Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arbeidet med biokuppelen går frammover. De to første buene som resten skal bygges ut av er satt opp.

Jeg har blitt informert om at min kuppel-bygge-teknikk ikke lager en perfekt kuppel, og til dette sier jeg en ting.

Neste gang lager jeg en perfekt kuppelen, og jeg begynner fra bedrock og går opp til limiten. Hvor mange blokker dette er vet jeg ikke, men mange skal det bli.

Her er et bilde over hvordan det ser ut for øyeblikket.

20101120202841.png

Lenke til kommentar

I anledning at vi har passert 200 brukere, så arrangerer vi offisielt gruppebilde neste fredag kl. 18:00. Dette blir gøy, så vær med og skrive historie, når vi setter ny brukerrekord på serveren! :new_woot:

I tillegg vil TJ vise frem sin selvutviklede økonomimod, spesiellaget for RP serveren. :new_woot: Det vil si at det blir innført et pengesystem på byggeserveren. Dermed kan alle snart kjøpe og selge blokker til og fra serveren. I starten må dere ta kontakt med en mod eller admin for å kjøpe eller selge. Et helautomatisk system er i planleggingsfasen. Prisene fastsettes utifra hvor stor etterspørsel serveren har etter tingen. Serveren kan ikke selge ressurser som noen ikke har gitt den først.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Neste gang lager jeg en perfekt kuppelen, og jeg begynner fra bedrock og går opp til limiten. Hvor mange blokker dette er vet jeg ikke, men mange skal det bli.

41624 om du skal lage ei kule med diameter på 127 blokker .

83755 om du skal lage ein kuppel med radius på 127 blokker.

Så høyden fra bedrock til skybox er 127 blokker? Da blir det radius.

Lenke til kommentar

41624 om du skal lage ei kule med diameter på 127 blokker .

83755 om du skal lage ein kuppel med radius på 127 blokker.

Så høyden fra bedrock til skybox er 127 blokker? Da blir det radius.

Høgda er vel offisielt 128, men det er vel inkludert bedrock-blokkene. Eller er det det?

Lenke til kommentar

Er fryktelig fristet til å lette adkomsten min fra kåken inn til "sentrum/utopia"

tenkte da på å grave en tunnel hele veien fra huset, men kom fram til at en bedre løsning ville vært å strekt ut den veien som allerede er der, slik jeg har prøvd etter beste evne å forklare på dette bildet.

Untitled-1.jpg

Det ville ha gagnet flere på serveren da alle ville hatt mulighet til å "koble" seg på,

tenkte evt. å bygge denne i så rett linje som mulig, og eneste jeg ser som kan bli et problem er den borgmuren, hvorvidt man skal gå under (hvor man ikke vet hva som skjuler seg) eller å legge veien rundt, noe som kanskje er vel så enkelt!

Om dette skal gjennomføres og veien skal ha samme "stil" så må jeg nok få materialene til det, da hele greia er bygd i bricks...

vet ikke jeg, hva tror folket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...