malla785 Skrevet 13. november 2010 Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 skjer med servern? end of stram hele tiden nå xD Lenke til kommentar
pbsds Skrevet 13. november 2010 Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 Minecraft sin server er nede for øyeblikket Lenke til kommentar
malla785 Skrevet 13. november 2010 Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 tror det har kjedd noe med minecraft.net ah k Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 13. november 2010 Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 Minecraft.nets authentication server er nede Lenke til kommentar
Canaye Skrevet 13. november 2010 Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 nå er det mulig og komme inn på serveren Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 13. november 2010 Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 (endret) Step back fra min server admin rollen Til informasjon vil jeg ta et step back fra min server admin rollen. Jeg vil defor ikke være online på Hardwork sin minecraft-serveren på en stund. Dette har ikke med at jeg må ha pause eller ikke orke mer, men dessverre må jeg prioritere andre ting denne måned der jeg er en student som har en stor eksamen i slutten av måned. Jeg må rett og slett prioritere. Jeg vil med dette ikke være mer aktiv inne på serveren denne måned. Jeg vil også fryse all utvikling av mods og nye mods under utvikling. Med dette sagt, vil trulig dette ramme RP-serveren sin launch. Jeg vil ta en tur heim etter eksamen rundt den 13-15 desember. Jeg vil derfor ikke være fysisk til stede på serveren og eventuelle fiks må tas over internnett, det vil derfor føre til lengre ned tid, men satse på en oppe tid rundt 95% hele desember måned. Jeg vil prøve og ordne en ordning der Borbra kan låse seg inn og eventuelt starte serveren ved uhell som strømstans. Server oppgradering Hardwork serveren vil ha en oppdatering denne måned der RAM vil gå fra 4 GB til 8 GB. Jeg vil også ha en par fiks for server oppsette. Serveren blir trulig nede den 15-16 november. Web-serveren har fått en oppgradering fra 1 GB til 4 GB, planlege også senere bytte av prosessor og annet utstyr. Donasjon. Vil sette opp donasjon i løp av desember måned. Dette er for å dekke endel av serverkostnadene. Donasjon vil ikke forandre dagens drift av serveren, brukere som donerer vil ikke få noe ekstra i forhold til dem som ikke gjør det. Donasjonene er ment som en gave til Hardwork. Vil komme mer informasjon om dette på et senere tidspunkt. Videre utvikling Selve nettsiden er på en bra vei til og bli ferdig, denne har Borbra tatt ansvar for at den skal bli fullført, selv sitt jeg med PHP script for kontrollering av serveren via nettleseren, men denne blir fryst pga. Eksamen. Jonol og Avien har gjort en fantastisk jobb med økonomisystemet som vart bedre en jeg forventet. Det er også planlagt å ordne statistikk av online tid, hvor mye brukeren knuse/bygge på serveren og andre diverse statistikker. Vi jobber med flere andre prosjekter, men jeg vil ikke røpe for mye, der ting bør være litt hemmelig før release. Hva dere kan bidra med for Hardwork. Hva er det vi forvente av dere? Selvsagt forventer vi dere har det kjekt på serveren! Der vi satser på at dere hjelpe nye minecrafters med [Guest] status med hvordan dem enkelt kan søke om byggetillatelse i tråden for og bli sammen med resten av members og skape en verden uten like. Har dere spørsmål ta det opp i tråden der spørsmålet vill få svar. Har dere ide rundt videre utvikling, ta det i tråden og diskuter! Med dette sier jeg takk for meg. Håper det blir enda mer spennende byggverk og sjå når jeg kjem tilbake! Endret 13. november 2010 av Tj-nome 2 Lenke til kommentar
Red-Lion Skrevet 13. november 2010 Rapporter Del Skrevet 13. november 2010 Har vært student selv, og du gjør lurt i å prioritere eksamen. 1-2 uker intens lesing og nødvendig bortriving fra dataspill kan gi toppkarakterer. 1-2 dagers lesing kan redde ståkarakter Lenke til kommentar
Weir Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Spill er ikke første prioritet vet du Vil du att eg sjal ta over plassen din mens du er borte? Neida bare tuller, eg er ikke noen ledertype Vi andre får bare bygge og styre på til serveren koker Lenke til kommentar
joiky Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 pikashu tenkte å bygge den men trenger kansje litt hjelp Lenke til kommentar
joiky Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 (endret) slett Endret 14. november 2010 av joiky Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Du må nok komme med en mer utfyllende søknad enn det Du kna bruke min som mal, nest øverst på side 50 Edit: du kan bruke rediger funksjonen, istedet for å ha flere innlegg etter hverandre Endret 14. november 2010 av Slettet+8974354 Lenke til kommentar
Jostein K. Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Heihei! Jeg har lyst til å bli whitelistet, det vil si forfremmet til bruker på serveren. Det ser ut til å være et hyggelig community, ut ifra de få minuttene jeg har vært på serveren. Buildserver passer meg utmerket, ettersom jeg foretrekker å lage litt større ting. Jeg har blant annet planer om å lage Permanenten i Bergen, som er en stor kunsthall, det vil si museum. Jeg har aldri spilt på en norsk server før, og det kan sikkert være hyggelig å spille med personer fra samme land. Jeg er 17 år gammel, og går i 2. klasse på VGS. Jeg kommer fra Bergen, og har lyst til å enten studere arkitektur eller juss når jeg begynner på universitetet, helst i England. Jeg liker blant annet tennis og fotball, og jeg elsker arkitektur. Jeg har forsøkt å bygge en svevende øy på en annen server, men ettersom jeg trengte godt over 80000 blokker med jord til det, og jeg var alene om prosjektet ble jeg aldri ferdig med det. Om det er mulig vil jeg også spørre om det er mulig at dere kan forfremme Odsooo og Simpak til brukere også. Det er ikke nødvendig, og jeg vet at de burde skrive søknad selv, men hver gang jeg spør de så sier de det samme: Ja, jeg skal gjøre det i dag. Åtte uker senere, og ingenting har skjedd, så jeg tenkte jeg like godt kunne forsøke å spørre. Mitt eget navn på Minecraft er SUPERJostein. Jeg håper dette var tilstrekkelig, tusen takk! Lenke til kommentar
moffeloffen Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 "Server oppgradering Hardwork serveren vil ha en oppdatering denne måned der RAM vil gå fra 4 GB til 8 GB. Jeg vil også ha en par fiks for server oppsette. Serveren blir trulig nede den 15-16 november." Vil det være noen merkbar forskjell på 4 til 8 GB med minne? Hvor mye krever serveren nå? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Såvidt jeg har skjønt det så er hovedgrunnen Minecarts. De tar visst ekstremt mye, og når jernbane systemet på serveren både blir automatisk og forhåpentligvis en stor del av serveren, er det bedre å være føre var! Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Serveren bruker vanligvis rundt 0,8-1,2 GB ram (server versjon 0.2.1), der snakker vi om ingen mods, log eller backup system. Det er ca 25-30% av minne med få aktive område, med resten av systemet bruke den opp til 3.2 GB ram som er 80% av minne med mange aktive område og nyeste versjonen av notch. (15-20 personer spredt rundt omkring på serveren). Dagens backup system bruker litt ekstra minne som trulig vil bli fikset i en senere fix når min eksamens periode er over. Grunnen til den bruke mye ekstra minne har med log systemet der den skrive alt av onBlockCreate eller onBlockDestroy. Da snakker vi om 100-250 tusen linjer per dag. Mer har også et svært stort map der aktive område blir lagret i minne mens senere blir dem skreve til harddisk når dem lengre ikke er aktive. Skal også ordne en delayer for warp, som også vil hjelpe for minnebruker. Den store grunnen til at vi skal øke minne er for å gjøre plass til RP-serveren. Der vi kjøre to Alpha server fra samme maskinen. Maskinen blir også brukt til utvikling innen programmering fra min side. Endret 14. november 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Hvordan skifter dere farger på karakteren? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Farge kode er ordnet i groups og kun tilgjengelig for admins og mods. Det er slik at det skal være enkelt for spillere ingame og sjå mods og administrator. Hardwork Color: Blå = Mod (Guard) Grønn = Supermod (Captain) Oransje = Admins (Royal) Rød = Server Admins (Demigod og God) Edit alle farge kodene: §0 - Black §1 - DarkBlue §2 - DarkGreen §3 - DarkTeal §4 - DarkRed §5 - Purple §6 - Orange §7 - Grey §8 - DarkGrey §9 - Blue §a - BrightGreen §b - Teal §c - Red §d - Pink §e - Yellow §f - White Endret 14. november 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Weir Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Hvordan skifter dere farger på karakteren? Det kan du lese her du http://www.minecraft.net/skin/ Lenke til kommentar
Oxygen 07-12 Skrevet 14. november 2010 Rapporter Del Skrevet 14. november 2010 Arh. Jeg registrerte meg med et annet nick derfor jeg ikke fant ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå