Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TJ: Hvor skal man melde seg for å bidra med Prison Break prosjektet? ;)

Berre komme ingame /warp prisonbreak og start. Skriv til meg ingame så skal jeg fikse deg inni gruppen.

@Xstasy: Hvor får du mobo direkte fra Intel?

Det er bestilt fra Dustin

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hei!

Brukernavn: rvg

Spilletid: Ca. 500 timer. Startet for over ett år siden, men har hatt mange breaks (=

Erfaring: Har bygd x-antall tårn, borger, kuler, redstone-systemer osv.

Eksempel: hx3yc6.jpg

Fant serveren via google til diskusjon.no

Vil spille på serveren siden dere virker seriøse og "strenge", har spillt på en annen server som stiller mindre krav, og har dermed sett meg lei på griefing ol.

Min beste styrke er nok at jeg legger vekt på estetikk når jeg bygger.

EDIT: Har lest reglene ved /rules på serveren deres.

Endret av rvg
Lenke til kommentar

Hardwork.no og mitt syn på den idag

Først og fremst vil jeg applaudere til innsatsen folk gjør her for å ha mest sannsynlig Norges beste Minecraft server. Dere gjør en bra innsats, og det begynner å ligne noe her nå. Håper dette bare blir bedre og bedre i tiden fremover.

Jeg ønsker å dele litt av mine meninger, slik at dere kan ta de til etteretning og høre hva en vanlig bruker tenker om serveren per idag. For å presisere mitt budskap, så ønsker jeg med dette å forbedre serveren for flertallets beste.

Utvikling av plugins

Som nevnt tidligere i et lengre innlegg jeg hadde her inne, så stiller jeg meg litt kritisk til måten dere utvikler plugins til serveren på. Jeg ser at det fosser inn søknader hver bidige dag her inne, noe som tyder på at dette er en suksess som virkelig suser godt blant folk. Serveren blir snakket om, og folk vil være med å bygge her. Hva betyr så dette? Jo, at det nå begynner å bli veldig seriøst. Gjennomsnittsantallet brukere har økt drastisk de siste månedene, og for at alle skal ha en fin opplevelse med serveren er jeg litt skeptisk til denne utviklingsmåten dere har valgt.

Slik det foregår idag, blir mye testet direkte på live-serveren som vi alle sitter å koser oss med. Dette fører til plutselige rare ting som skjer, uten at vi har hørt om dette. Eksempelvis utviklingen av boosterblocks nå, som har kommet godt igang. Igjen, jeg presiserer, ikke misforstå meg. Det dere gjør er dritbra, og slike boosterblocks vil gjøre ting mye enklere for oss jernbane-folk. Men, slik det står idag, har alle boostere, togstasjoner og alt som har med minecarts og rails å gjøre, blitt kraftig hemmet. Eller rettere sagt, ute av stand. Resultatet er at vi må bruke masse tid på å redesigne systemet vi har sittet i lang tid å perfeksjonert til hver minste detalj, samt prøvd å skjule det og gjøre det så kompakt som mulig. Vær så snill å forstå omfanget av dette, nemlig at vi brukere blir direkte berørt, og må bruke masse tid på å gjøre om på noe vi allerede har sett oss ferdig med. Mulig dette har sammenheng med nye versjonen av Minecraft, men mener sterkt at mitt minecartsystem funket fint før boosterblocks kom på banen.

Så mitt poeng er hovedsakelig at det er bra at dere utvikler nye ting og holder på innovasjonene, men det er dumt at det går utover oss direkte når en plugin er "halvveis" ferdig. Uten at jeg har noen som helst kunnskap i Java språket, vil jeg ihvertfall råde dere til å prøve å belaste "live"-serveren minst mulig med halvferdige plugins. Hvorfor ikke bare skru av pluginen i det minste, når den ikke er klar? Det må være en måte å gjøre dette bedre på, det er jeg 99% sikker på.

Chatten, og oppførsel

Chatten er idag veldig bra. Vi har veldig sjelden opptøyer og dårlig stemning der inne, men som alle andre steder vil dette såklart oppstå her også. Det jeg merker, er at rebellene som innehar en svært dårlig folkeskikk ikke får smekk på fingeren. Mulig mine observasjoner er litt svake her, men enkelte ganger har noen herjet ganske så kraftig på chatten (som var ubehagelig for flere) uten noen form for konsekvens. Jeg skal ikke nevne navn, men sånn oppførsel syntes jeg det er bare idiotisk å komme med. Jeg prøvde flere ganger å hinte til Stab/Vakt at denne personen bør få en kick som advarsel, for stemningen i chatten var særdeles dårlig og uønsket.

Jeg håper dere kan bli litt strengere med de som absolutt skal lage ugang i chatten.

Seriøsitet

Som nevnt innledningsvis, begynner Hardwork å bli seriøst stort. Jeg aner ikke hvor mange aktive brukere vi er idag, men det er veldig mange. Dette er selvsagt ikke annet enn veldig bra, og det er stas at populariteten øker slik den gjør for serveren. Jeg vil bare nevne for dere som driver Hardwork, at når dere begynner å dra penger inn i bildet er det seriøst. Spesielt når det har kommet så mye som det har gjort. Jeg blant annet vurderer å donere litt til, for å støtte dere som jobber med serveren. Så husk, dette er ikke noe lekeplass lengre, det er våre penger dere styrer også! :)

Jeg trives inne på serveren, og håper dette kan bli bedre og bedre for hver dag som går. Jeg veit godt at det er ikke noe vits i å prøve å finne noe bedre, for det finnes rett og slett ikke. Så igjen, jeg kan ikke rose dere nok, men håper dere tar punktene mine til etteretning. Svar meg gjerne her, eller send meg en PM. Jeg skriver det ihvertfall med kun ett mål; og det er å gjøre Hardwork.no bedre. :)

Takk for en utrolig god tilbakemelding.

Når det kommer til måten plugins blir utviklet på så blir disse testet på en egen server først, så vidt jeg vet.

Men med java, som det er med biler, så må det hardkjøring til før man virkelig finner de store feilene!. Derfor kan det titt og ofte føre til at ting ikke skjer helt som ønsket. Men for å si det på en annen måte, så dyttes det inn en del plugins uten at det skjer noe med serveren!

Angående chatten så er det bare å skrive en /m til stabben/Vaktene og si i fra. Er ikke alt vi får med oss desverre!

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Hei!

Brukernavn: rvg

Spilletid: Ca. 500 timer. Startet for over ett år siden, men har hatt mange breaks (=

Erfaring: Har bygd x-antall tårn, borger, kuler, redstone-systemer osv.

Eksempel: hx3yc6.jpg

Fant serveren via google til diskusjon.no

Vil spille på serveren siden dere virker seriøse og "strenge", har spillt på en annen server som stiller mindre krav, og har dermed sett meg lei på griefing ol.

Min beste styrke er nok at jeg legger vekt på estetikk når jeg bygger.

EDIT: Har lest reglene ved /rules på serveren deres.

Godkjent. Kom innom serveren så tar vi og promote deg!

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg applaudere til innsatsen folk gjør her for å ha mest sannsynlig Norges beste Minecraft server. Dere gjør en bra innsats, og det begynner å ligne noe her nå. Håper dette bare blir bedre og bedre i tiden fremover.

Jeg ønsker å dele litt av mine meninger, slik at dere kan ta de til etteretning og høre hva en vanlig bruker tenker om serveren per idag. For å presisere mitt budskap, så ønsker jeg med dette å forbedre serveren for flertallets beste.

Utvikling av plugins

Som nevnt tidligere i et lengre innlegg jeg hadde her inne, så stiller jeg meg litt kritisk til måten dere utvikler plugins til serveren på. Jeg ser at det fosser inn søknader hver bidige dag her inne, noe som tyder på at dette er en suksess som virkelig suser godt blant folk. Serveren blir snakket om, og folk vil være med å bygge her. Hva betyr så dette? Jo, at det nå begynner å bli veldig seriøst. Gjennomsnittsantallet brukere har økt drastisk de siste månedene, og for at alle skal ha en fin opplevelse med serveren er jeg litt skeptisk til denne utviklingsmåten dere har valgt.

Slik det foregår idag, blir mye testet direkte på live-serveren som vi alle sitter å koser oss med. Dette fører til plutselige rare ting som skjer, uten at vi har hørt om dette. Eksempelvis utviklingen av boosterblocks nå, som har kommet godt igang. Igjen, jeg presiserer, ikke misforstå meg. Det dere gjør er dritbra, og slike boosterblocks vil gjøre ting mye enklere for oss jernbane-folk. Men, slik det står idag, har alle boostere, togstasjoner og alt som har med minecarts og rails å gjøre, blitt kraftig hemmet. Eller rettere sagt, ute av stand. Resultatet er at vi må bruke masse tid på å redesigne systemet vi har sittet i lang tid å perfeksjonert til hver minste detalj, samt prøvd å skjule det og gjøre det så kompakt som mulig. Vær så snill å forstå omfanget av dette, nemlig at vi brukere blir direkte berørt, og må bruke masse tid på å gjøre om på noe vi allerede har sett oss ferdig med. Mulig dette har sammenheng med nye versjonen av Minecraft, men mener sterkt at mitt minecartsystem funket fint før boosterblocks kom på banen.

Så mitt poeng er hovedsakelig at det er bra at dere utvikler nye ting og holder på innovasjonene, men det er dumt at det går utover oss direkte når en plugin er "halvveis" ferdig. Uten at jeg har noen som helst kunnskap i Java språket, vil jeg ihvertfall råde dere til å prøve å belaste "live"-serveren minst mulig med halvferdige plugins. Hvorfor ikke bare skru av pluginen i det minste, når den ikke er klar? Det må være en måte å gjøre dette bedre på, det er jeg 99% sikker på.

Chatten, og oppførsel

Chatten er idag veldig bra. Vi har veldig sjelden opptøyer og dårlig stemning der inne, men som alle andre steder vil dette såklart oppstå her også. Det jeg merker, er at rebellene som innehar en svært dårlig folkeskikk ikke får smekk på fingeren. Mulig mine observasjoner er litt svake her, men enkelte ganger har noen herjet ganske så kraftig på chatten (som var ubehagelig for flere) uten noen form for konsekvens. Jeg skal ikke nevne navn, men sånn oppførsel syntes jeg det er bare idiotisk å komme med. Jeg prøvde flere ganger å hinte til Stab/Vakt at denne personen bør få en kick som advarsel, for stemningen i chatten var særdeles dårlig og uønsket.

Jeg håper dere kan bli litt strengere med de som absolutt skal lage ugang i chatten.

Seriøsitet

Som nevnt innledningsvis, begynner Hardwork å bli seriøst stort. Jeg aner ikke hvor mange aktive brukere vi er idag, men det er veldig mange. Dette er selvsagt ikke annet enn veldig bra, og det er stas at populariteten øker slik den gjør for serveren. Jeg vil bare nevne for dere som driver Hardwork, at når dere begynner å dra penger inn i bildet er det seriøst. Spesielt når det har kommet så mye som det har gjort. Jeg blant annet vurderer å donere litt til, for å støtte dere som jobber med serveren. Så husk, dette er ikke noe lekeplass lengre, det er våre penger dere styrer også! :)

