Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

mye rart

Nå er ikke jeg admin på denne serveren, så jeg kan ikke gi deg støtte for slikt. Det jeg derimot kan gi er råd, og det er å lese noen av de andre søknadene som du finner i tråden. Som regel må man ha med et antall på hvor mange blokker man trenger til prosjektet. Det nytter ikke å si at du trenger glass, sten osv. Du må si hvor mye av hver enhet du trenger, og for å finne ut av det så må du selvfølgelig planlegge og regne litt.

 

Jeg foreslår at du finner deg et område og setter opp skisser med jord for å komme i gang. Om du sliter med mangel på utstyr så mekker du deg en liten gruve under området hvor du kan mine frem litt jern/gull/diamanter som du kan bruke. I tillegg anbefaler jeg deg til å markere opp området du skal bruke slik at andre ikke starter med å bygge der. I tillegg bør du tenke på hvor høyt dette bygget ditt blir. Husk at det bare er mulig å bygge 64 blokker over havoverflaten. Om du miner ned til bedrock så har du mulighet til å bygge ca 128 blokker opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig, endret også på søknaden - til et annet skip, som er lettere å starte med - det er ikke ganske høyt heller. Som sagt, det en trenger mest matriale til, er jo utsiden, så det ser mest mulig pent ut. Det vil bli et "tårn" ved siden av skipet, med entre til skipet. Plassen jeg viste på bildet, er ganske godt egnet til akkurat det. Jeg drev og så på kartet, og den jeg fant best. ;)

Lenke til kommentar

 

 

Bygde denne for noen dager siden. Vil gjerne komme på serveren og se meg litt rundt, for så å bygge en hai som er halvveis over og under vannet hvor en minecart går inn i munnen. Jeg lagde forsiden av haien på serveren min men beregna for dårlig og innså at halen ville treffe et fjell som ville tatt flere timer å fjerne.

 

Kan lett branchmine ressurser selv.

 

Halibaws er brukeren min.

 

For å legge til et pretensiøst preg på en lite engasjementfylt post: Jeg er hva filosofen Kierkegaard ville ha klassifisert som en etiker. Jeg liker å forholde meg til langvarige ting å forplikte meg for skapergleden du opplever når du ser på sluttresultatet.

 

Utmerket. Velkommen til oss. Jeg må si den nederste delen av din søknad vekte interesse. Mer bøker å lese ;)

Lenke til kommentar

Hei, det er en del spørsmål som har kommet via Epost og PM. Jeg må beklage at jeg ikke har fått svart alle enda der jeg er enda midt i en flytte prosesss til den nye leiligheten. Jeg har skum lest gjennom det fleste henvendelsene og vil skrive dem generelle spørsmålene her slik andre kan få svaret dem har leitet etter :thumbup:

 

FAQ:

 

Er den nye serveren oppe?

 

Nei, bestillingen er ordnet slik den blir sendt fra leverandør den 02.02.11 Det kan forekomme forsinkelser der UPS jeg har bestilt har dem enda ikke ordnet. Jeg vil ikke være redd for pc-en ikke kjem der delene er på lager og blir sendt fra dem uansett om UPS er ikke tilstede.

 

Er serveren på 100/100 Mbit/s?

 

Nei, 100 Mbit/s kjem ikke før nettverket ut av Grimstad har blitt oppdatert. Dato er uvisst.

 

Hva nytt har serveren fått i flytteprosessen?

 

Det er ikke spesielt mye nyheter, eneste er at nettverks kabelen ikke blir delt lengre men går direkte til boksen. Det vil forekomme mer stabilitet men samme linje kapasitet som før.

 

Ellers har jeg endelig fått ryddet i kabelrotet fra alt av pc utstyret og har mye vasking igjen med en kraftig forkjølelse. Det er forsatt mange som venter på svar på spørsmål og skal ta resten av dem i kveld når jeg er ferdig med vask, nøkkel og alt andre styret rundt utflytting. Jeg håper forsatt folk har det kjekt på serveren og har litt tålmodighet og kan vente litt på svar :thumbup:

 

Edit: Glømte noe ENORMT VIKTIG!

 

Jeg må takke alle som har donert til serveren, det er over all forventing der Hardwork har mottatt hele:

 

1976 kr! - avgifter blir det ca 1900 kr!

