Thsan Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Hei, det er dessverre lenge siden jeg sist satt sammen en pc så jeg har ikke peiling på hva som er bra lenger. Så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med å sette opp en liste med deler som er bra. Pcen skal primært brukes til gaming. Pcen behøver ikke dra alt på det beste, men jeg vil at den skal kunne kjøre de fleste spill med en ok oppløsning. Jeg skal bruke rundt 10.000 kr, jeg trenger ikke tastatur,mus,skjerm,DVD-brenner. Lagringsplass har jeg nok av men trenger en disk som skal brukes til Windows og litt diverse. Er usikker på om 450W strømforsyningen som jeg har er sterk nok. Jeg skal ikke overklokke pcen (har dårlige erfaringer med det ) Så det jeg trenger er hovedkort,ram,grafikk-kort,prosessor,kabinett,en SSD disk, og evt en ny strømforsyning. Jeg setter pris på alle innspill Mvh Sondre Ps. Har fått litt hjelp av en kamerat, ser dette oppsettet greit ut. Og holder en 450W strømforsyning til dette?? Endret 31. august 2010 av ShadowWalker Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) 8gb ramen er for mye til spille maskinen i5 750/760 til s1156 (i7-870 koster 1000kr mer og har bare HT, hvilken er ikke brukt i spiller) i7 930 til s1366 Endret 31. august 2010 av Gjest Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Takker for raskt svar. Så det holder med 4Gb ram, jeg kan jo alltid kjøpe mer hvis det trengs. Og tar en i5-760 istedenfor i7-870. Men holder en 450W til dette systemet da? Kan du også anbefale en SSD disk ? Endret 31. august 2010 av ShadowWalker Lenke til kommentar
Thsan Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Tusen takk for at du tok deg tid til å hjelpe meg, jeg setter stor pris på det Pc er nå bestilt og jeg sitter spent å venter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå