Oxygen 07-12 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Kunne jeg fått 160 Obsidian? Megaman ser ikke ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 GAAAAAAAAAAAAHHHHHHH Serveren er nå litt messed up Lagger MYE, og man får: "End of stream" veldig ofte... Lenke til kommentar
Bolgnes Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 får bare "end of stream" kommer ikke inn engang... Lenke til kommentar
blodbad Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 kommer fortsatt ikke inn : ((( Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Hei, beklage har vert vekke, men en tung mattebok er veldig bra som sove materiale, skal ta en titt på den Edit: Ser ut som problemet var slik jeg fryktet, skal ta morgenen og skrive om backup programmet der java er tydeligvis et elendig program å skrive backup i siden jeg har problem med at minne berre belaste seg mer og mer for hver backup sekvens. Som endte med at minne til serveren fylte seg opp og java heap space ikke var stort nokk til neste backup sekvens. Exception in thread "Server thread" java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space Hadde laget inn en sekvens i programet der tilfelle det skulle hende, skal programmet restarte, men istedenfor gjøre dette restartet den kun wrapperen og ikke selve minecraft server. Jeg skal ta og fikse dette og skrive om hele backup program. Edit2: Uansett er serveren oppe igjen! Edit3: Backup programmet er vist svært.... I need a drink! Edit4: Oxygen07: Hva med å bruke vann og diamant i Megaman? Edit:5? Etter jeg har sjekket det gamle backup programmet, kan jeg konkludere med at det ikke er backup programmet som fører til at heap space vekser opp mot grensen(96% av minne), der backup programet ligg i selve wrapperen og kjøre med settings. java -Xmx256m -Xms32m -jar Hardwork.jar Der at den maks kan bruke 256 mb ram, den bruker vanligvis rundt 72 mb ram. Uansett kan det virke som det er backup programmet som har feilen med at den øker pr backup uansett om det er folk på serveren eller ikke. Men jeg testet i dag tidlig at den økte ikke, så lenge det ikke var aktive område. Skal utforske dette mer før jeg eventuelt gir opp å skrive heller en Shell script for backup sekvensen selv om problemet kan ha en annen source, f.eks dem siste update fra notch eller log systemet Edit:6 Tar og forandre litt på prosesseringen i java, det burde gi ytelse forbedring over hele linjen. Tweake også setting for mulighet for parallell tråder og sette opp noen flags, burde hjelpe løse litt av problemet. Skal ordne det i en update. Må få teste det først Edit:7 (New world rekord in Edit?) Har ordnet oppdateringen for wrapperen, men har ikke klart å ordnet den for selve minecraft. Det kjem senere, vertfall vil dette føre til at saving av map ikke skal ha så stort impact på serveren. Selve backup koden i Shell vil ta tid og fullføre. (Book: My first Shell Script) Uansett blir planene og bygge om heile systemet, men kan ikke ordne dette før... ja etter eksamen og litt til, kanskje rundt 18 desember? Serveren vil gå ned i dag, siden minne kjem i posten, med dette vil jeg øke minne (heap size) til maks for mest mulig stabil selv med problem og heller ordne en restart script som restarte serveren kl 04.00 om natten. (ca 1 min) Uansett skal jeg tilbake å drukne meg selv i matte boken Edit:8..... La vekk matte boken rundt en time siden Har tatt å ryddet i backup kode, den skal fungere bedre nå men dessverre forsatt i java Skal sette inn denne oppgraderingen når minne kommer Har også fått ordnet paypal konto for donasjon, som trulig kjem opp i desember en gang, må nett ordne en eigen-bankkonto for donasjonen og finne ut hvordan jeg skal ordne med dokumentasjon. (Mener det er viktig dere får vite vet hva pengene vil går til.) Endret 16. november 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Takk for obsidian jeg fikk. Nå ser den klarere ut etter kantene ble definerte. Blå-fargene er matte, men lar den stå slik inntil videre. Lenke til kommentar
dasgiest Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 halla. jeg lurte på om jeg kunne joine. kjenner en irl her. navn - dasgiest Lenke til kommentar
jonol Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 dasgiest: Den er grei, velkommen til Hardwork! Lenke til kommentar
zeromanzer Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 halla. jeg lurte på om jeg kan få rights kjenner en irl her navn: Zeromanzer Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 den er grei Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) Fant Svelemoes skatt jeg også Endret 16. november 2010 av Puke Nukem 2 Lenke til kommentar
skabarehaMCacc Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 lurte på om jeg kunne få tilgang til serveren. heter adron på MC Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 (endret) lurte på om jeg kunne få tilgang til serveren. heter adron på MC den er grei OG serveren vil gå ned nå kl 20.00 pga oppdatering av minne EDIT: en liten restart pga minne loop Endret 16. november 2010 av Borbra Lenke til kommentar
3rl3nd Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 (endret) lurte på om jeg kunne få tilgang til serveren. heter adron på MC den er grei OG serveren vil gå ned nå kl 20.00 pga oppdatering av minne hvorfor gikk den ned nå? tulla. det stod vertfall server is shutting dow Endret 16. november 2010 av 3rl3nd Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Vart en kjapp restart Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg kjøpte Minecraft for noen dager siden, men jeg har ikke fått prøvd det enda. Grunnen er at etter jeg trykker "log in", blir clienten svart. Noen som har et svar på problemet? Lenke til kommentar
Weir Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Jeg kjøpte Minecraft for noen dager siden, men jeg har ikke fått prøvd det enda. Grunnen er at etter jeg trykker "log in", blir clienten svart. Noen som har et svar på problemet? Åpne: C:\Users\<BrukerNavn)\AppData\Roaming\.minecraft\bin Finn en fil som heter "version" og slett den. Start MC på nytt Lenke til kommentar
Tanner Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Finner ikke AppData mappen ... Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Skriv %appdata% i søkefeltet så kommer du inn på mappa Lenke til kommentar
Weir Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Finner ikke AppData mappen ... Den er skult. Du kan enten skrive navnet inn manuelt i adresselinjen eller åpne mappeinnstillinger og huk av "Vis skjulte mapper og filer" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå