Gå til innhold

Frelse på 12 sek. er garantert, men greier du det?

Anbefalte innlegg

Drammens tidende melder om at det er bare er å gå inn på Senterkirken i Hokksund sin side, lese bønnen og bli frelst.

Ettersom jeg har prøvd flere ganger uten noe positivt resultat, spør jeg "er det enkelt?"

Ja, det er faktisk så enkelt hvis man ber en enkelt bønn av hele sitt hjerte. Gud aksepterer en slik enkel frelsebønn som vi har lagt ut på Internett.

Men det stemmer ikke med hva som stod på neste linje etter bønnen.

Gratulerer! Nå er du frelst. Nå bør du ta kontakt med oss, eller en menighet i nærheten av der du bor, og de vil fortelle deg hvordan du kan fortsette det spennende livet du nå nettopp har begynt!

Jeg har vel ikke greid å bruke hele mitt hjerte, det bekrefter at man må være i nød for å bli frelst. Jeg har det bra med meningsløsheten, så derfor er ikke hele mitt hjerte med i bønnen, samme hvor hardt jeg prøver.

Noen andre som har vært mer heldig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne be den bønnen med hele sitt hjerte må man vel allerede tro på det som står der. Jeg kom så lang som til "Jesus, jeg inviterer deg inn i mitt liv". Men jeg klarte bare halvparten av neste setning. "Jeg tror at du døde for mine synder, og at du stod opp igjen". Jeg tror at han selv trodde at han døde for mine synder, så da gjorde han jo det. Men at han stod opp igjen tror jeg rett og slett ikke på. Der klarer ikke hjertet mitt å lyve for seg selv.

Jeg kan ikke få meg selv til å tro. De kristne sier jo det er bare Gud som kan gi meg troen. Så de eneste konklusjonene jeg drar fra det er at enten er det ingen gud eller så vil han ikke ha meg til å tro.

Lenke til kommentar
For å kunne be den bønnen med hele sitt hjerte må man vel allerede tro på det som står der. Jeg kom så lang som til "Jesus, jeg inviterer deg inn i mitt liv". Men jeg klarte bare halvparten av neste setning. "Jeg tror at du døde for mine synder, og at du stod opp igjen". Jeg tror at han selv trodde at han døde for mine synder, så da gjorde han jo det. Men at han stod opp igjen tror jeg rett og slett ikke på. Der klarer ikke hjertet mitt å lyve for seg selv.

Jeg kan ikke få meg selv til å tro. De kristne sier jo det er bare Gud som kan gi meg troen. Så de eneste konklusjonene jeg drar fra det er at enten er det ingen gud eller så vil han ikke ha meg til å tro.

Jeg er ikke saa flink til aa argumentere saa jeg skal ikke bevege meg saa mye inn paa dette omraadet :)

Men Gud skapte mennesket med fri vilje, han skapte ikke mennesket i sitt bilde til aa styre oss. Det er klart hvis Gud skapte oss mennesker i sitt bilde til aa ta kontroll over oss sa kunne han sikkert ha gjort det, jeg tror neppe det ville ha vert noe nod i denne verdenen, men saa lenge mennesket ha sin egen fri vilje til aa bestem hva han vil saa kan ikke Gud forandre deg(?).

Du har helt rett (tror jeg),det er vanskelig hvis man ikke tror paa det som staar i Bibelen, eller i denne bonnen paa internett.

Bare for aa lufte litt mer rundt det med relgion: Naar du er ute aa gaar saa ser du vindend beveger paa trerene, du ser lovet flyr i luften, du kan kjenne den deilige brisen i ansiktet (det er jo klart du ikke kjenner, eller ser noe hvis det er vind stille:)

..Saa du vet at det finnes vind der ute, ikke sant?

(JEg sal ikke si at jeg har rett) Men det er vel vanskelig for mennesket aa tro paa noe man ikke kan se. Men det er vel det det er aa ha tro paa noe.

...

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Mulig jeg missforstår deg her. Men sier du altså at de som tror ikke har fri vilje? Siden det med fri vilje er vanskelig å tro?

Jeg mener de som tror har fri vilje og har velgt å tro selv. Under påvirkning av andre. Men de som tror sier at Gud fikk dem til å tro. Altså er det ingen vits i å prøve å tro. For visst Gud vil at jeg skal tro får han meg til å tro, eller?

Lenke til kommentar

Det der er REN LØGN! Du blir ikke frelst av å lese en bønn. Man blir frelst hvis man kan si at man tror på det som står i Trosbekjennelsen. :evil:

Dette er noe av det minst kreative jeg har sett på lange tider. I tillegg er det ei seriøs kirke som har lagt det ut. Blir direkte sint! :evil:

FOR NOE DRITT! :evil:

Lenke til kommentar

Ønsker du å bli frelst, så be denne bønnen av hele ditt hjerte:

"Jesus, jeg inviterer deg inn i mitt liv. Jeg tror at du døde for mine synder, og at du sto opp igjen. Jeg tror at du er Guds sønn og jeg vil at du skal være Herre i mitt liv. Jeg takker deg for at frelsen er ferdig, og at jeg nå er ett Guds barn!

Jeg likte faktisk hva tunefish sa, jeg. Han sa følgende:

Hvem kom først? Høna eller egget?

Det er et nokså fint paradoks at jeg skal begynne å tro på Jesus hvis jeg ber til Jesus av hele mitt hjerte.

Slik jeg ser det, kunne jeg like godt ha bedt til Skybert. Jeg tror like mye på at han finnes.

Det går ikke an å be til noen av hele ens hjerte hvis man ikke tror på vedkomne. Og hvis man begynner å tro på vedkomne etter at man har bedt? Hmm..

Vel... Det er vel som Tunefish også sa:

Gud gir mennesker troen.

Bare ikke meg.

Lenke til kommentar

#Begynnelse på script

#Loop 1

:start

print "Jeg vil tro, men kan ikke når jeg ikke vet hvordan"

print "Gud gir dere troen"

print "Han har ikke gitt meg troen. Hvorfor ikke?"

print "Dere må åpne dere for den Hellige Ånd"

print "Jeg kan ikke åpne meg til noen jeg ikke tror på"

print "Vil du tro?"

goto start

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...