Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må jeg bare spørre, hvorfor? Skjønner at dette ikke er akseptabelt, men vil gjerne høre en grunn.

 

Argument: Istedetfor å bruke hundrevis av timer på "drittarbeid" som man heller kunne ha brukt kreativt med å rett og slett bygge, ville det ha vært ypperlig å få tilgang på x antall blokker med TNT. Ubegrenset antall kan dog bli ukontrollert, så dette er heller ikke forventet.

 

Jeg ser på wikien at TNT er stemplet som høyt griefingpotensiale. Selvfølgelig vil hver eneste TNT blokk bli plassert nøysommelig slik at det hele er under kontrollerte omgivelser, og ingen andre brukeres bygg/områder vil bli berørt. Samt at det ikke blir fyrt av mange TNT blokker samtidig for å unngå høy serverlast.

 

Så jeg håper det er mulig å få igjennom noe her. Jeg er mulig donor til serveren og kommer til å bruke masse tid der fremover.

 

Dessverre er ikke tnt tillat, punktum.

Men du kan søke om å få ommerådet gravd ut med WorldEdit. ;)

 

P.S: TNT gir ingen serverlast, det er clienten som får serriøst lagg.

Endret av pbsds
Lenke til kommentar

Da må jeg bare spørre, hvorfor? Skjønner at dette ikke er akseptabelt, men vil gjerne høre en grunn.

 

Argument: Istedetfor å bruke hundrevis av timer på "drittarbeid" som man heller kunne ha brukt kreativt med å rett og slett bygge, ville det ha vært ypperlig å få tilgang på x antall blokker med TNT. Ubegrenset antall kan dog bli ukontrollert, så dette er heller ikke forventet.

 

Jeg ser på wikien at TNT er stemplet som høyt griefingpotensiale. Selvfølgelig vil hver eneste TNT blokk bli plassert nøysommelig slik at det hele er under kontrollerte omgivelser, og ingen andre brukeres bygg/områder vil bli berørt. Samt at det ikke blir fyrt av mange TNT blokker samtidig for å unngå høy serverlast.

 

Så jeg håper det er mulig å få igjennom noe her. Jeg er mulig donor til serveren og kommer til å bruke masse tid der fremover.

 

Dessverre er ikke tnt tillat, punktum.

Men du kan søke om å få ommerådet gravd ut med WorldEdit. ;)

 

P.S: TNT gir ingen serverlast, det er clienten som får serriøst lagg.

Aaaha, så dette er mulig ja? :) Det er flott, for det er jo dèt vi er ute etter, å grave ut et stort område. Hvordan går vi frem med å søke om dette? Må vi markere med spesielle blocks hvor det skal graves ut etc?

Lenke til kommentar

Søknad om utgraving av område med WorldEdit

Jeg søker herved om å grave ut et ganske stort område med WorldEdit. Har ikke heeelt korrekte oppmålte tall på dette, men er vel rundt 160x50 som skal jevnes ut. Vi har da laget en "binge" ved å mure inn alt med cobblestone, og det er området inne i "bingen" som skal flates ut slik at det er 5blocks over vannet. Området er dekt av fjell og greier, så hadde vært en stor fordel for oss om dette ble jevnet fort og fint slik at vi kan bruke tiden på å bygge byen.

 

Vi holder til like ved Svelebru, og kaller bygget Sudk. Om mer informasjon ønskes, ikke nøl!

 

 

Håper dette lar seg gjennomføre.

Lenke til kommentar

Da må jeg bare spørre, hvorfor? Skjønner at dette ikke er akseptabelt, men vil gjerne høre en grunn.

 

Argument: Istedetfor å bruke hundrevis av timer på "drittarbeid" som man heller kunne ha brukt kreativt med å rett og slett bygge, ville det ha vært ypperlig å få tilgang på x antall blokker med TNT. Ubegrenset antall kan dog bli ukontrollert, så dette er heller ikke forventet.