Jeg trives inne på serveren, og håper dette kan bli bedre og bedre for hver dag som går. Jeg veit godt at det er ikke noe vits i å prøve å finne noe bedre, for det finnes rett og slett ikke. Så igjen, jeg kan ikke rose dere nok, men håper dere tar punktene mine til etteretning. Svar meg gjerne her, eller send meg en PM. Jeg skriver det ihvertfall med kun ett mål; og det er å gjøre Hardwork.no bedre. :)

Bra tråd :) synes muligens at plugins dev er helt ok :) men alle har rett til en mening :D

Lenke til kommentar

hei jeg heter magga92 har spilt minecraft fra alpha syns det er driit kult har hørt om serveren fra robbe123 jag har lest reglene og vil følge dem

jeg bygger fine kunstverk jeg snakker fint i chatten banner ikke

hilsen magga92

Uten at jeg er noe videre overhode, må jeg si at den søknaden antageligvis er for liten. Se på eksempelet i førstepost.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

hei jeg heter magga92 har spilt minecraft fra alpha syns det er driit kult har hørt om serveren fra robbe123 jag har lest reglene og vil følge dem

hilsen magga92

Her er malen :)

Brukernavn (Dette må skrives riktig)

Lenge han/hun har spilt Minecraft

Din erfaring innen Minecraft

Hvordan han/hun fant serveren

Hvorfor han vil spille på denne serveren

Hva er din beste styrke? (Bygge store bygg, er positiv i chat og forum, etc...)

Har lest Reglene

Her har vi et eksempel:

Hei! mitt brukernavn er: tjnome (Det er kun små bokstaver)

Jeg har spilt Minecraft siden August og er svært aktiv i SMP på Hardwork-serveren. Har selv ikke spilt så mye SP, men liker å spiller med flere spillere og sammenarbeide med å bygge fantastiske byggverk. Jeg fant tilfeldigvis denne tråden her på diskusjon når jeg leitet etter en Minecraft server. Jeg har vert borti et par internasjonale, men liker best og spille med Landsmenn!

Jeg tru denne serveren passer midt i blinken der jeg er flink til å sammenarbeide med andre. Liker svært godt å bygge kopier av kjente byggverk fra virkeligheten. Har selv bygget White House i SP og håper jeg kan vise fram noen mine skills på denne serveren. Hva min beste styrke, er selvsagt og lage en ekte kopi av ting fra virkeligheten inni cyberspace, mer kjent som Minecraft universet. Håper folk vil hjelpe til å bygge mange kule byggverk!

Jeg har lest gjennom reglene og er klar for å bygge! :thumbup:

Lenke til kommentar

jeg vil spille på serveren fordi jeg syns det høres kult utt og den er syykt stor

jeg er flink til og bygge store bygg håper jeg får være med hilsen magga92

Lenke til kommentar

Utvikling av plugins

Chatten, og oppførsel

Seriøsitet

Takk for en utrolig god tilbakemelding.

Når det kommer til måten plugins blir utviklet på så blir disse testet på en egen server først, så vidt jeg vet.

Men med java, som det er med biler, så må det hardkjøring til før man virkelig finner de store feilene!. Derfor kan det titt og ofte føre til at ting ikke skjer helt som ønsket. Men for å si det på en annen måte, så dyttes det inn en del plugins uten at det skjer noe med serveren!

Angående chatten så er det bare å skrive en /m til stabben/Vaktene og si i fra. Er ikke alt vi får med oss desverre!

Takk for svar Hansien.

Selvfølgelig trenger plugins hardkjør for å virkelig bli testet, og da vil det jo være flotters å benytte liveserveren til akkurat dette. Men hvorfor ikke bare deaktivere pluginen når man er ferdig med å teste?

Jeg mener ihvertfall det må finnes en bedre måte å løse dette på i fremtiden, for det er dumt at vi brukere må lide i lengre tid for at plugins kommer ordentlig igang. Helt personlig hadde jeg ikke trengt eksempelvis blockboostere, da de gjør mer ugang enn glede akkurat i skrivende stund.

