Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann

 

 

Jeg lurte på om det var mulig å få byggetilatelse på serveren, er god venn med Durochris irl og har planlagt en del prosjekter med han. Har også brukt "Minecraft Structure Planner" til litt planlegging så det burde bli bra.

 

*edit in-game navn er Yeeeeeah (5 e'er)

 

Mvh

 

Yeeeeeah

Endret av Yeeeeeah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann

 

 

Jeg lurte på om det var mulig å få byggetilatelse på serveren, er god venn med Durochris irl og har planlagt en del prosjekter med han. Har også brukt "Minecraft Structure Planner" til litt planlegging så det burde bli bra.

 

*edit in-game navn er Yeeeeeah (5 e'er)

 

Mvh

 

Yeeeeeah

Godkjent, be om promote in-game :thumbup:

Lenke til kommentar

Bysøknad Bedrock City - The city without basement dwellers.

 

BEMERK: Informasjon i søknaden kan være foreldet! Referer alltid til hardwork wikien for siste gjeldende informasjon!

-Nudel

Søker med dette om å starte en ny by på hardwork kalt Bedrock City. Navnet kommer naturligvis fra z høyden for gatenivå. :)

 

PS: Tittelen på byen var forøvrig en henspeiling til at ingen av husene i Bedrock City har kjeller, ikke til at ingen av innbyggerne nødvendigvis ikke bor i en kjeller IRL. *plystre*

 

TL:DR

 

En by på bedrock level med strenge byggekrav for erfarne og modne minecraftspillere på hardwork.

 

 

Hvor?

 

Mellom warp Stortinget og warp Roros.

Se kart:

post-3443-0-81252800-1296591463_thumb.png

 

Den røde streken er omtrent der veien går. Kort sagt kan du følge halfstone til du kommer til skiltet midt i skogen der det peker mot Nudel m.fl.

 

Området i blått er under "min" tomt, og utgravingen er begynt der allerede. Naboene rundt huset mitt er for det meste nye brukere som jeg personlig har anvist gratis tomteplass til, og jeg kjenner de fleste godt. Flere av dem har blitt forespurt om disse planene allerede, og alle har så langt sagt seg positive. Jeg er dessuten overbevist over at de andre ikke har noe imot prosjektet.

 

Hvis det er noen som eier tomt på overflaten som ikke har lyst til å frasi seg sin tomterett ved bedrockhøyde, har de selvfølgelig førsterett på sin egen tomt, og vi vil etterkomme dette ved å grave rundt tomtegrensen deres. Ellers har de som har tomt på overflaten førsterett på tomtene under sine egne hus, om de ønsker det.

 

En annen grunn til at området er blitt valgt er at det er undergrunnen her er blitt veldig grundig gjennomhullet, og det er lite ressurser igjen. Dette er mye fordi det er nye brukere som har brukt dette som sin første base for å få fotfeste på serveren.

 

Hvorfor?

 

Det er mange byer på hardwork, men dette er en by som blir ulikt noe av det vi har fra før. I tillegg befinner den seg sentralt, så det vil ikke føre til utvidelse av kartet.

Dessuten er det jo aldri natt på overflaten, og det er unektelig mange byggverk som tar seg godt ut i mørket.

Noen av gatene får svinger (om alt går etter planen) så enkelte tomter vil gi ekstra høye utfordringer til byggeteknikk.

 

Byggeforskrifter

 

De gjeldene byggeforskriftene er nå flyttet til hardwork wikien.

Dette for at det ikke skal bli versjonsproblematikk og følgende konflikter. Beklager at det endrer søknaden.

 

*klipp*

 

Her kommer vi til hvordan byen blir unik.

Bemerk at disse forskriftene er noe jeg har tenkt meg til helt alene, og det er jo mulighet for at de er veldig strenge. Så ta de med en klype salt, de kommer garantert til å bli endret på etterhvert.

 

Screenshot av stemning som søkes, ligger fortsatt her:

 

post-3443-0-66158500-1296593101_thumb.png

post-3443-0-86111300-1296593111_thumb.png

 

 

 

Priser

 

Tomtene vil være helt gratis!

 

Det eneste som skal betales til byen, er all cobblestone og redstone som du miner ut på din tomt. (Dette gjelder ikke cobblestone du eventuelt smelter til smoothstone og bruker i ditt eget hus). Andre ressurser som måtte befinne seg på din tomt, tilhører deg hvis du vil.

 

Cobblestone vil bli brukt til halfsteps i gatene, samt solgt for å betjene utgifter byen har. Redstone vil bli brukt til gatebelysning.

 

Hvem?

 

Foreløbige gravere

 

Nudel(pudel) - Hovedansvarlig.

Kleppsen - Nærmeste nabo. Har stilt sin tomt til rådighet.

Ullernisback - Nær nabo. Har stilt sin tomt til rådighet.

Hyneman - Nabo. Har stilt sin tomt til rådighet.

o7uk - Nabo. Har stilt sin tomt til rådighet.

Sir_Richarde

Sir_slask (for Blodbad) - Har stilt Blodbads tomt til rådighet.

Scenest

Cryztek

Kidnet (nabo, har stilt sin tomt til rådighet).

 

og mange flere jeg sikkert har glemt :)

 

Hvem kan søke om tomt?

 

Dette er en by som i hovedsak er tiltenkt erfarne og modne minecraftspillere. I dette ligger det at man skal ha en viss erfaring med å bygge stilfullt og pent. Enda mer viktig er at byggerne her skal kunne følge byggeforskriftene nøye, og kunne ta innspill og konstruktiv kritikk fra håndhevere av byggeforskriftene positivt. Ikke ta det ille opp, men her passer det ikke med store firkantede klosser. ;)

 

Jeg har blitt forespeilet ideen om å sette aldersgrense på byen, men føler det blir feil, da alder jo ikke har noen ting å si for kreativitet! Så alle må føle seg velkommen til Bedrock City. :)

 

Siden kravene til byggematerialer er så strenge, er det nok ikke et veldig bra sted å starte sitt opphold på hardwork. Tomtene er gratis, men husene blir forholdsvis dyre å bygge. Men hvis du er ny bruker, og trenger en base i oppstartsfasen, fortsetter jeg mer enn gjerne med å gi ut gratis tomter på overflaten over Bedrock City. Men pass på hvor dypt du graver. :)

 

For å få tildelt tomt, må du bevise din erfaring ved å vise meg et bygg på hardwork du står bak. (De jeg kjenner som er erfarne spillere, kan hoppe over visningsprosedyren, men må fortsatt spørre om å få tildelt tomt). Dersom jeg ikke er online, eller det er veldig langt å gå til bygget, kan du sende meg en screenshot på PM her på forumet. Ikke bruk denne tråden til å søke om tomt i Bedrock City.

 

Tomter som er tildelt en bruker skal merkes med skilt på angitt plass.

 

Andre ideer

 

Felles trefarm? Til denne trenger jeg en håndfull personer til å ta vare på den, og sørge for at folk bruker den ordentlig. Men dette kommer vi tilbake til senere.

Felles smelteverk? Med trefarmen kan vi jo lage billig charcoal.

Jernbane fra stortinget? Vil gjerne ha innspill fra dere jernbaneeksperter, men det blir også først senere.

Vannheis?

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger og ideer! Er jeg gal?

 

 

 

Med vennlig hilsen

Nudel og de andre gutta i nabolaget.

 

Søknad Bedrock City v1.0

 

Edit: Scenest m.fl. har vært travelt opptatt. :)

NB: Vi befinner oss fortsatt kun under min tomt, og vi utvider ikke til by før søknaden eventuelt godkjennes.

post-3443-0-46457100-1296597075_thumb.png

 

Edit 2:

Cryztek har vært flittig! Nå har vi dannet et av hjørnene av Bedrock City. Screenshot er tatt fra der "midlertidig access" er merket på kartet. Regner med at jernbanen kommer inn helt til høyre på bildet her. Stemningen er fin nå, men jeg må se hvordan det virker i IRL dagslys før den endelige avgjørelsen om lys tas.

post-3443-0-80190400-1296604815_thumb.png

 

Edit 3:

Søknad godkjent! :) Bedrock City er hermed grunnlagt 02.02.2011.

Endret litt på søknadsprosedyren.

Endret av Nudel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bysøknad Bedrock City - The city without basement dwellers.

 

 

 

Søker med dette om å starte en ny by på hardwork kalt Bedrock City. Navnet kommer naturligvis fra z høyden for gatenivå. :)

 

 

TL:DR

 

En by på bedrock level med strenge byggekrav for erfarne og modne minecraftspillere på hardwork.

 

 

Hvor?

 

Mellom warp Stortinget og warp Roros.

Se kart:

post-3443-0-81252800-1296591463_thumb.png

 

Den røde streken er omtrent der veien går. Kort sagt kan du følge halfstone til du kommer til skiltet midt i skogen der det peker mot Nudel m.fl.

 

Området i blått er under "min" tomt, og utgravingen er begynt der allerede. Naboene rundt huset mitt er for det meste nye brukere som jeg personlig har anvist gratis tomteplass til, og jeg kjenner de fleste godt. Flere av dem har blitt forespurt om disse planene allerede, og alle har så langt sagt seg positive. Jeg er dessuten overbevist over at de andre ikke har noe imot prosjektet.

 

Hvis det er noen som eier tomt på overflaten som ikke har lyst til å frasi seg sin tomterett ved bedrockhøyde, har de selvfølgelig førsterett på sin egen tomt, og vi vil etterkomme dette ved å grave rundt tomtegrensen deres. Ellers har de som har tomt på overflaten førsterett på tomtene under sine egne hus, om de ønsker det.

 

En annen grunn til at området er blitt valgt er at det er undergrunnen her er blitt veldig grundig gjennomhullet, og det er lite ressurser igjen. Dette er mye fordi det er nye brukere som har brukt dette som sin første base for å få fotfeste på serveren.

 

Hvorfor?

 

Det er mange byer på hardwork, men dette er en by som blir ulikt noe av det vi har fra før. I tillegg befinner den seg sentralt, så det vil ikke føre til utvidelse av kartet.

Dessuten er det jo aldri natt på overflaten, og det er unektelig mange byggverk som tar seg godt ut i mørket.

Noen av gatene får svinger (om alt går etter planen) så enkelte tomter vil gi ekstra høye utfordringer til byggeteknikk.

 

Byggeforskrifter

 

Her kommer vi til hvordan byen blir unik.

Bemerk at disse forskriftene er noe jeg har tenkt meg til helt alene, og det er jo mulighet for at de er veldig strenge. Så ta de med en klype salt, de kommer garantert til å bli endret på etterhvert.

 

Stil

Postmodernistisk og modernistisk.

Husene er tiltenkt å være i hovedsak hus som kan bos i. Spesielle typer hus/bygninger (bank, butikker, statuer) må det søkes spesielt om å få bygge, slik at de passer i bybildet.

 

Belysning

Utendørs er kun offentlig gatebelysning godkjent. Dette vil kun bestå av redstone torches og lava. (Med mulighet for glowstone).

Sier igjen for å understreke: Det er kun lov å lyse opp eiendommen sin INNE fra huset.

 

Jeg tok et par screenshots for å vise stemningen jeg søker.

 

post-3443-0-66158500-1296593101_thumb.png

post-3443-0-86111300-1296593111_thumb.png

 

Her ønsker jeg innspill fra resten av befolkningen. Selv spiller jeg som regel minecraft i fullscreen, og da går det helt greit å orientere seg i denne lysmengden. Burde det bli økt for at alle skal orientere seg bra?

 

Vinduer

Ingen store glassflater. Max 2x2 blokker størrelse per vindu virker greit? Større flater kan aksepteres hvis de ikke lyser opp for mye.

 

Tillatte Materialer

Smoothstone.

Halstone.

Glass.

Wood - heltre. (Husk at det kan være lava over hodet ditt, så ting kan brenne).

"Netherstones" untatt glowstone utendørs.

Ull. (Ikke overdreven bruk i grelle farger takk).

Planker. (Er lovlig innendørs, men ikke ute i store mengder, husk brennbarhet).

Sand.

Sandstone.

Gravel.

Kister/furnaces etc.

Noteblocks (takk bill!)

 

Forbudte Materialer

Alt annet, nevner spesielt at cobblestone er forbudt.

NB: Jeg har sikkert glemt masse materialer.

 

Maxhøyde

Dette vil jeg gjerne ha innspill på fra dere andre på. Selv hadde jeg ikke tenkt mer enn til ca høyde 20-25, både for stilens skyld, men også for å ikke risikere å grave seg inn i kjellerne til andre.

 

Hva skjer hvis byggeforskriftene ikke blir fulgt?

Du får først mulighet for å gjøre en ordentlig jobb.

Deretter kan hovedansvarlig eller andre som håndhever byggeforskriftene gjøre nødvendige endringer på bygget ditt.

I verste tilfelle kan huset ditt rives.