 

Jeg ser på wikien at TNT er stemplet som høyt griefingpotensiale. Selvfølgelig vil hver eneste TNT blokk bli plassert nøysommelig slik at det hele er under kontrollerte omgivelser, og ingen andre brukeres bygg/områder vil bli berørt. Samt at det ikke blir fyrt av mange TNT blokker samtidig for å unngå høy serverlast.

 

Så jeg håper det er mulig å få igjennom noe her. Jeg er mulig donor til serveren og kommer til å bruke masse tid der fremover.

 

Dessverre er ikke tnt tillat, punktum.

Men du kan søke om å få ommerådet gravd ut med WorldEdit. ;)

 

P.S: TNT gir ingen serverlast, det er clienten som får serriøst lagg.

Aaaha, så dette er mulig ja? :) Det er flott, for det er jo dèt vi er ute etter, å grave ut et stort område. Hvordan går vi frem med å søke om dette? Må vi markere med spesielle blocks hvor det skal graves ut etc?

 

Det krever en GOD søknad, og at arealet er såppas stort at det vil ta årtider å grave ut selv.

En god søknad krever en model av hva du skal lage(kan være laget i photoshop, cube kingdom eller minecraft structure planner) En mal til søknader om serverstøtte er på første post i tråden.

 

Men om søknaden blir avslått, så er det jo bare å hyre gravere, og betale dem gull :)

Det er jo det de fleste gjør uansett. Dessuten, så gir jo det en viss verdi i bygget, det at du har arbeidet hardt for å få det til :)

Det er jo det som definerer HardWork! :thumbup:

 

EDIT: lol, søknaden poppet opp menst jeg skrev :p

Endret av pbsds
Lenke til kommentar

Hallo!

 

Jeg vil gjerne joine serveren! Den er awesome og ble virkelig innspirert da broren min viste meg den! Jeg kan bidra med hjelp, bygging og annet! Jeg er snill og er alltid i godt humør! ;)

Har spillt siden september 2010, så har en god del erfaring! ;)

 

Online-ID: Patooh95

Lenke til kommentar

Ville det ikke vært en ide å innføre en ny rank for spillere som har vist seg tillitten verdig å la disse få tilgang til Lava, Vann og TNT? TNT vil naturlig nok stort sett kun kunne kjøpes fra admins, men vil være til stor nytte for større prosjekter slik som det jeg selv holder på med. Aberet med et slikt system er jo selvfølgelig at det er komplisert å administrere samt at hvilke kriterier som skal stilles kan komplisere det hele enda mer. Men kunne kanskje være en tanke? :p

 

Worldedit er litt for juksete for å flate ut et område etter min mening, men TNT er innenfor spill mekanikken.

 

@TJNome: Hva er status på tool decay plugin som ble lovet aktivert når survival server kom opp?

Lenke til kommentar

Ville det ikke vært en ide å innføre en ny rank for spillere som har vist seg tillitten verdig å la disse få tilgang til Lava, Vann og TNT? TNT vil naturlig nok stort sett kun kunne kjøpes fra admins, men vil være til stor nytte for større prosjekter slik som det jeg selv holder på med. Aberet med et slikt system er jo selvfølgelig at det er komplisert å administrere samt at hvilke kriterier som skal stilles kan komplisere det hele enda mer. Men kunne kanskje være en tanke? :p

 

Worldedit er litt for juksete for å flate ut et område etter min mening, men TNT er innenfor spill mekanikken.

 

@TJNome: Hva er status på tool decay plugin som ble lovet aktivert når survival server kom opp?

 

Fikset tool decay, kjem opp i morgen vist admins blir enig om det, alternative er repair stasjon som skal fungere etter update i morgen.

Lenke til kommentar

Da må jeg bare spørre, hvorfor? Skjønner at dette ikke er akseptabelt, men vil gjerne høre en grunn.

 

Argument: Istedetfor å bruke hundrevis av timer på "drittarbeid" som man heller kunne ha brukt kreativt med å rett og slett bygge, ville det ha vært ypperlig å få tilgang på x antall blokker med TNT. Ubegrenset antall kan dog bli ukontrollert, så dette er heller ikke forventet.

 

Jeg ser på wikien at TNT er stemplet som høyt griefingpotensiale. Selvfølgelig vil hver eneste TNT blokk bli plassert nøysommelig slik at det hele er under kontrollerte omgivelser, og ingen andre brukeres bygg/områder vil bli berørt. Samt at det ikke blir fyrt av mange TNT blokker samtidig for å unngå høy serverlast.

 

Så jeg håper det er mulig å få igjennom noe her. Jeg er mulig donor til serveren og kommer til å bruke masse tid der fremover.

 

Dessverre er ikke tnt tillat, punktum.

Men du kan søke om å få ommerådet gravd ut med WorldEdit. ;)

 

P.S: TNT gir ingen serverlast, det er clienten som får serriøst lagg.

Aaaha, så dette er mulig ja? :) Det er flott, for det er jo dèt vi er ute etter, å grave ut et stort område. Hvordan går vi frem med å søke om dette? Må vi markere med spesielle blocks hvor det skal graves ut etc?

 

Det krever en GOD søknad, og at arealet er såppas stort at det vil ta årtider å grave ut selv.

En god søknad krever en model av hva du skal lage(kan være laget i photoshop, cube kingdom eller minecraft structure planner) En mal til søknader om serverstøtte er på første post i tråden.

 

Men om søknaden blir avslått, så er det jo bare å hyre gravere, og betale dem gull :)

Det er jo det de fleste gjør uansett. Dessuten, så gir jo det en viss verdi i bygget, det at du har arbeidet hardt for å få det til :)

Det er jo det som definerer HardWork! :thumbup:

 

EDIT: lol, søknaden poppet opp menst jeg skrev :p

Det er et så stort område at det er umenneskelig å begynne å grave det ut. Venter fremdeles på svar på søknaden.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Jeg og Sir_Richarde begynte for mange timer siden med å lage en jernbane som skal gå fra /spawn til Huttiheita Sentrum. Vi har satt opp stasjoner i begge ender, gravd 3x4 gang hele veien og satt opp skinner litt under halvparten av strekningen.

 

I den anledning så vil vi spørre meget pent om det er noen som ofte er i Huttiheita, bor der, eller bare veldig gavmild som kunne tenke seg å sponse jern til skinnelegging. Ville blitt satt meget stor pris på.

 

Mvh

ahpadt og Sir_Richarde

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Hardware og donasjon.

 

Enda mer annonsering fra min side. Det jeg vil ta opp nå er donasjon mot nytt utstyr. Det flere har bekreftet er at serveren er særdeles svak mot strømbrudd uten en UPS for å beskytte systemet. Jeg har planlagt innkjøp rundt slutten av denne måned der det blir en Line Interactiv (Interaktivlinje)

 

Dette vil gi mest beskyttelse for pengene og forhold til budsjettet. Hva merke eller hva model er enda ikke bestemt. Det blir trulig kjøpt inn nye server hardware vist budsjettet og erstatningen kjem løp av måned. Har dere anbefalinger til UPS, gjerne send dem på PM eventuelt post dem i tråden der dem er relevant til server drift.

 

All donasjon denne måned vil gå til innkjøp av UPS der denne blir prioritert. Har du lyst å støtte hardwork gå til første posten og klikk på donasjons knappen!

 

Må få lov å takke dem som har donert til nå:

 

 

melfacion, havers og borbra!

 

 

 

Angånde Vakt/Mods/Admins blir det tatt en stort møte i dag der vi må sjå om staben må utvides eller ordne enklere måte der folk kan få den hjelpen dem treng. Vi må også ta en gjennomgang angånde survival serveren og ta elementer som fungere og forbedre dem. Vi må også ta en gjennomgang av elementer som ikke fungere.

 

Repair stasjonen skal være fikset nå (vertfall på testserveren) og det kjem straks på bygge serveren. Skal nett ta et møte med admins der vi blir enige om at verktøy skal vare evig eller repair stasjon som skal være billig og enkel.

Endret av Tj-nome
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...