Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk testet noen få ting. Trapper og stiger fungerer igjen i hvert fall.

 

What? Har hele serveren blitt rollbacka flere dager?

 

Vil med ren gjetning si at dette kun er midlertidig for å teste om grunnleggende ting fungerer.

 

EDIT: Hendler/levers fungerer ikke.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Fikk testet noen få ting. Trapper og stiger fungerer igjen i hvert fall.

 

What? Har hele serveren blitt rollbacka flere dager?

 

Vil med ren gjetning si at dette kun er midlertidig for å teste om grunnleggende ting fungerer.

 

EDIT: Hendler/levers fungerer ikke.

 

Kom du inn på servern nå nylig?

Lenke til kommentar

Serveren har vert oppe for testing av basic stuff, ikke noe stort enda. Jeg satser på den er snart oppe og alt skal være tilbake til normalt.

 

FAQ:

Blir det rollback på serveren?

 

Ja dessverre, det har vert ganske stor greifing når alt ikke har fungert der stortinget og flere andre ting vart ganske hard skadet. Det er også enormt mye dupet items derfor blir det rollback.

Hvor stor rollback er det snakk om?

 

Det er snakk om ganske alvorlig rollback, det er snakk om nesten alle dager serveren har kjørt med "oppdatert" hmod.

Hvor mange dager er det eigentlig snakk om?

 

Det er snakk om nesten 5 dager dessverre. Der bugs har blitt utnyttet.

 

Hva vil dere gjøre får og rette opp ting som er tapt?

 

Vi vil ikke gjøre noe spessefik, det er snakk om copy inn en del små ting, men ikke noe mer.

Hvorfor no, hvorfor akkurat no?

 

Det er rett og slett fordi, vi ikke såg skade omdømet før no, der folk har klart å skaffet seg tnt, lava (ikke bucket) og hatt det morro

Lenke til kommentar

Oj, var det ikke planlagt å ta rollback på områder?

 

Det var planlagt, men når skadene ikke lengre var på par område, men dusinvis blir det rett og slett for mye arbeid dessverre der jeg vil heller konsentrere på og få bukkit igang.

 

Dere advarte mot at dette kunne skje da dere oppdaterte. Husker ikke om det var ingame eller i tråden, men jeg har vært forberedt. På den lyse siden har vi planene våres klare, så bygging går sikkert litt fortere denne gangen. :)

 

Godt noen tar det greit, kan tenke mangen er ganske sure, men kan ikke gjøre noe annet en og beklage. Jeg burde rett og slett fulgt med litt mer på serveren, men dessverre er det ikke mulig og få med seg alt.

Lenke til kommentar

Godt noen tar det greit, kan tenke mangen er ganske sure, men kan ikke gjøre noe annet en og beklage. Jeg burde rett og slett fulgt med litt mer på serveren, men dessverre er det ikke mulig og få med seg alt.

 

Det skal jeg love deg! ;-)

 

J... dumt dog å begynne på noe stort i denne perioden... :-)

Lenke til kommentar

Sånt skjer. Det var dessverre ikke mye TJ fikk gjort med dette, annet enn å håpe på at flesteparten av brukerne holdt seg i skinnet.

 

Dessverre så har en gruppe personer ikke gjordt dette og utnyttet disse hullene som nå var åpne med den "oppdaterte" hmoden.

Skulle vi ha hindret dette så ville vi nok ha lagt ned serveren og satt opp en midlertidig lekeserver i stunden som da er brukt for å konvertere til bukkit etter hMod ble gitt opp.

Lenke til kommentar

Til neste gang tror jeg det ville vært mye bedre å heller lagt ned hele serveren, og satt opp en lekeserver imens. Man slipper at folk blir lei (5 dagers arbeid er ganske mange timer!!), og man slipper problemer med griefing og exploiting av bugs.

 

Det hjelper lite å si at "det kan hende vi må ta rollback", det går i glemmeboka når man svinger hakka i Minecraft ganske fort! :)

 

Så et lite tips bare, tror det ville vært mye bedre. Det siste vi trenger er at folk ikke gidder å spille mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan vi ikke alle bli enige å holde oss borte fra Minecraft i 5-10 dager? Eller i såfall spille singleplayer

 

Imens kan Tj-Nome få jobbe i fred med fixes (noe vi alle setter pris på!)

Jeg tror jeg skal ta en pause selv, mistet en del timer ja. Så kan de heller jobbe med å få serveren 100% stabil! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...