 

Siste notis

Alle byggeforskrifter kan overstyres hvis man har en tungtveiende grunn for det. Dreier det seg for eksempel om en blokk eller to med cobble for å sette prikken over i-en, kan dispensasjon gis.

 

Priser

 

Tomtene vil være helt gratis!

 

Det eneste som skal betales til byen, er all cobblestone og redstone som du miner ut på din tomt. (Dette gjelder ikke cobblestone du eventuelt smelter til smoothstone og bruker i ditt eget hus). Andre ressurser som måtte befinne seg på din tomt, tilhører deg hvis du vil.

 

Cobblestone vil bli brukt til halfsteps i gatene, samt solgt for å betjene utgifter byen har. Redstone vil bli brukt til gatebelysning.

 

Hvem?

 

Foreløbige gravere

 

Nudel(pudel) - Hovedansvarlig.

Kleppsen - Nærmeste nabo. Har stilt sin tomt til rådighet.

Ullernisback - Nær nabo. Har stilt sin tomt til rådighet.

Hyneman - Nabo. Har stilt sin tomt til rådighet.

o7uk - Nabo. Har stilt sin tomt til rådighet.

Sir_Richarde

Sir_slask (for Blodbad) - Har stilt Blodbads tomt til rådighet.

Scenest

Cryztek

Kidnet (nabo, har stilt sin tomt til rådighet).

 

og mange flere jeg sikkert har glemt :)

 

Hvem kan søke om tomt?

 

Dette er en by som i hovedsak er tiltenkt erfarne og modne minecraftspillere. I dette ligger det at man skal ha en viss erfaring med å bygge stilfullt og pent. Enda mer viktig er at byggerne her skal kunne følge byggeforskriftene nøye, og kunne ta innspill og konstruktiv kritikk fra håndhevere av byggeforskriftene positivt. Ikke ta det ille opp, men her passer det ikke med store firkantede klosser. ;)

 

Jeg har blitt forespeilet ideen om å sette aldersgrense på byen, men føler det blir feil, da alder jo ikke har noen ting å si for kreativitet! Så alle må føle seg velkommen til Bedrock City. :)

 

Siden kravene til byggematerialer er så strenge, er det nok ikke et veldig bra sted å starte sitt opphold på hardwork. Tomtene er gratis, men husene blir forholdsvis dyre å bygge. Men hvis du er ny bruker, og trenger en base i oppstartsfasen, fortsetter jeg mer enn gjerne med å gi ut gratis tomter på overflaten over Bedrock City. Men pass på hvor dypt du graver. :)

 

Dersom det er greit for staben, ønsker jeg meg gjerne at brukere jeg ikke kjenner søker her i tråden om å få tomt i Bedrock City. En slik søknad må inneholde et screenshot av et hus søkeren har bygd, for å bevise at vedkommende er en erfaren spiller. Når ballen begynner å rulle, trenger jeg nok hjelp til å godkjenne søknader og holde styr på ting, men det håndteres etterhvert som behovene melder seg.

 

Andre ideer

 

Felles trefarm? Til denne trenger jeg en håndfull personer til å ta vare på den, og sørge for at folk bruker den ordentlig. Men dette kommer vi tilbake til senere.

Felles smelteverk? Med trefarmen kan vi jo lage billig charcoal.

Jernbane fra stortinget? Vil gjerne ha innspill fra dere jernbaneeksperter, men det blir også først senere.

Vannheis?

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger og ideer! Er jeg gal?

 

 

 

Med vennlig hilsen

Nudel og de andre gutta i nabolaget.

 

Søknad Bedrock City v1.0

 

Edit: Scenest m.fl. har vært travelt opptatt. :)

NB: Vi befinner oss fortsatt kun under min tomt, og vi utvider ikke til by før søknaden eventuelt godkjennes.

post-3443-0-46457100-1296597075_thumb.png

 

Edit 2:

Cryztek har vært flittig! Nå har vi dannet et av hjørnene av Bedrock City. Screenshot er tatt fra der "midlertidig access" er merket på kartet. Regner med at jernbanen kommer inn helt til høyre på bildet her. Stemningen er fin nå, men jeg må se hvordan det virker i IRL dagslys før den endelige avgjørelsen om lys tas.

post-3443-0-80190400-1296604815_thumb.png

 

 

 

Dette ser veldig bra ut. Søknaden godkjennes, med forbehold.

