Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:no: :no: :no::nei: :nei: :nei: :nei: :hmm: :hmm: :hmm: :hmm: nei drittsekker kan ikke gjøre en drit for rettferdighet sitter der og baner men aldri ta det vekk håper du dauer raskt

 

Du gjør deg selv mindre ønsket på serveren når du kommer med sånne kommentarer.

 

I mine øyner så fortjener du å forbli bannet etter et sånt utsagn mot en av dem som bidrar til at Hardwork eksisterer på det nivået det gjør!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er kanskje fordi folk tenker at det blir fortgang i oppdateringer av serveren da :)

 

Kan godt være, men jobber jeg mer en det jeg allerede gjør no mot en oppgraderig må jeg sjukemelde meg mellom hver oppdatering.

 

Har fått hmod til å fungere, men ikke med mysql databasen (rundt 70 errors igjen som må fikses)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje fordi folk tenker at det blir fortgang i oppdateringer av serveren da :)

 

Kan godt være, men jobber jeg mer en det jeg allerede gjør no mot en oppgraderig må jeg sjukemelde meg mellom hver oppdatering.

 

Har fått hmod til å fungere, men ikke med mysql databasen (rundt 70 errors igjen som må fikses)

 

Har donert litt motivasjonspenger! :) <3

Fra meg, men gir også på vegne av Anaxyd og erling_paulsen - mine medsammensvorende i mc.

 

Mvh, Eirik

Lenke til kommentar

Prosjekt “F”

Frihet, Fornybar, Frisk, Fremtid, Fantasi, Fantastisk, Forent, Fellesskap

NB: Reelt bynavn blir kunngjort siden.

 

Introduksjon

 

Formålet med prosjektet

 

Vi har en visjon om å opprette en spektakulær by, med en liten vri. Mange har kanskje sett svevende byer o.l. i filmer og grafikk osv, og dette er noe som vil se fremragende ut når synet møter bygget i horisonten.

 

Selve formålet er å bygge en slik by. Siden det er en makshøyde i minecraft (rundt 20blokker over skyene ca?), så blir det vanskelig å bygge denne i lufta slik som vi opprinnelig hadde tenkt. Deretter kom det en annen idè frem i lys, nemlig å heller bygge den i havoverflaten, og heller demme inn og grave ut et hull i havet i stedet. Dette vil gi rom for høye skyskrapere og en fin dybde og dynamikk.

 

 

Planlegging

 

Utforming

 

Byen skal ha en gjennomgående utforming, og det skal være et hyggelig budskap som byen kommuniserer. Det skal legges vekt på at hvert bygg ser hyggelig og fredfullt ut, så dette er en av kravene til hvert bygg.

 

 

Hjelp til utgravning

 

Siden dette krever rom for mye plass i havet (både bredde, lengde og dybde) må vi ha hjelp til utgravning – gjerne av WorldEdit. Det er snakk om å grave ut en sylinder fra havoverflaten til bunnen, hvor vi plasserer den flyvende øya i midten av denne siloen. Nærmere informasjon om mål er å finne lengre ned.

 

 

Bystatus

Vi ønsker rett og slett å opprette en by, så bystatus er også en del av denne søknaden. Om dette ikke er mulig før vi har opprettet selve byflaten, er dette forståelig.

 

 

Skatt

 

Siden dette er en by som ønskes bystatus, vil vi jo selge tomter. Men ikke i den grad at valutaen går i lomma på en av oss eierne, men heller en felles kasse som blir benyttet KUN til oppgradering av infrastruktur, generell oppgradering osv i byen. Så dette kan betegnes som skatt, og vil under ingen omstendigheter bli benyttet privat av oss eierne. Alle som søker om å bygge, er nødt til å betale eksempelvis 10gull i skatt. Dette vil vi komme nærmere tilbake til, da det må kalkuleres litt for å finne den rette taksten. Om dette ikke aksepteres av staben i Hardwork, må vi bare se oss nødt til å ikke ha dette allikevel. Fremdeles mener vi det er et akseptabelt ønske, da dette går til en felles kasse.

