Bispen Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Skal ha ny tlf og er nå ganske sikker på at det blir enten iphone 4 eller samsung galaxy s. Men nå har jeg vurdert frem og tilbake og er fortsatt veldig usikker. Har skrevet en liste over hva som er viktig for meg, håper dere kan hjelpe meg. 1. basisfunksjonalitet Jeg går ut fra at det er 3g og wlan på begge og at begge kan brukes som modem. Kan noen bekrefte? Det bør også være ganske enkelt å bruke. Går ut fra at begge tlf bruker wlan automatisk når man trenger nett og man er i et trådløst nett? 2. organisering Jeg kommer til å bruke tlf mest til å "organisere min hverdag", dvs at funksjonalitet for kalender, notater og mail må vere god. Dette må vere lett å synkronisere. Dersom det har noe å si er jeg generelt glad i google sine løsninger. Er en android tlf lettere å synke mot gmail f.eks? 3. dokumenthåndtering Har lest at samsung galaxy har noe opplegg for å redigere officedokumenter. Hvordan er denne muligheten evt alternativene på iphone? Er det mulig å se/redigere/synke office dokumenter? 4. apps er begeistret for appstore men kanskje er android market bra nok? Jeg er selv utvikler og det hadde vært gøy å prøve å lage noen små applikasjoner selv, først og fremst til eget bruk. Har hørt at appstore har høye kvalitetskrav, men er det mulig å legge egenproduserte programmer på egen tlf uten å passere disse kravene? Hvilke språk kan man evt bruke for å lage programmer til iphone eller til en android? 5.gps Vil gjerne ha gps/navigasjonsmulighet. Forstod det som at dette var noe begrenset på samsung galaxy? 6.generelt. Kamera bør vere ok, og det bør vere en bra musikk/video-avspiller. Ellers ikke så opptatt av video, spill osv. Viktigere at tlf er kjapp å bruke til nyttige formål. Pris spiller selvfølgelig en rolle men er ikke avgjørende. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
gmes Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Holder vell med en tråd om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå