Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har i det siste lagt merke til at PC'en sliter mer enn jeg liker, har opplevd å dette ut av MC med Far view distance og mye på gang, men spesielt skuff var Black Ops med veldig ujevn FPS =(

 

her er mine specs nå:

Kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=300355

Hovedkort: ASUS M2N32 SLI-Deluxe

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+

4gb ram

Nvidia GeForce 9800GTX

Sitter på Vista 32bit

 

så hadde jeg jo tenkt å oppgradere, da er bare spørsmålet om hva ^^

 

 

Er lenge siden jeg nå har oppgradert, og tar imot alle tips og råd med glede! ;)

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Søknad om byggetillatelse:

 

 

Hva skal bygges?

Eg vil gjerne lage Nidarosdomen :) Er fascinert av arkitekturen, og tenkte det hadde vore tøft å sjå korleis den blir i minecraft.

 

Hvor skal det bygges?

 

Tenkte her i området, på det flate. Har to plassar den kan passe på innanfor sirkelen, er usikker på kvar eg bør byggje. Målet på nidarosdomen blir 128*50-ish blokker.

 

post-196150-0-74359700-1290009379_thumb.png

 

 

Hvem skal bygge?

 

Hittil berre meg, men det er fritt fram å hjelpe til :)

 

Hva trengs av materialer?

 

Vil trenge tusenvis av smoothstone, for tidlig i prosessen til å bedømme enno. Men eg vil gjette rundt 10-15000.

Er usikker på kva eg skal lage taket av, forslag?

Og så må eg vel kanskje ha glas også.

Hadde vore supert om eg kunne ha fått spawna portal-blokker til rosevindauget.

Har ikkje planlagt interiøret enno, men det går vel med noko wood og kanskje gold.

 

Byggeprosessen:

 

Har fleire bilete som inspirasjonskjelder:

 

 

post-196150-0-99102300-1290009685_thumb.jpg

post-196150-0-91517000-1290009688_thumb.jpg

post-196150-0-02497600-1290009692_thumb.jpg

post-196150-0-81535800-1290009695_thumb.jpg

 

 

post-196150-0-57718400-1290009699_thumb.jpg

 

NB: Stort bilete.

 

NidarosdomenPanorama.jpg

 

 

Forsøker også å lage ein 3D-kubemodell av den i programmet Qubicle Constructor.

Her er fila, har berre laga det grunnleggjande hittil (må bruke Qubicle Constructor for å opne):

LINK

 

 

 

Dette blir altså skala 1:1, 1 blokk=1 meter. For å få med tårnet, som er 102 meter, må eg byggje frå under havnivå. Då må dei første 36 laga med stein og jord fjernast.

Er usikker på om det er verdt strevet, det blir nemlig 234000 blokker å fjerne :ermm:

Hadde nok gått lettare med dynamitt, men det er vel banned på serveren, og er vanskeleg å kontrollere at det sprengjer det den skal sprengje.

Lenke til kommentar

Introduksjon

 

Prosjektet er en relativt massiv tilføyelse på kuppel prosjektet mitt i havet nord for colosseum. En massiv biokuppel med trær, sletter, landskap, fosser og diverse andre ting i.

 

Planlegging

 

Planen er å først få satt opp kuppelen så innrede den. Mye trening fra andre kuppler kommer nok til å hjelpe. Plassering er uttenkt, trenger bare lit hjelp med grovjobben.

 

Størrelse

 

Kuppelen blir nok den mest massive kuppelen på serveren, med en diameter på 151 og en høyde på 75.

 

Location

 

Kuppelen bygges ved siden av min gamle kuppel, stedet er markert. Dette blir da nord for colosseum skulle jeg tro. Ser slik ut på kartet i hvertfall.

 

Utførelse

 

Prosjektet blir påbegynt med at rammeverket for kuppelen må opp (se lenger ned). så må veggene opp, den skal forbindes til de andre konstruksjonene og så skal den innredes.

 

Diverse

 

Prosjektet bygges av meg (Gravizt) og tubeost.

 

Hvor mye materiale som trngs tør jeg ikke tenke på, ettersom en kuppel med diameter 45 krevde 3344 glass, kan vi nok forvente at godt over 20 000 glass vil bli brukt her.

 

Det vi da søker om er 5 ting.

 

1. At tjnome med sine überscripts "hjelper" oss å legge gulvet i kuppelen.

2. At tjnome med sine überscripts "hjelper" oss fjerne vannet fra kuppelen.

3. At tjnome med sine überscripts "hjelper" oss sette opp de to første buene. Disse to blir de viktigste bitene av prosjektet, og det å skulle få dem opp uten feil manuelt er skremmende å skulle tenke på.

4. At min give kommando utvides til å kunne gi meg mer en en stack av gangen.

5. At Tubeost for kits for glass. Det kan nemmelig gå med en del.

 

Jeg føler at dette burde oppføres på prosjektlista som "Biodome", ettersom størrelsen passerer colosseum.

 

Ansvar

 

Jeg tar på meg ansvar på prosjektet i likhet med Tubeost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...