Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, det blir en minimal rollback men vil ta tid før serveren kjem opp med at tid spekteret ikke var det det beste.

Kjem med mer info litt senere

Edit:

Skal ordne deg gullerot og bok306, beklage litt sein respons men fleste admins er opptatt med store overraskelsen til RP-serveren.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Serveren har vært nede en time, pga griefing. Det vil nok ta en time til, Tj-nome jobber med å gjenopprette skaden. Vi har funnet ut at det var brukeren Noiz som griefet, ettersom vi har logg på alt som skjer på serveren. Han er nå bannet. Vi får tro at når man får luket ut ugresset, så blir det en bra verden for resten å bygge i. Vi beklager så mye nedetiden, for dere andre.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Noiz var jo en av de som meldte skaden og snakket om det som ingenting etterpå... :thumbdown:

Var det med overlegg, ikke et uhell?

Jeg mister ~20 jern og ~150 blokker pga rollback.

Begynte å "mine" like før episoden oppsto.

(Noiz leser i denne tråden ser jeg)

Endret av Tore
Lenke til kommentar

Noiz var jo en av de som meldte skaden og snakket om det som ingenting etterpå... :thumbdown:

Var det med overlegg, ikke et uhell?

Jeg mister ~20 jern og ~150 blokker pga rollback.

Begynte å "mine" like før episoden oppsto.

(Noiz leser i denne tråden ser jeg)

Mest sannsynlig mister du lite, TJ jobber med å gjenopprette skaden. Han laster det som ble ødelagt fra en gammel backup, over i den nyeste backupen. Han oppdaterer også serversoftwaren, når serveren først er nede. Det er derfor det tar litt lang tid.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Mest sannsynlig mister du lite, TJ jobber med å gjenopprette skaden. Han laster det som ble ødelagt fra en gammel backup, over i den nyeste backupen. Det er derfor det tar så lang tid.

Så ved en rollback så trenger man ikke rulle hele verden tilbake, man kan mixe&matche med flere backuper...?

Resten av verden kommer av en 1minutt gammel backup, mens området rundt husene kan komme fra en 2timer gammel backup...

(For all del, det er ikke noe verdi i det jeg mister...)

Endret av Tore
Lenke til kommentar

ja det var meg, angre sykt mye no og veit det ikkje er noen vei tilbake.

Er veldi lenge siden eg hadde spilt minecraft og hadde noen venner på besøk og var i alt for godt humor og da førte det eine til de andre.

Beklager.

EDIT: ver so snill og ikkje riv huset mitt, kan ver eit fint minne om meg :)

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Så ved en rollback så trenger man ikke rulle hele verden tilbake, man kan mixe&matche med flere backuper...?

Resten av verden kommer av en 1minutt gammel backup, mens området rundt husene kan komme fra en 2timer gammel backup...

(For all del, det er ikke noe verdi i det jeg mister...)

Det er riktig, man bruker en map editor og klipper ut og limer inn igjen i et annet kart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...