 

Jeg er faktisk ganske stum, det er en ganske stor sum og lang i fra det jeg forventet! Jeg kan faktisk ikke tru det.

 

Jeg skal sette opp et budsjett i excel der folk kan sjå budsjettet og at pengene går mot drift av Hardwork der det blir skrevet ut kvittering osv.. Selvsagt med skjult ID slik det ikke leker ut personlig informasjon.

 

Prisen på drift (Hver måned) vil gå ned neste måned der jeg har fått litt bedre pris av SIA. Det er snakk om 79 kr, jeg kjem også tilbake med informasjon om dette.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Tror du kan eliminere mye av pm/epostene om du legger ut oppdateringer på hva du driver med, og hva og når du skal gjøre ting.

 

Det kjem på nettsiden, så snart vi blir ferdig med CMS systemet og design. Det er planlagt med andre ord.

 

Tenkte eventuelt ordne en preview i kveld om det var mulig, spørs om designeren (Hansien) har noen bra og vise i kveld

Lenke til kommentar

hei!

 

Jeg har kjøpt en tomt i Hutti Heita på 16x13 (tror det var noe slikt)

 

Men sliter med å finne ut hva jeg skal bygge...

 

Hutti Heita har allerede massive mengder med leiligheter og hoteller, så det er ikke aktuelt..

 

Har noen her forslag til ting som trenges i Hutti Heita? Det er lite business i denne byen, med bare 1 butikk...

Lenke til kommentar

hei!

 

Jeg har kjøpt en tomt i Hutti Heita på 16x13 (tror det var noe slikt)

 

Men sliter med å finne ut hva jeg skal bygge...

 

Hutti Heita har allerede massive mengder med leiligheter og hoteller, så det er ikke aktuelt..

 

Har noen her forslag til ting som trenges i Hutti Heita? Det er lite business i denne byen, med bare 1 butikk...

 

Hva med en Park? Har ikke sett at byen har en park enda :thumbup: Eventuelt bygg Mcdonalds som jeg bygde i Metropolis

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

ja:D da begynner det å bli lite plass til nye tomter i pjattestad, og vi trenger større plass. så vidt jeg vet må man søke om å utvide en by hvis man skal ta betalt for tomtene, men er ikke helt siker på hvordan en slik søknad skal være:P

ihvertfall vil vi utvide et stort området mot øst(se bildet). fant ut at det var like greit å utvide et stort området om gangen slik at det ikke blir fult med søknader:D utvidelsen vil ikke gå utover noe av andres byggverk, bare to av mine gamle som skal rives, og to til softislol som skal bli en del av pjattestad.

 

på bildet ser dere at det røde er ca. hvor grensen går idag, og det gule er hvor vi vil utvide pjattestad( har også ringet rund byggene som jeg nevnte over:D

post-224897-0-29550800-1296386644_thumb.png

 

håper på et positivt svar(og si om det er noe som mangler, for det er jo nytt å søke om byutvidelse:D så er ikke helt sikker på hvordan man skal gjøre det:D)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Hei jeg heter Even, og kommer fra Bergen, er 16 år og har spillt minecraft i et halvt år.

Jeg vil veldig gjerne bli medlem av denne serveren, har en fetter(Zitcy) som spille rpå denne serveren og han anbefalte den til meg.

 

Brukernavn: Musigh

 

Godkjent!

 

velkommen til Hardwork.no :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg må få beklage for eventuell lag. Det er jeg som jobber med tomta til Prosjekt F og gang på gang glemmer å tenke over det att når ett lag består av 2,7 millioner blokker så er det dumt å prøve å ta 20 av gangen.

Stå på Gravizt! Fort gjort å bli fristet til å ta litt mer i slengen tenker jeg!

Lenke til kommentar

Vi har allerede en trebutikk, men jeg har samlet opp en del andre random ting jeg kunne solgt..

 

Flere butikker høres bra ut! :) Matbutikk hadde jo vært morsomt, men er vel ikke så stor omsetning på det. Hvis du vil ha en partner har jeg en middels stor wheat farm til å starte med. Ellers pleier det å være etterspørsel etter kjøp og salg av cobblestone, kanskje det er en ide?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...