Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Virkelig Canaye? Du slenger den? /facepalm

Han har jo forsåvidt rett.

Mulig han har "rett" idèt at folk kan ta en pause fra minecraft å gjøre noe annet, men sånne moralprekener syntes jeg han kommer med litt for ofte for tiden.

Men vist du synes så kan du jo bare si det til meg ? Tar imot kritikk jeg :)

 

Det gjorde jeg også:

 

Ikke vær så wannabe-moralist nå Canaye. Folk gjør hva de vil.

 

Mulig det du mente var harmløst, men jeg og tydeligvis flere tok det som noe annet.

Videre samtale om temaet kan tas på pm, da det ikke er relevant for serveren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!, jeg er Zincon (med stor forbokstav)

 

Jeg har eid minecraft i en måned, men hatt gratis versionen i et halvt år omtrent.

 

Jeg har spillt mest singleplayer, men den siste måneden har jeg spillt på en pvp server.

 

Jeg fant denne serveren da jeg søkte etter en norsk server på minecraft forumet.

 

Jeg vill spille på denne serveren siden jeg er lei pvp og hville være på en norsk en.

 

Jeg liker best å bygge store undergrunds bygg og kopier ting fra virkeligheten som Eifel tårnet(litt lei av eifeltårnet siden jeg har bygd det 3 ganger :D).

 

 

 

Jeg har lest igjennom reglene og vill følge dem :D

Lenke til kommentar

Solo-Prosjektet: The Rubik's Cube

 

 

Historie

"Rubiks kube er et mekanisk puslespill oppfunnet i 1974, av den ungarske skulptøren og arkitekturprofessoren Ernő Rubik." - Wikipedia

 

rubix_cube.png

 

Idè og bakgrunn

Jeg fikk denne idèen ganske fort. Ble fan av Rubik's Kuber for godt over et halv år siden, da jeg bestemte meg for å kjøpe en og lære meg å løse den. Opp igjennom tiden har jeg kjøpt en god del forskjellige kuber, som til slutt har utviklet seg til å bli en liten samling. Du kommer også til å se på bildene lenger ned at jeg allerede har prøvd å lage en enkel rubik's kube. Dette er bare en dårlig proto-type, for å se hvordan det ble seende ut. Men ikke tenk på den. Den skal bort, og fødes på ny, som en større og forhåpentligvis bedre kube.

 

Design

- Vil at kuben skal være 60 blocks i bredden, høyden og lengden.

- Det vil si at det er 20 blocks mellom hver rubik's kube brikke.

- Den starter på vann-nivå og går oppover.

- Det blir totalt 6 forskjellige farger, en for bakgrunnen og fem for kube-brikkene.

- Kan også hende at hjørnene blir avrunnet litt, sånn at den ser mer realistisk ut.

 

Utførelse

En block om gangen. Vet ikke enda om jeg skal gjøre noe med det som blir inni selve cuben, det kan jo likegodt bare være der. Og, som sagt i tittelen, et solo-prosjekt.

 

Bildet viser hvordan jeg har tenkt at den sånn ca. skal være.

 

rubiks1.png

 

 

Her er et screenshot jeg tok av rammen jeg allerede har laget av Cobblestone.

Blir jo naturligvis å fjerne alt som er i veien for rammeverket til kuben.

 

2011-01-25_170009.png

 

 

Hvis det er mulighet for det vil jeg også ha en slags trapp rundt kuben, en slags ramme, som går oppover fra vann-høyde. Kanskje 15 blocks. (Blått område)

Vil også fjerne eventuelle fjell som er i veien sånn at den ser fin ut på Google-kartet. (Røde kryss)

(Husk at dette bare er en enkel visuell illustrasjon, det er ikke nøyaktig der det kommer til å være)

 

rubiks3.png

 

 

 

Plassering

Link og bilde:

 

Nede, litt til høyre fra midten.

 

Untitled-1-2.png

 

 

Materialer

Vel, det aller mest optimale hadde vært å bruke Wool for hele kuben, rett og slett fordi da hadde jeg fått fargene riktig.

Svart wool til selve bakgrunnen av kuben (det som nå er av Cobblestone), resten for å ha inni.

 

Template1.png

 

 

Mattematikk

Noe jeg ikke er så god i, men jeg prøver.

 

- Alt av rammeverk blir på +/- 1440 blocks/wool, tror jeg.

- De fargede brikkene fant jeg ut blir rundt 2916 blocks/wool.

 

Med tanke på at hjørnene kanskje blir avrunnet blir det litt for avansert matte for hodet mitt.

Hvis noen er bedre i matte enn meg er det bare å rette på det.

 

Ønsker og diverse

Som sagt så vil jeg gjerne bruke wool, og dette blir veldig vanskelig og utrolig tidkrevende å skaffe selv. Så jeg har et ønske, eller kanskje heller en forespørsel, om å få mye wool med /give fra en i staben til dette prosjektet. Kan ikke starte med prosjektet før jeg får godkjent denne søknaden og fått vite om jeg får wool eller ikke. Ingame-nick er fortsatt Newt32.

 

 

- END OF SØKNAD -

 

 

Dette prosjektet er nå ferdig. (Bortsett fra at jeg egentlig ville ha lime-grønn i stedenfor grønn.)

 

Her er noen bilder av det ferdige resulatet:

 

 

2011-02-22_162755.png

 

2011-02-22_162850.png

 

2011-02-22_163016.png

 

2011-02-22_163252.png

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hei!, jeg er Zincon (med stor forbokstav)

 

Jeg har eid minecraft i en måned, men hatt gratis versionen i et halvt år omtrent.

 

Jeg har spillt mest singleplayer, men den siste måneden har jeg spillt på en pvp server.

 

Jeg fant denne serveren da jeg søkte etter en norsk server på minecraft forumet.

 

Jeg vill spille på denne serveren siden jeg er lei pvp og hville være på en norsk en.

 

Jeg liker best å bygge store undergrunds bygg og kopier ting fra virkeligheten som Eifel tårnet(litt lei av eifeltårnet siden jeg har bygd det 3 ganger :D).

 

 

 

Jeg har lest igjennom reglene og vill følge dem :D

 

Godkjent!

Lenke til kommentar

Solo-Prosjektet: The Rubik's Cube

 

 

Historie

"Rubiks kube er et mekanisk puslespill oppfunnet i 1974, av den ungarske skulptøren og arkitekturprofessoren Ernő Rubik." - Wikipedia

 

rubix_cube.png

 

Idè og bakgrunn

Jeg fikk denne idèen ganske fort. Ble fan av Rubik's Kuber for godt over et halv år siden, da jeg bestemte meg for å kjøpe en og lære meg å løse den. Opp igjennom tiden har jeg kjøpt en god del forskjellige kuber, som til slutt har utviklet seg til å bli en liten samling. Du kommer også til å se på bildene lenger ned at jeg allerede har prøvd å lage en enkel rubik's kube. Dette er bare en dårlig proto-type, for å se hvordan det ble seende ut. Men ikke tenk på den. Den skal bort, og fødes på ny, som en større og forhåpentligvis bedre kube.

 

Design

- Vil at kuben skal være 60 blocks i bredden, høyden og lengden.

- Det vil si at det er 20 blocks mellom hver rubik's kube brikke.

- Den starter på vann-nivå og går oppover.

- Det blir totalt 6 forskjellige farger, en for bakgrunnen og fem for kube-brikkene.

- Kan også hende at hjørnene blir avrunnet litt, sånn at den ser mer realistisk ut.

 

Utførelse

En block om gangen. Vet ikke enda om jeg skal gjøre noe med det som blir inni selve cuben, det kan jo likegodt bare være der. Og, som sagt i tittelen, et solo-prosjekt.

 

Bildet viser hvordan jeg har tenkt at den sånn ca. skal være.

 

rubiks1.png

 

 

Her er et screenshot jeg tok av rammen jeg allerede har laget av Cobblestone.

Blir jo naturligvis å fjerne alt som er i veien for rammeverket til kuben.

 

2011-01-25_170009.png

 

 

Hvis det er mulighet for det vil jeg også ha en slags trapp rundt kuben, en slags ramme, som går oppover fra vann-høyde. Kanskje 15 blocks. (Blått område)

Vil også fjerne eventuelle fjell som er i veien sånn at den ser fin ut på Google-kartet. (Røde kryss)

(Husk at dette bare er en enkel visuell illustrasjon, det er ikke nøyaktig der det kommer til å være)

 

rubiks3.png

 

 

 

Plassering

Link og bilde:

 

Nede, litt til høyre fra midten.

 

Untitled-1-2.png

 

 

Materialer

Vel, det aller mest optimale hadde vært å bruke Wool for hele kuben, rett og slett fordi da hadde jeg fått fargene riktig.

Svart wool til selve bakgrunnen av kuben (det som nå er av Cobblestone), resten for å ha inni.

 

Template1.png

 

 

Mattematikk

Noe jeg ikke er så god i, men jeg prøver.

 

- Alt av rammeverk blir på +/- 1440 blocks/wool, tror jeg.

- De fargede brikkene fant jeg ut blir rundt 2916 blocks/wool.

 

Med tanke på at hjørnene kanskje blir avrunnet blir det litt for avansert matte for hodet mitt.

Hvis noen er bedre i matte enn meg er det bare å rette på det.

 

Ønsker og diverse

Som sagt så vil jeg gjerne bruke wool, og dette blir veldig vanskelig og utrolig tidkrevende å skaffe selv. Så jeg har et ønske, eller kanskje heller en forespørsel, om å få mye wool med /give fra en i staben til dette prosjektet. Kan ikke starte med prosjektet før jeg får godkjent denne søknaden og fått vite om jeg får wool eller ikke. Ingame-nick er fortsatt Newt32.

 

 

- END OF SØKNAD -

 

 

Dette prosjektet er nå ferdig. (Bortsett fra at jeg egentlig ville ha lime-grønn i stedenfor grønn.)

 

Her er noen bilder av det ferdige resulatet:

Du kunne ikke vurdert å ha random farger over alt slik at det ser ut som The Rubik's Cube? ^^,

Lenke til kommentar

Søknad:Hei! mitt brukernavn er: aenx

 

Jeg har spilt Minecraft i 4 måneder nå. Liker å bygge alt fra store brorer, til fansy hus. Spiller minecraft ganske ofte. Når jeg begynner på et prosjekt så blir det alltid gjort ferdig. Liker for det meste å bygge hus etter egen fantasi. Har ikke prøvd så mye å bygge kopier, noe jeg har lyst til å gjøre. Liker å sammarbeide på prosjekter med andre, men også bygge selvstendig. Håpere å få bygge kule byggverk på denne kule serveren og tror den serveren passer for meg, for jeg er glad i å bygge;)

 

Jeg har lest gjennom reglene og er klar for å bygge!

Lenke til kommentar

Søknad:Hei! mitt brukernavn er: aenx

 

Jeg har spilt Minecraft i 4 måneder nå. Liker å bygge alt fra store brorer, til fansy hus. Spiller minecraft ganske ofte. Når jeg begynner på et prosjekt så blir det alltid gjort ferdig. Liker for det meste å bygge hus etter egen fantasi. Har ikke prøvd så mye å bygge kopier, noe jeg har lyst til å gjøre. Liker å sammarbeide på prosjekter med andre, men også bygge selvstendig. Håpere å få bygge kule byggverk på denne kule serveren og tror den serveren passer for meg, for jeg er glad i å bygge;)

 

Jeg har lest gjennom reglene og er klar for å bygge!

Godkjent, velkommen til oss :)

Lenke til kommentar

Viktig info!

 

For å fortsette å kunne spille på mc.hardwork.no er det viktig at dere IKKE oppdatere minecraft.

 

Det er kommet en ny launcher som nå gir deg mulighet til å unngå å oppdatere, og du må klikke nei (not now) når du får spørsmål om det. Last ned den nye launcheren (minecraft.exe) her: http://www.minecraft.net/download.jsp

 

Hvis du fortsetter å bruke den gamle minecraft.exe vil den automatisk oppdatere seg til nyeste versjon. Staben jobber med en mulighet for å downgrade minecraft til forrige versjon, informasjon vil bli postet her i tråden når den er ferdig.

 

Serveren vil selvfølgelig bli oppgradert til nyeste versjon, men vennligst vis hensyn til at dette kan og vil ta litt tid. Mer informasjon kommer så fort ting er klart.

 

:)

Endret av Nudel
Lenke til kommentar

Vi (jeg og nisseDVERG) vil søke om å starte en ny by på hardwork-serveren, ved navn Pallet Town. Som navnet tilsier (med mindre du har unngått Pokemon-bølgen), vil det være et sted å starte i en ny verden/server.

 

 

Om byen:

Et variert landskap hvor alle kan bygge så lenge de holder seg til forskriftene. Vi vil ta imot alle sammen, fra nybyggere til mer erfarne byggere. Hvis du holder deg unna griefing så er du velkommen til å bo her.

 

Hvorfor bygge den?:

For å skape et trivelig og nært samfunn for nybegynnere og de som vil finne seg en rimelig og hyggelig by. Vi har lyst til å gi nybyggere en god start på serveren og til å skape et voksende samfunn. Utfordringen i å få til noe slikt er også noe som gjør det spennende for oss.

 

 

Hvor er den?:

Byen er stasjonert «like ved» Pjattestad – sør, og det er allerede satt opp tog-bane fra Pjattestad sentrum til byen. Vi har funnet et område med en del variasjon, med sand, snø og gress, som vi omhyggelig har markert opp med cobbestone og skilt. Visjonen er å få en by som er hjemmekoselig og morsom å sprade rundt i, i tillegg til at nybyggere kan slå seg ned her. Vi ser også for oss et relativt flatt område, men her må det muligens WE til. I sentrum kommer det til å være et stort, rundt samfunnshus som leder til alle deler av byen, og det blir dermed bygd rundt den.

 

 

Regler for bygging:

Du bør helst bygge hus/bygninger med:


  •  
  • Heltre
  • Planker
  • Finstein
  • Glass
     

Hvis du har lyst til å bygge med cobblestone, dirt, sand, snø o.l. må det gis en god grunn eller et godt konsept.

 

Du er nødt til å holde deg innenfor designert område/tomt, i luftlinje, bakkelinje og under jorda.

Bygging av spesielle bygninger (ikke hus) må godkjennes før prosjektet starter. Spesielle bygg inkluderer kirke, togstasjon, butikk, basseng m.m.

Det er ikke lov til å kjøpe en tomt utelukkende for å utnytte ressurser på eiendommen.

Bygningen/huset skal prinsipielt ikke være høyere enn 20 blokker, men det er mulig å søke om å få bygge høyere.

 

 

By-stil:

Det er ikke noen strenge regler for hva slags bygninger vi skal ha, men vi ser helst at det ikke blir en overflod av skyskrapere og kulturelle bygninger. Hvis det etter hvert blir et stort ønske om, f.eks. asiatiske bygninger kan det hende vi setter opp et distrikt for den salgs bygninger.

 

 

Priser i byen:

I prinsippet har vi satt prisen per tomt til å være 1-2G, for at nybyggere skal kunne få en tomt til en billig pris. Derimot, større tomter, eller mer eksklusive tomter vil koste mer, og prisen vil bli vurdert.

 

 

Hvem bygger byen?:


  •  
  • nisseDVERG (eier)
  • krazy6446 (medeier)

 

P.S.: Det vil komme bilder når kartet har blitt oppdatert, da merking ikke er med på siste utgave.

Endret av krazy6446
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...