Størrelse og forts. planlegging

Vi har valgt å tegne det opp enkelt og illustrerende.

 

ProsjektF.png

 

 

01: Enkel fremstilling av det visuelle

 

Her har vi en enkel fremstilling av det visuelle. Slik vil det i hovedsak bli bygget. Siden dette er et stort bygg, er det umulig å planlegge i detaljnivå helt ned til hver enkelt blokk, så mye av selve bygget vil bli bygget med fleksibilitet innenfor visse maks-grenser. (Maks 300blokker i x retning f.eks)

 

Planen er å ha en subway under havet som inngang. Det skal ikke være mulig å entre byen ved å gå over en bro fra havoverflaten til øya. Dette er av den enkle grunn av at det vil bli MYE mer spektakulært å se byen når man entrer fra et lavere nivå og vil se byen sveve i luften over seg når man kommer fra subwayen under havet.

 

 

 

02: Enkel fremstilling av bybilde

 

Helt enkelt fremstilt, så skal det være en del av dynamikken i byen at det skal være høye skyskrapere. Vi setter såklart maksgrenser og mingrenser for hvordan høyden til byggene skal være, men dette er noe vi må komme tilbake til når prosjektet er i en mer modningsfase.

 

 

 

03: Enkel plantegning og målestokk

 

Siden mye av formålet er at det skal være spektakulært, må dette være stort. Vi har i dag et bygg på ca 180x100 blokker like ved Svelebru, så vi vet hvordan størrelsen bør være. Totale størrelsen i diameter på sylinderen er 300m. (300m = 300blokker). Av disse 300m, skal 200m være byoverflaten, og de resterende 100m være tomt opp rom. Opp rommet går som skissert helt ned til bedrock, for at det hele skal opprettholde formålet. Når hullet er ferdig gravd ut, vil vi forsøke å få vannet fra havet til å renne nedover langs innsiden av veggene, noe som vil gi et fantastisk inntrykk (oase, natur, miljø, grønt osv). Inntil hullet er ferdigstilt må havet demmes opp. Så for å kunne kontrollere vannet vil en søknad om vannbøtte sannsynligvis komme på plass når den tid kommer.

 

 

 

04: Enkel plantegning over bystruktur

 

Bystrukturen skal være organisert i ulike sektorer. Rødt felt er hvor vi, eierne vil holde til, og det vil være skattekontor, markedsplass og slike ting. Det er også her hvor inngangen til byen også vil finne sted. (Fra subwayen). Så man dukker rett og slett opp midt i byen som inngang.

 

Det blå feltet illustrerer havet. Det grå feltet illustrerer opp rommet, og resten er selve øya og byen. Oransje felt illustrerer kanten på øya. Det skal være en kant på kanskje 10-20m som det ikke skal bygges på. Her skal det være trær, grønt gress, mobs(dyr) og så videre.

 

Det grønne feltet(ene) er hvor det er mulig å bygge for folk. De sorte strekene illustrerer gater. Gult felt er også mulig å bygge på, men her er det andre krav til bygningene. For å få en riktig dynamisk bilde av byen, må det være forskjellige regler på byggehøyde i de forskjellige sektorene. Vi ser for oss at i gult felt må bygningene være høyere enn i grønt felt. La oss statuere et eksempel:

 

  • Grønt felt: Min-høyde på 10m, maks-høyde på 30m
  • Gult felt: Min-høyde på 30m, maks-høyde på 50m

 

 

Sted

 

 

Vi har funnet et perfekt sted for bygget, og det skal være her:

800127.jpg

 

Har allerede markert opp og målt opp der, så det bør ikke være noe problem å finne det frem. Det er ikke så alt for langt unna det andre bygget vårt heller (rundt 70-100blokker). Det er heller ingen andre som har bygget i området jeg har markert opp, for å forsikre oss om at vi ikke griefer.

 

 

 

Utførelse

 

 

Dette prosjektet trenger hjelp av WorldEdit for å kunne initieres. Vi kan ikke begynne å lage en sylinder fra havoverflate til bånn, med et areal på omkring 32km^2. Her vil det lette oss for mye arbeid og tid om WorldEdit lager selve sylinderen, så tar vi for oss resten. (øya i lufta, subway osv)

 

 

 

Diverse

 

 

Vi trenger mye dirt for å bygge opp selve øya(merk: mye). Vi har allerede en del kister stappfulle med dirt, (ca 3 dobbelkister), men vil regne med å trenge i hvert fall 3 til.

 

Sand og glass er også materialer som vil bli brukt mye av. Sand for å demme opp og glass for å lage subwayen under vann.

 

Cobblestone og stone er selvsagt også materialer som vil bli brukt flittig, men i utgangspunktet bare for å lage gatene og våre bygg i midten. Ikke store krav til dette i førsteomgang, med andre ord.

 

 

 

Ansvar

 

 

Anaxyd, Tezlon og erling_paulsen.

 

 

EDIT: Endret litt leifer osv.

Endret av AnaXyd
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tror ikke updaten funker, tjnome?

 

Jeg får ihvertfall logget inn men det står helt stille et par sekunder før det crasher

 

      Minecraft has crashed!      
     ----------------------      

Minecraft has stopped running because it encountered a problem.

If you wish to report this, please copy this entire text and email it to [email protected].
Please include a description of what you did when the error occured.



--- BEGIN ERROR REPORT a1dce528 --------
Generated 14.01.11 19:44

Minecraft: Minecraft Beta 1.2_01
OS: Windows 7 (amd64) version 6.1
Java: 1.6.0_22, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
OpenGL: ATI Radeon HD 5800 Series version 4.1.10362 Compatibility Profile Context, ATI Technologies Inc.

java.lang.ClassCastException: java.lang.Integer cannot be cast to java.lang.Byte
at ot.a(SourceFile:66)
at nl.d(SourceFile:961)
at nl.V(SourceFile:949)
at ev.a(SourceFile:46)
at ev.a(SourceFile:26)
at oc.a(SourceFile:150)
at oc.a(SourceFile:144)
at h.a(SourceFile:352)
at ll.c(SourceFile:442)
at ll.b(SourceFile:366)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:705)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 84ed97a ----------

Lenke til kommentar

Tror ikke updaten funker, tjnome?

 

Jeg får ihvertfall logget inn men det står helt stille et par sekunder før det crasher

 

      Minecraft has crashed!      
     ----------------------      

Minecraft has stopped running because it encountered a problem.

If you wish to report this, please copy this entire text and email it to [email protected].
Please include a description of what you did when the error occured.



--- BEGIN ERROR REPORT a1dce528 --------
Generated 14.01.11 19:44

Minecraft: Minecraft Beta 1.2_01
OS: Windows 7 (amd64) version 6.1
Java: 1.6.0_22, Sun Microsystems Inc.
VM: Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (mixed mode), Sun Microsystems Inc.
LWJGL: 2.4.2
OpenGL: ATI Radeon HD 5800 Series version 4.1.10362 Compatibility Profile Context, ATI Technologies Inc.

java.lang.ClassCastException: java.lang.Integer cannot be cast to java.lang.Byte
at ot.a(SourceFile:66)
at nl.d(SourceFile:961)
at nl.V(SourceFile:949)
at ev.a(SourceFile:46)
at ev.a(SourceFile:26)
at oc.a(SourceFile:150)
at oc.a(SourceFile:144)
at h.a(SourceFile:352)
at ll.c(SourceFile:442)
at ll.b(SourceFile:366)
at net.minecraft.client.Minecraft.run(SourceFile:705)
at java.lang.Thread.run(Unknown Source)
--- END ERROR REPORT 84ed97a ----------

 

Fekk samme feilen, trudde jeg hadde fikset den. Serveren blir tatt ned igjen til gamle updaten. Må få fikse denne feilen før jeg er ferdig

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...