Så, i korte trekk: Jeg er helt for testing av plugins på liveserveren, men man bør deaktivere pluginen etter en stund om den ikke funker 100%. Det er da dumt at eksempelvis jeg må reorganisere hele jernbanesystemet og bruke masse tid på det som resultat av en plugin. Og mitt jernbanesystem er ingenting i forhold til mye annet på serveren, som er 100 ganger mer komplekst og raffinert enn mitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

jeg vil spille på serveren fordi jeg syns det høres kult utt og den er syykt stor

jeg er flink til og bygge store bygg håper jeg får være med hilsen magga92

Litt struktur i teksten ville vært fint, men godkjenner såklart uansett :)

Velkommen til Hardwork :thumbup:

Lenke til kommentar

Fungerer ikke de gamle boosterne lenger? Isåfall tror jeg ikke det er et resultat av plugins, men av endring i minecraftserverkoden fra Mojang sin side. TJ og X, rett meg om jeg tar feil.

På den ene siden er jeg helt enig med deg, på den andre siden så er denne utviklingsmåten en del av Hardworks konsept. Fordi om ikke TJ hadde fått kode alle plugins selv, så ville det antakelig ikke vært noen Hardwork server heller. Om jeg kjenner Tjnome og Xstasy rett, så er dette en av de største motivasjonsfaktorene for å drifte denne serveren. Vi er desverre ikke en kommersiell bedrift og enn så lenge må vi utnytte de ressursene vi har på en best mulig måte. Jeg er sikker på at gutta tester det de kan lokalt, før de installerer det på serveren. Om det fins andre metoder, så er de isåfall langt mer tidkrevende. Man kan ikke kreve mer enn 100% av noen og jeg vet at i deres tilfelle går i perioder all deres våkne tid til å kode plugins for serveren. Ja, dette skaper noen humper på turen, men vi håper vel at flest mulig allikevel trives på serveren, for dét den er verdt.

Chatten, og oppførsel

Chatten er, som du sier, til tider litt kaotisk. Vi ønsker å bøte på dette, ved å lage flere kanaler, slik at man slipper å ha all chatten i samme rom. I utgangspunktet bør de brukerne som kommer inn på serveren, havne i "hjelp-kanalen". Denne kanalen bør være forbeholdt admins og andre som ønsker å hjelpe nye brukere. Dernest har man den globale kanalen, som man kan joine med en kommando. Selvsagt kan man også forlate kanalene, som man ønsker selv.

Vi har allerede nå gruppechat og "hviske" kommandoer. Vi oppfordrer alle til å benytte disse mest mulig. Vi har også en mumble server, med mange rom, så man kan prate bare med kompisene, eller der admins henger, ettersom man ønsker det selv.

/g -gruppechat.

(/gr for mer info om gruppekommandoer)

Eksempel:

/g Yo gutta, la oss grave ut et fjell. 

/m -hviske.

(man trenger ikke skrive hele navnet. Som regel holder det med de 3 første bokstavene, avi blir da meg (avien).

Eksempel:

/m avi Heisann. Gidder du sette ut litt vann for meg?

Mumble server: mb.hardwork.no (standardport, valgfritt nick.)

Hvis alle blir flinkere til å bruke dette og til å tipse nye brukere om mulighetene, så kan vi få bort veldig mye dialog fra den globale chatten. Som sagt bør nye brukere, etterhvert, ikke komme dit automatisk.

Seriøsitet

Hardwork.no er forsåvidt et gutteromsprosjekt, som viste seg å være en stor suksess. Nå skal det sies at det ikke er hvilke som helst guttunger som startet det, det tror jeg er bevist nå, men om man skulle satset kommersielt, så måtte man nok satset i denne retning ja. Jeg må imidlertid få undertreke at vi setter stor pris på tilbakemeldinger. Med dere brukernes hjelp, er jeg sikker på at Hardwork kommer til å bli bare bedre i tiden fremover.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...