Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Glemte helt å oppdatere førsteposten med at vi tar inn nye brukere, dette beklager jeg på det sterkeste da det er jeg som har ansvar for førsteposten.

 

Så da er det vel bare å melde fra at vi gledlig tar inn nye folk :D det kan være du ikke kommer inn på serveren, dette har med problemer på minecraft.net :(

Dette kan vi ikke gjøre noe med desverre, eneste du kan gjøre er bare å prøve fler ganger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I går hadde vi i staben ett meget givenede møte, så hva ble bestemt?

Vel det tenkte jeg å si litt om, og får å gjøre det litt enkelt skriver jeg det som en FAQ :)

 

Hvis jeg ikke vil lese alt, og bare vil ha en kort oppsumering?

Ting som vil få endringer:

Hardwork staben, mumble, IRC, forumet og Hjemmesiden.

Det er både store og små endringer som kommer, vi håper alle faller i god smak :)

Jeg (borbra) kommer til å gi mer informasjon om de forskjellige tingen når de er i boks, inntill da kan du lese videre

 

 

Hvem er i staben?

Alle tidligere mods/admin er blitt samlet under ett, Staben. Dermed blir det bare 2 ranks å forholde seg til, Vakt og Stab :)

 

Hva vil dette si for oss brukere?

Dette betyr ikke så mye annet enn at dere vil forholde dere mest til Vakter på ett daglig basis.

 

Hva om jeg vil være med å hjelpe Hardwork?

Her innfører vi det vi kaller assistenter. Dette er personer som vil være med å hjelpe på wiki/web/backend. De vil ikke få noe ansvar ingame ei heller en egen tag, men de vil være med å videreutvikle Hardwork community.

 

Har DU noe du kan bidra med? Send en enkel mail, med brukernavn og hva du vil hjelpe til med, til [email protected]

 

Hva om jeg vil snakke med andre som spiller på serveren?

Da kan du bruke vår egen mumble server, mer info finner du på wikien vår. Regler for mumble vil bli postet og lagt ut på wikien i løpet av morgendagen.

 

Hva om jeg hverken tør, vil eller kan snakke med andre?

Da kan du bruke vår egen IRC kanal, her er det alltid noen du kan spør hvis du lurer på noe. Det kan være du må vente litt før du får svar, men svar vil du få. Mer informasjon om irc kan du lese om på wikien.

Det kommer til å bli endel endringer på kanalen fremover, hvor vi blant annet vil få opp en egen support kanal :)

 

Hardwork har ett forum, men hva brukes det til?

På forumet vårt kan du diskutere alt som skjer rundt serveren som du ikke syns passer inn på diskusjon. Her vil det legges ut detaljert info ang oppdateringer til servern, hva pengene som blir donert blir brukt til og mye mer.

Har du tilbakemeldinger, ris eller ros som du vil gi oss er det bare å skrive i vei.

Forumet finner du på hardwork.no/forum

 

Jeg er ofte innom Hardwork sin hjemmeside, men jeg finner aldri noe nytt på den

Det er mange grunner til dette, blant annet har vi ikke hat ett enkelt system for å legge ut ny info, og dette skal vi endre på. Vi jobber først og fremst med å lage en måte å enkelt få nyheter ut på hjemmesiden, vi jobber også med å nytt design på nettsiden.

 

Jeg har donert penger til Hardwork, men lurer på hva dette blir brukt til?

Først må vi i Hardwork staben takke alle som har gitt penger til oss, dette hjelper oss med å forbedre serveren :) Vi kan også fortelle at vi denne måneden har vi fått inn ca 800kr :D

Dette er med til å dekke innkjøpet av en UPS og mer, UPSen kjøper vi for å forhindre att ting blir slettet i tilfelle strømbrudd (noe vi har opplevd tidligere :( )

Det som ble til overs vil gå til drift neste mnd, INGEN i Hardwork tjener penger på å drive denne servern.

Vårt månedtlige budsjett for drift av serveren ligger på ca 500kr. Får vi inn mer enn dette en måned, går det direkte inn i driften neste måned, og slikt fortsetter det :)

 

Er det noe sted jeg kan se bildet av hele servern?

Det kan du, vi har ett eget kart som du kan finne her.

Dette kartet blir oppdatert annenhver dag, og neste oppdatering av kartet er i natt :)

 

Hvor ofte blir ting lageret på Byggeserveren?

Det tas full backup av hele serveren hver andre time, og denne blir så lagret i 7 dager før den blir slettet.

 

Hva om jeg har fler spørsmål?

Da er det bare å spør i vei, enten her, på forumet vårt eller på IRC :)

 

 

Borbra - Staben

Lenke til kommentar

Et spørsmål...

Hvor ligger motivasjonen i dette prosjektet mtp. at ingen tjener på det?

 

Bra spørsmål. Jeg selv startet serveren for å ha det kjekt. Dette var rundt august en gang der og noen venner spilte på serveren sammen. Vi ordnete en liten tråd på diskusjon som har økt i størrelse. Før var serveren under tjnome, men senere gjekk den over til Hardwork mer kjent i dag.

 

Min motivasjon var i starten å spille, senere vart det å lære meg java der Minecraft har vært en fantastisk kjelde. Er selv en student, men ville aldri lært så mye om java uten Minecraft.

 

Hva min direkte motivasjon er litt usikkert, har selv lagt ganske mange timer rundt prosjektet og blir rett og slett vanskelig og kaste fra seg. Det har vel med jeg trivs selv om det kan bli hektisk til tider. Vet ikke om dette var svare du var ute etter, men igjen er det ikke enkelt og svare på. :thumbup:

 

Bilde fra serveren den 28 August og dagens bilde i Google Map!

Endret av Tj-nome
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TJ: Siden minecraft.net ikke lengre har problemer og har vært oppe siden midnatt, mens hardwork er nede noe jeg antar er fordi DNS ikke har blitt oppatert på dns serveren eller at det er cached. Kan du sørge for å flushe DNS cache på serveren blir tømt og eventuelt bytte over til en mer oppdatert DNS server slik som opendns så vi kan komme inn? :p

Lenke til kommentar

TJ: Siden minecraft.net ikke lengre har problemer og har vært oppe siden midnatt, mens hardwork er nede noe jeg antar er fordi DNS ikke har blitt oppatert på dns serveren eller at det er cached. Kan du sørge for å flushe DNS cache på serveren blir tømt og eventuelt bytte over til en mer oppdatert DNS server slik som opendns så vi kan komme inn? :p

 

Allerede gjort det :thumbup:

 

Problemet var faktisk crash i bukkit, tru det er en plugin som gjørt at alt crashe, overvåke serveren nå og fjernet det meste.

Lenke til kommentar

Det må dere ikke ;)

 

Kan du legge meg til da ? Har allerede søkt og fått godkjent. Kan du også legge til min venn eller må han søke selv ?

 

Det er bare å logge seg på serveren, så er det forhåpentlig stab der som kan fikse det. Din venn må søke selv.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Det er bare å logge seg på serveren, så er det forhåpentlig stab der som kan fikse det. Din venn må søke selv.

 

Har vært en god stund på serveren, men ingen på. Kan min venn søke med min bruker eller må han lage egen her på forumet ?

 

edit: er visst noen systemer som er nede akkurat nå. Vi skal få fikset det snart.

 

 

edit2: din venn må ha egen bruker.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...