Gå til innhold

Trenger et godt og stillegående skjermkort. Er Radeon 5870 overkill?


tkorsvold

Anbefalte innlegg

Heisann, har en PC med 8GB RAM og (lett overklokket) Core i5 750 prosessor.

 

Har bare (veldig) stillegående komponenter i kabinettet mitt.

 

Nå skal det gamle GeForce 8800GTS-kortet ut! Det er litt treigt og bråker masse.

 

 

Jeg vil ha et nytt kort som kan dra de nyeste spillene på 1920x1200 uten problemer. Skal være maks detaljnivå, eller tilnærmet maks. Må også være stillegående.

 

 

Noen spill som er aktuelle for meg:

- Starcraft 2

- DIRT 2

- Civilization 5

- Left for dead 2

- Bioshock 2

- Crysis 2

 

etc.

 

Har sett på Sapphire sitt 5870 Vapor-X.

Er dette overkill, eller holder det med et GeForce GTX 460 (1GB)-kort?

 

 

T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5870 vapor-x eller lignende kort (powercolor pcs/pcs+/pcs++ eksempelvis) går veldig stille og er veldig gode kort, 5870 kan jeg bekrefte takler alle de spillene, bortsett fra Crysis 2, som jeg ikke vet reqs på.

 

GTX 460 kan vær ett VELDIG bra alternativ hvis du vurderer SLI senere, da vil du nok kunne spille de fleste spill på maks, også nyere spill, men crysis 2 er usikkert, mtp hvor krevende eneren var.

Lenke til kommentar

Jaja, det er jo en økonomisk besparelse å velge GTX 460 framfor Radeon 5870. Og hvis Crysis er det eneste spillet jeg ikke får kjørt på full guffe, kan jeg vel leve med det...

 

Har forresten ikke SLI mulighet på hovedkortet mitt (P55), så får se hva det blir til.

Men har tittet litt på Gigabyte sitt GTX 460 som Dustinhome har til 1769kr.

 

Virker jo som en god deal!

Lenke til kommentar

Fabrikk OC + 1gb minne til 1769 kroner ser veldig bra ut :) har du mulighet for x16 på begge kortene eller x16 x8 kan du senere kjøre SLI av disse kortene for ennå bedre ytelse. og det er heller ingen dyr oppgradering :)

 

selvfølgelig vil jo 5870 kjøre alle spillene bedre, men jeg tror GTX 460 1gb OC klare seg mer enn godt nok. Forsåvet har også Nvidia mindre driverproblemer for tiden, men med tweaking av drivere + klokking av 5870 har du ett veldig godt kort :thumbup:

 

hvis crysis 2 har samme, kall det hopp i krav som crysis 1 hadde, klarer nok ingen nåværene kort det på maks, med unntak av 5970 som kan ha en sjangs, men dette er bare spekulasjoner fra min side, så ikke ta det for god fisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...