Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Step back fra min server admin rollen

 

 

Til informasjon vil jeg ta et step back fra min server admin rollen. Jeg vil defor ikke være online på Hardwork sin minecraft-serveren på en stund. Dette har ikke med at jeg må ha pause eller ikke orke mer, men dessverre må jeg prioritere andre ting denne måned der jeg er en student som har en stor eksamen i slutten av måned. Jeg må rett og slett prioritere. Jeg vil med dette ikke være mer aktiv inne på serveren denne måned. Jeg vil også fryse all utvikling av mods og nye mods under utvikling. Med dette sagt, vil trulig dette ramme RP-serveren sin launch.

 

 

Jeg vil ta en tur heim etter eksamen rundt den 13-15 desember. Jeg vil derfor ikke være fysisk til stede på serveren og eventuelle fiks må tas over internnett, det vil derfor føre til lengre ned tid, men satse på en oppe tid rundt 95% hele desember måned. Jeg vil prøve og ordne en ordning der Borbra kan låse seg inn og eventuelt starte serveren ved uhell som strømstans.

 

 

Server oppgradering

 

Hardwork serveren vil ha en oppdatering denne måned der RAM vil gå fra 4 GB til 8 GB. Jeg vil også ha en par fiks for server oppsette. Serveren blir trulig nede den 15-16 november.

 

Web-serveren har fått en oppgradering fra 1 GB til 4 GB, planlege også senere bytte av prosessor og annet utstyr.

 

Donasjon.

 

Vil sette opp donasjon i løp av desember måned. Dette er for å dekke endel av serverkostnadene. Donasjon vil ikke forandre dagens drift av serveren, brukere som donerer vil ikke få noe ekstra i forhold til dem som ikke gjør det. Donasjonene er ment som en gave til Hardwork. Vil komme mer informasjon om dette på et senere tidspunkt.

 

Videre utvikling

 

Selve nettsiden er på en bra vei til og bli ferdig, denne har Borbra tatt ansvar for at den skal bli fullført, selv sitt jeg med PHP script for kontrollering av serveren via nettleseren, men denne blir fryst pga. Eksamen. Jonol og Avien har gjort en fantastisk jobb med økonomisystemet som vart bedre en jeg forventet. Det er også planlagt å ordne statistikk av online tid, hvor mye brukeren knuse/bygge på serveren og andre diverse statistikker. Vi jobber med flere andre prosjekter, men jeg vil ikke røpe for mye, der ting bør være litt hemmelig før release.

 

Hva dere kan bidra med for Hardwork.

 

 

Hva er det vi forvente av dere? Selvsagt forventer vi dere har det kjekt på serveren! Der vi satser på at dere hjelpe nye minecrafters med [Guest] status med hvordan dem enkelt kan søke om byggetillatelse i tråden for og bli sammen med resten av members og skape en verden uten like. Har dere spørsmål ta det opp i tråden der spørsmålet vill få svar. Har dere ide rundt videre utvikling, ta det i tråden og diskuter!

 

 

Med dette sier jeg takk for meg. Håper det blir enda mer spennende byggverk og sjå når jeg kjem tilbake!

Endret av Tj-nome
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Du må nok komme med en mer utfyllende søknad enn det ;)

 

Du kna bruke min som mal, nest øverst på side 50 :)

 

Edit: du kan bruke rediger funksjonen, istedet for å ha flere innlegg etter hverandre

Endret av Slettet+8974354
Lenke til kommentar

Heihei!

 

Jeg har lyst til å bli whitelistet, det vil si forfremmet til bruker på serveren. Det ser ut til å være et hyggelig community, ut ifra de få minuttene jeg har vært på serveren. Buildserver passer meg utmerket, ettersom jeg foretrekker å lage litt større ting. Jeg har blant annet planer om å lage Permanenten i Bergen, som er en stor kunsthall, det vil si museum.

 

Jeg har aldri spilt på en norsk server før, og det kan sikkert være hyggelig å spille med personer fra samme land. Jeg er 17 år gammel, og går i 2. klasse på VGS. Jeg kommer fra Bergen, og har lyst til å enten studere arkitektur eller juss når jeg begynner på universitetet, helst i England.

 

Jeg liker blant annet tennis og fotball, og jeg elsker arkitektur. Jeg har forsøkt å bygge en svevende øy på en annen server, men ettersom jeg trengte godt over 80000 blokker med jord til det, og jeg var alene om prosjektet ble jeg aldri ferdig med det.

 

Om det er mulig vil jeg også spørre om det er mulig at dere kan forfremme Odsooo og Simpak til brukere også. Det er ikke nødvendig, og jeg vet at de burde skrive søknad selv, men hver gang jeg spør de så sier de det samme: Ja, jeg skal gjøre det i dag.

Åtte uker senere, og ingenting har skjedd, så jeg tenkte jeg like godt kunne forsøke å spørre.

 

Mitt eget navn på Minecraft er SUPERJostein.

 

Jeg håper dette var tilstrekkelig, tusen takk!

Lenke til kommentar

Serveren bruker vanligvis rundt 0,8-1,2 GB ram (server versjon 0.2.1), der snakker vi om ingen mods, log eller backup system. Det er ca 25-30% av minne med få aktive område, med resten av systemet bruke den opp til 3.2 GB ram som er 80% av minne med mange aktive område og nyeste versjonen av notch. (15-20 personer spredt rundt omkring på serveren). Dagens backup system bruker litt ekstra minne som trulig vil bli fikset i en senere fix når min eksamens periode er over.

 

Grunnen til den bruke mye ekstra minne har med log systemet der den skrive alt av onBlockCreate eller onBlockDestroy. Da snakker vi om 100-250 tusen linjer per dag. Mer har også et svært stort map der aktive område blir lagret i minne mens senere blir dem skreve til harddisk når dem lengre ikke er aktive. Skal også ordne en delayer for warp, som også vil hjelpe for minnebruker.

 

Den store grunnen til at vi skal øke minne er for å gjøre plass til RP-serveren. Der vi kjøre to Alpha server fra samme maskinen. Maskinen blir også brukt til utvikling innen programmering fra min side.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Farge kode er ordnet i groups og kun tilgjengelig for admins og mods. Det er slik at det skal være enkelt for spillere ingame og sjå mods og administrator.

 

Hardwork Color:

 

Blå = Mod (Guard)

Grønn = Supermod (Captain)

Oransje = Admins (Royal)

Rød = Server Admins (Demigod og God)

 

Edit alle farge kodene:

 

  • §0 - Black
  • §1 - DarkBlue
  • §2 - DarkGreen
  • §3 - DarkTeal
  • §4 - DarkRed
  • §5 - Purple
  • §6 - Orange
  • §7 - Grey
  • §8 - DarkGrey
  • §9 - Blue
  • §a - BrightGreen
  • §b - Teal
  • §c - Red
  • §d - Pink
  • §e - Yellow
  • §f - White

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...