ramses Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hvis Oly fortsetter på dette sporet så trenger jeg null betenkningstid for å bytte ut PEN når CanonNikon en gang presenterer sine modeller. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Er enig med deg i at det må komme opp mer god lyssterk optikk (med elektronisk grensesnitt) snart for µ4/3. Prisene er i entusiastleiet, mens mange av objektivene foreløpig ikke appellerer til disse. Men jeg føler meg ganske sikker på at det vil komme. Ser i hvertfall for meg at Pana lager en 25mm tilsvarende den for 4/3 ganske snart? Lenke til kommentar
Cax Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Men jeg føler meg ganske sikker på at det vil komme. Ser i hvertfall for meg at Pana lager en 25mm tilsvarende den for 4/3 ganske snart? Blir ikke det veldig nært den eksisterende 20/1.7 da? Kanskje hvis de laget veldig lik eksisterende 25/1.4 ja, med Leica-navn og ikke baserte seg på softwarekorreksjon og ikke prioriterte pannekakeform så hadde det blitt et annet pris- og kvalitetssjikt. Jeg vil ihvertfall ikke anta at 45/2.8 blir det eneste Leicabrandede objektivet fra Panasonic til µ4/3, selv om det dessverre ikke ser ut til å bli flere enn de fire eksisterende for 4/3. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 edit: apropos prisnedgang etterhvert, panasonic 20/1.7 selges nå for US$ 350 på phphotovideo.com - det er snart halvparten av billigste norske tilbud. Det var gode nyheter. Det er det eneste objektivet jeg misunner mFT-folket. (Kanskje også kommende Samyang 50mm f/0,95). Men prisen på over 4000 kr for 20/1,7 har vært avskrekkende. 2200 kr er er derimot en fin pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg