Faller Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hei Har begynt med Java på skolen, og har fått noen oppgaver, men jeg sliter allerede. Kompilerte i CMD, og får feilmeldingen "Cannot find symbol". Kodingen: public class Velkommen { public static void main(String [] args) { System.Out.Println(" Velkommen valgfritt-navn! I dag begynner ditt studium i Java! " ); } } Noen som ser hva feilen er? Mvh Faller Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Nå er det svært lenge siden jeg hold på med dette og er ikke oppdatert, men tror feilen kan være enten: mellomrom mellom String og [] skal kanskje være [] bak args. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Det stemmer nok desverre ikke. [] skulle være mellom String og args. Sjekket mot forelesningen vi hadde i dag. Men takk for forsøket uansett Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 System.out.println skal skrives med små bokstaver i out og println Lenke til kommentar
miXer Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Dette ligner veldig på en oppgave jeg også hadde idag på NITH. Går du der? Anyways, feilen er som sagt: skal ikke være store bokstaver i out.println Lenke til kommentar
Faller Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) @rspy: Takk, det stemmer Fant ut av det etterhvert @miXer: Stemmer at det er oppgave fra NITH ja Jepp, går der selv. Jeg som går rundt med Beats by Dr. Dre (sort og rødt headsett) Bare å hilse på når du ser meg i morgen Endret 31. august 2010 av Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå