Gå til innhold

Outlook/exchange ressurskalender - automatisk mail

Anbefalte innlegg

På jobben bruker vi exchange server og har satt opp noen kalendere for å reservere ressurser, blant annet en bil som jeg har et visst ansvar for. Jeg behøver ikke godkjenne at andre bruker den, men det er greit å bli fortalt når noen reserverer den. Går det an å sette opp kalenderen slik at jeg automatisk får en mail når noen reserverer den bilen? Evt når noen gjør andre endringer, slik som å flytte på eller avlyser en reservering?

Selvfølgelig, jeg kan se inn i kalenderen når den er reservert, men det hadde vært greit å få en epostinfo når det skjer noe.

M.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig hvis kalenderen er en ressursbruker. Da kan du legge til deg selv som en representant og få tilgang til varsler. Logg inn som ressurskontoen og gå til verktøy -> alternativer - > representanter for < 2007 og fil -> kontoinnstillinger -> representanttilgang i 2010. Legg til deg selv og gi deg tilgang til kalender samt huk av for kopi av møteinnkallelser.

Om du bruker en felleskalender i stedet er jeg faktisk ikke sikker på om det er mulig. Da mister du vel uansett en del funksjonalitet i forhold til en ressursbruker.

Endret av enden
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...