er om det er det samme å sove som å ligge i senga Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Iflg. lege "tilsvarer" 1 time med hvile i sengen ca. 10-15 min søvn. Selvsagt ikke et godt substitutt i lengden men... Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hei Kroppen kan nok hvile om du ligger i senga, men hjernen trenger de ulike søvnfasene for å fungere optimalt, spesielt trengs REM-fasen. En vanlig torturmetode er å hindre personen å sove. Da tar det ikke mange døgn før de fleste blir psykotisk og begynner å hallusinere. Mvh Dag Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Du kan nok ikke telle denne tiden som søvn, selv om du slapper godt av. Allikevel er det greit å legge seg såpass tidlig, siden du da har lenger tid på å slappe av før du sovner, i stedet for å satse på at "jeg sovner jo ikke før tolv, kan like gjerne legge meg da", og ikke sovne før i ettiden. Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå