Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst vil jeg si at jeg synes denne serveren er bra, men jeg er veldig skuffet. Jojo, TJ trenger ikke så mye stress fra folk nå, vi vil ha en server som fungerer for det er viktigst, dette må vi forvente, det er beta - greit nok. Men når utallige timer med arbeid går i vasken mister man motivasjonen. Jeg for min del mistet utallige timer med UTGRAVING. Siden jeg får en ny sjanse kan jeg vel bare grave ut bedre denne gangen? "Hehe".

 

Nå er det rollback og sånn er det(jeg forstår jo at det må bli slik), men vi får ikke en gang noen kompensasjon?! HW er så seriøst som det er og det burde blitt løst på en bedre måte. At denne griefingen går utover alle gjør meg svært irritert(mest på de som greifer, naturligvis). Dere gjøre en kjempejobb, men dette enkelttilfellet var trist. Altså, når man tar imot doneringer for så og gjøre det veldig ugreit for brukeren synes jeg det er svært leit.

 

Jeg vil gjerne få søke om en World Edit litt senere når ting har roet seg...

 

Tez

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg si at jeg synes denne serveren er bra, men jeg er veldig skuffet. Jojo, TJ trenger ikke så mye stress fra folk nå, vi vil ha en server som fungerer for det er viktigst, dette må vi forvente, det er beta - greit nok. Men når utallige timer med arbeid går i vasken mister man motivasjonen. Jeg for min del mistet utallige timer med UTGRAVING. Siden jeg får en ny sjanse kan jeg vel bare grave ut bedre denne gangen? "Hehe".

 

Nå er det rollback og sånn er det(jeg forstår jo at det må bli slik), men vi får ikke en gang noen kompensasjon?! HW er så seriøst som det er og det burde blitt løst på en bedre måte. At denne griefingen går utover alle gjør meg svært irritert(mest på de som greifer, naturligvis). Dere gjøre en kjempejobb, men dette enkelttilfellet var trist. Altså, når man tar imot doneringer for så og gjøre det veldig ugreit for brukeren synes jeg det er svært leit.

 

Jeg vil gjerne få søke om en World Edit litt senere når ting har roet seg...

 

Tez

Kompensasjon? For hva? Du mener at f.eks. de som hadde minet mye burde fått tilbake ressursene som de nå mister? Hvordan skulle admins sjekke slikt? Det ville jo tatt evig mye tid.

 

Rollback går utover alle som har vært aktive på byggeserveren de siste 5-6 dagene, og slik er det dessverre. Jeg synes også det er surt da vi hadde startet et stort prosjekt med togstasjonen i pjattestad, men jeg godtar det.

 

Det har vært mye tull rundt hmod den siste tiden, noe som har ført til mye ekstraarbeid for tj. Når serveren nå går over til bukkit så regner jeg med at ting vil fungere litt bedre! Vi kan vel ikke forvente at alle funksjoner er tilgjengelige når serveren er oppe igjen, men tj & co jobber på spreng med å få de viktigste bitene på plass, så det blir nok bra ;-)

 

Ang. søknad om world edit så bør du ha en god grunn og en veldig god søknad for å få støtte til det. Prosjekt F har vel fått støtte til det, men den støtten er veldig forståelig, da det ville tatt veldig lang tid å få grevd ut et så stort område...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg si at jeg synes denne serveren er bra, men jeg er veldig skuffet. Jojo, TJ trenger ikke så mye stress fra folk nå, vi vil ha en server som fungerer for det er viktigst, dette må vi forvente, det er beta - greit nok. Men når utallige timer med arbeid går i vasken mister man motivasjonen. Jeg for min del mistet utallige timer med UTGRAVING. Siden jeg får en ny sjanse kan jeg vel bare grave ut bedre denne gangen? "Hehe".

 

Nå er det rollback og sånn er det(jeg forstår jo at det må bli slik), men vi får ikke en gang noen kompensasjon?! HW er så seriøst som det er og det burde blitt løst på en bedre måte. At denne griefingen går utover alle gjør meg svært irritert(mest på de som greifer, naturligvis). Dere gjøre en kjempejobb, men dette enkelttilfellet var trist. Altså, når man tar imot doneringer for så og gjøre det veldig ugreit for brukeren synes jeg det er svært leit.

 

Jeg vil gjerne få søke om en World Edit litt senere når ting har roet seg...

 

Tez

 

Jeg er helt enig at dette er en trist affære og er en svært negativ for Hardwork serveren. Jeg er selv irreterende når jeg ser puzzle bitene faller på plass, men oppdager plutselig at biter forsvinne fra puzzle spillet.

 

Kort sagt fortjene jeg kritikken der jeg rett og slett ikke gjort jobben min som ansvaret for drift av Hardwork-serveren. Jeg burde fulgt med bedre på hvordan serveren utviklet løp av denne perioden.

 

Jeg håper at vi i Hardwork kan ta lærdom av dette og bli enda bedre! Vi har selv forsatt mye og lære, der vi må jobbe hardt framover for at brukerene skal bli fornøyde. Jeg håper forsatt at dere er vilig til å gi oss enda en mulighet når det meste kjem på plass igjen der vi kan vise hva Hardwork er laget av!

 

Til informasjon er skole først i rekka folkens og jeg burde vise et godt eksempel med å legge meg no slik jeg kjem opp til første forelesing om 3 timer!

Lenke til kommentar

Flott at du er såppas åpen for krittik TJ, det viser at du er åpen for å lære av dine feil. :)

 

Så vil neste gangs prosedyre for oppgraderinger muligens foregå slik at dere legger opp en testing-server og en run-server som funker uavhengig av hverandre. Da er det lett å rulle over oppdateringa på run-serveren når man veit at funker som det skal.

 

Men ja, skole før slike ting! Og det bør vi alle respektere. Er noe dritt å være halvdau på forelesning. :) Når vil serveren være klar til å runne igjen? Jeg er litt klar for å begynne med Prosjekt F kjenner jeg, og vil ikke ha en rollback risiko på ryggen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Serveren kjem opp så snart jeg er ferdig med innleverings oppgave i opperativsystem. Jeg burde være ferdig om 2-3 timer.

 

Meste er på plass av basic plugins som andre har laget, det blir ikke warp før våres eigen plugin er oppe, vi har allerede en test server oppe der vi teste plugins, men noen må dessverre testes for en større folke mengde.

 

Jeg satser på serveren er oppe rundt 16:00 og skal då kjøre uten noen hindring. Jeg vil sette opp tools som varer evig til auto repair systemet er fikset.

Lenke til kommentar

Det er da ergerlig også, at man ikke kan ha serveren oppe littegrann, mens sikkerhetssystemet er nede for oppdatering. Men slik er det tydeligvis, enkelte snørrunger ser sitt snitt til å ødelegge for alle andre. Altså kan vi aldri kjøre serveren uten sikkerhet og det vil heller ikke gjenta seg i fremtiden, da det ikke er trygt. Sorry folkens :(

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Ja apropos det, hva foregår i hodet til de som har drivi å herja? Er det snakk om stjeling av gull fra stortinget osv? Og hvordan har folk klart å mekke seg lavabøtter og TNT?

 

Det var ikke snakk om lavabucket med lava, vet ikke hvordan dem fekk tak i dette og tnt har blitt laget av gunnpoweder som kan finnes i chest. Det var et sårt problem som ikke vart funnet i starten.

 

Probleme skal ikke være tilstede i bukkit som kjem opp, der plugin er configuert og serveren skal være beskyttet mot slik.

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg si at jeg synes denne serveren er bra, men jeg er veldig skuffet. Jojo, TJ trenger ikke så mye stress fra folk nå, vi vil ha en server som fungerer for det er viktigst, dette må vi forvente, det er beta - greit nok. Men når utallige timer med arbeid går i vasken mister man motivasjonen. Jeg for min del mistet utallige timer med UTGRAVING. Siden jeg får en ny sjanse kan jeg vel bare grave ut bedre denne gangen? "Hehe".

 

Nå er det rollback og sånn er det(jeg forstår jo at det må bli slik), men vi får ikke en gang noen kompensasjon?! HW er så seriøst som det er og det burde blitt løst på en bedre måte. At denne griefingen går utover alle gjør meg svært irritert(mest på de som greifer, naturligvis). Dere gjøre en kjempejobb, men dette enkelttilfellet var trist. Altså, når man tar imot doneringer for så og gjøre det veldig ugreit for brukeren synes jeg det er svært leit.

 

Jeg vil gjerne få søke om en World Edit litt senere når ting har roet seg...

 

Tez

Kompensasjon? For hva? Du mener at f.eks. de som hadde minet mye burde fått tilbake ressursene som de nå mister? Hvordan skulle admins sjekke slikt? Det ville jo tatt evig mye tid.

 

Rollback går utover alle som har vært aktive på byggeserveren de siste 5-6 dagene, og slik er det dessverre. Jeg synes også det er surt da vi hadde startet et stort prosjekt med togstasjonen i pjattestad, men jeg godtar det.

 

Det har vært mye tull rundt hmod den siste tiden, noe som har ført til mye ekstraarbeid for tj. Når serveren nå går over til bukkit så regner jeg med at ting vil fungere litt bedre! Vi kan vel ikke forvente at alle funksjoner er tilgjengelige når serveren er oppe igjen, men tj & co jobber på spreng med å få de viktigste bitene på plass, så det blir nok bra ;-)

 

Ang. søknad om world edit så bør du ha en god grunn og en veldig god søknad for å få støtte til det. Prosjekt F har vel fått støtte til det, men den støtten er veldig forståelig, da det ville tatt veldig lang tid å få grevd ut et så stort område...

 

Ress vil jeg ikke ha tilbake og det blir for dumt å gi tilbake. Ressen er der jo fortsatt, bare ikke i en kiste. Gi meg to diamantspader, så får vi starte gravingen igjen. Hahaha. Autorepair kommer tilbake og det er jo fint da<3

 

Jeg vet godt hva som er grunnen. Tj har uansett gitt et godt svar tilbake. De gjør god jobb og de lærer av sine feil og det er veldig positivt. Jeg ville bare slenge inn et innlegg for å gi litt kritikk - som er viktig.

 

Å gjøre som Anaxyd sier kan vel fungere? En test- og en run-server.

 

MEN, vi får bare gjøre det beste ut av det!

 

Serveren er oppe!

basic funksjoner er oppe!

Flere rollback er ikke nødvendig.

 

Hurra! :)

Endret av Tezlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...