 


  •  
  • Punkt en, jeg vil være med ;)
  • Punkt to, du kan ikke benytte denne tråden til søknader, men du må mer enn gjerne opprette en tråd på hardworkforumet, for søknader.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Tusen takk Avien!

 

  • Punkt en, velkommen ombord! :)
  • Punkt to, sier heller at en søker må vise til et bygg/hus de står bak på hardwork. (Det kan sendes screenshot av huset til meg på PM hvis det er langt å gå dit, eller hvis jeg ikke er online). Hvis det tar overhånd blir fremgangsmåten endret.

 

Søknadsposten er oppdatert med denne informasjonen.

 

Vel, tid for soving...

Lenke til kommentar

Hei.

Som redstone entusiast har jeg hatt litt problemer med torchene i det siste. Det er mulig dette er gammelt nytt, men jeg tenkte å vise problemet med et bilde av hva som er galt. Det ser ut som om faklene slukker etter en stund. Dette fører til at flere av konstruksjonene (inkludert flip-flop-sporvelgeren min i Huitiheita stasjon) ikke fungerer normalt. Noen som vet om dette er et bukkit problem? og om det er under lupen allerede?

 

post-58128-0-01892800-1296639508_thumb.png

Lenke til kommentar

Hei.

Som redstone entusiast har jeg hatt litt problemer med torchene i det siste. Det er mulig dette er gammelt nytt, men jeg tenkte å vise problemet med et bilde av hva som er galt. Det ser ut som om faklene slukker etter en stund. Dette fører til at flere av konstruksjonene (inkludert flip-flop-sporvelgeren min i Huitiheita stasjon) ikke fungerer normalt. Noen som vet om dette er et bukkit problem? og om det er under lupen allerede?

 

post-58128-0-01892800-1296639508_thumb.png

Jeg og oln opplevde samme problem når vi prøvde å mekke startbooster til en togbane for et par dager siden, og det var før serveren ble oppdatert til nyeste buckit-versjon. Mulig at det er en bug som har oppstått etter at tj har oppdatert en eller annen plugin!

Lenke til kommentar

Kan man ha mange advarsler? Tror jeg fikk en fordi jeg skrev 2 forskjellige setninger 2 ganger på rad, pluss at jeg kalte en som kalte meg tosk tilbake.

 

Spørst helt hvor grove advarslene er. Har du 3 noe som alvorlig får du guest status for en veke. Har du flere og ofte grove blir det straffet med tempban/ban.

 

Hei.

Som redstone entusiast har jeg hatt litt problemer med torchene i det siste. Det er mulig dette er gammelt nytt, men jeg tenkte å vise problemet med et bilde av hva som er galt. Det ser ut som om faklene slukker etter en stund. Dette fører til at flere av konstruksjonene (inkludert flip-flop-sporvelgeren min i Huitiheita stasjon) ikke fungerer normalt. Noen som vet om dette er et bukkit problem? og om det er under lupen allerede?

 

post-58128-0-01892800-1296639508_thumb.png

 

Vet det har vert problem med redstone, det har litt dessverre med at evig dagslys og redstone sin timere går mot hver andre.

 

Jeg driv å lage en slags "fix" som vart brukt tidligere på hmod slik dem skal fungere normalt igjen. Vi venter enda på bukkit teamet få ordnet redstone i eigen timer.

Lenke til kommentar

Hei ElgenOlve her!

 

Hadde problemer med å registrere meg på diskusjon.no, så jeg kriver det fra min venns bruker her.

 

Jeg har Spillt minecraft en god stund og har fått vite av vennene mine som spiller på serveren (rutt3,minum,Albatrozz og Noler) at dette var en veldig bra server. Har lyst til å bli med i gjengen deres og vil gjerne få spille på Hardwork!

 

Minecraft navn: ElgenOlve

 

takk, Olve

Lenke til kommentar

Hei ElgenOlve her!

 

Hadde problemer med å registrere meg på diskusjon.no, så jeg kriver det fra min venns bruker her.

 

Jeg har Spillt minecraft en god stund og har fått vite av vennene mine som spiller på serveren (rutt3,minum,Albatrozz og Noler) at dette var en veldig bra server. Har lyst til å bli med i gjengen deres og vil gjerne få spille på Hardwork!

 

Minecraft navn: ElgenOlve

 

takk, Olve

 

Det skal gå fint, Velkommen til Hardwork :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...