Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Søknad om resurs støtte til bygg i Metropolis,

 

Det jeg skal bygge har lengde og bredde på 23x23 og består av disse materialene:

 

4100 glass

1000 lightstone

8600 obsidian

 

Jeg har rundet av oppover, men ikke mye. Kommer sikkert til å knuse noen lightstones og glass mener jeg, så det er greit om jeg kan få litt mer enn nøyaktig hva jeg trenger.

 

De nøyaktige tallene er henholdsvis:

 

4077 glass

952 lightstone

8572 obsidian

 

Jeg vil gjerne ha en 30x30 tomt til dette, og fikk høre at det koster 40gull, blir tomten valgt ut for meg? Det er greit for meg. Bygget kommer til å bli mørkt i fargene, mye obsidian. Jeg kommer også til å trenge endel hjelp til vann til dette bygget. Må vel ha påfyll 28 ganger tror jeg det blir.

 

Det som er diamant på tegningen er egentlig glass, wood er egentig lightstone. Vannet kommer mellom glasset og lightstone. Bygget på tegningen er ikke ferdig bygd, fordi structure planner tok kvelden når jeg prøvde å få til en 3d visning av det ferdige bygget.

 

Søknaden avslås. Vi gir ikke ut gull, diamant, jern eller obsidian i serverstøtte lenger. Dersom du kan erstatte diamanten med et annet materiale, så kan søknaden revurderes.

 

 

Heisann :D

 

Jeg heter Trond Jørgen og har veldig lyst til å begynne å bygge litt på denne serveren..! har et par kompiser som jeg da først å fremst hadde tenkt til å hjelpe litt.. :D

 

-tjf94

 

Godkjent.

Bilde beskrivelse av bruk av obsidian i bygget mitt:post-223809-0-22077500-1292882233_thumb.png

Endret av blodbad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Serveren som hoster webserver, mumble og radio

 

IMAG0040.jpg

 

Ovenfor ser dere serveren, en HP Pavilion a6110.sc, en trofast ruter; Linksys WRT54-GL med DD-WRT v24-sp2 (10/10/09) std. Dere ser også min elskede Gbit Switch, en Netgear GS108Tv1.

 

Software

 

Webserver - Apache 2.2.14, PHP 5.3.1, MySql 5.1.41 og flere plugins.

Radio - SHOUTcast Server Version 1.9.8/Linux

Mumble - murmur 1.2.2

 

nettlinje

Fiber levert av NTEBB (aka altibox)

rundt 50-70 Mbit/s opp(betaler kun for 15 Mbit/s)

 

Operativsystem

Ubuntu 9.04 amd64 Server Edition.

 

Specs

 

AMD Athlon x64 @ 2,4 GHz

4GB DDR2 OCZ GOLD PC2-8500

500 GB Seagate HDD @ 7200 RPM

 

håper noen har nytte av denne infoen :p

Lenke til kommentar

Serveren som hoster webserver, mumble og radio

 

IMAG0040.jpg

 

Ovenfor ser dere serveren, en HP Pavilion a6110.sc, en trofast ruter; Linksys WRT54-GL med DD-WRT v24-sp2 (10/10/09) std. Dere ser også min elskede Gbit Switch, en Netgear GS108Tv1.

 

Software

 

Webserver - Apache 2.2.14, PHP 5.3.1, MySql 5.1.41 og flere plugins.

Radio - SHOUTcast Server Version 1.9.8/Linux

Mumble - murmur 1.2.2

 

nettlinje

Fiber levert av NTEBB (aka altibox)

rundt 50-70 Mbit/s opp(betaler kun for 15 Mbit/s)

 

Operativsystem

Ubuntu 9.04 amd64 Server Edition.

 

Specs

 

AMD Athlon x64 @ 2,4 GHz

4GB DDR2 OCZ GOLD PC2-8500

500 GB Seagate HDD @ 7200 RPM

 

håper noen har nytte av denne infoen :p

å hvordan i all dager greier du å bare betale for 15mbps når du har 50-70mbps du kan bruke?

Lenke til kommentar

Kan ikke joine hardwork.no med beta client?

Beklage det er ikke så enkelt som å oppdatere for serveren. Jeg driv på og arbeide så kjapt som mulig og det samme gjør folkene bak hmod.

 

Vist du vil spille i mellomtiden kan du bruke dette trikset:

 

Last ned bin mappen

 

gå innpå:

 

%appdata% -> .minecraft -> skriv over mappen.

 

Vips kjem du innpå serveren igjen.

Lenke til kommentar

Tror det tar litt mer tid i og med at serveren benytter Hmod, så må vi vente til Hmod gutta har fått oppdatert også.

Intill da så bruk bare løsningen TJ viste frem for å komme rundt problemet med "Server is outdated"

Vet TJ jobba på spreng i går, var mye å gjøre, så er nok bare å lene seg tilbake og spillet Alpha så lenge :)

Lenke til kommentar

Kan ikke joine hardwork.no med beta client?

Beklage det er ikke så enkelt som å oppdatere for serveren. Jeg driv på og arbeide så kjapt som mulig og det samme gjør folkene bak hmod.

 

Vist du vil spille i mellomtiden kan du bruke dette trikset:

 

Last ned bin mappen

 

gå innpå:

 

%appdata% -> .minecraft -> skriv over mappen.

 

Vips kjem du innpå serveren igjen.

 

Funker dette hvis man bare har kjøpt Beta?

I mellomtiden, vet dere om noen ander multiplayer servere i Beta?

Endret av OurLeaf
Lenke til kommentar

Kan ikke joine hardwork.no med beta client?

Beklage det er ikke så enkelt som å oppdatere for serveren. Jeg driv på og arbeide så kjapt som mulig og det samme gjør folkene bak hmod.

 

Vist du vil spille i mellomtiden kan du bruke dette trikset:

 

Last ned bin mappen

 

gå innpå:

 

%appdata% -> .minecraft -> skriv over mappen.

 

Vips kjem du innpå serveren igjen.

 

 

Dette går faktisk sterkt i mot Notch sin copyright. Det er ikkje lov å distribuere program han har laga.

 

Om eg støttar det eller ikkje er ei anna sak.

Lenke til kommentar

 

 

Dette går faktisk sterkt i mot Notch sin copyright. Det er ikkje lov å distribuere program han har laga.

 

Om eg støttar det eller ikkje er ei anna sak.

 

Vel ja i grunn, men man må jo ikke laste ned den bin mappa der om man har backup av sin gammle selv da i grunn, egentlig burde notch gjøre det mulig å velge om update skal kjøres eller ikke, siden hmod for eksempel ikke får oppdatert fort nok til at det nesten ikke merkes på serversiden...kjøre uten Hmod blir jo nesten uaktuelt.

 

Funker dette hvis man bare har kjøpt Beta?I mellomtiden, vet dere om noen ander multiplayer servere i Beta?

det skal fungere uansett, som sagt tidligere i posten her så er det "version" fila som har noe å si, så lenge du har version filen som sier at du sitter med nyeste versjon så kan du bruke en gammel .bin mappe til å kjøre spillet. Minectaft.exe som du laster ned, må uansett laste inn updates fra server uavhengi av versjon når du kjøpte den.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Dette går faktisk sterkt i mot Notch sin copyright. Det er ikkje lov å distribuere program han har laga.

 

Om eg støttar det eller ikkje er ei anna sak.

 

Vel ja i grunn, men man må jo ikke laste ned den bin mappa der om man har backup av sin gammle selv da i grunn, egentlig burde notch gjøre det mulig å velge om update skal kjøres eller ikke, siden hmod for eksempel ikke får oppdatert fort nok til at det nesten ikke merkes på serversiden...kjøre uten Hmod blir jo nesten uaktuelt.

 

Funker dette hvis man bare har kjøpt Beta?I mellomtiden, vet dere om noen ander multiplayer servere i Beta?

det skal fungere uansett, som sagt tidligere i posten her så er det "version" fila som har noe å si, så lenge du har version filen som sier at du sitter med nyeste versjon så kan du bruke en gammel .bin mappe til å kjøre spillet. Minectaft.exe som du laster ned, må uansett laste inn updates fra server uavhengi av versjon når du kjøpte den.

 

Finner ikke den %appdata% tingen, så jeg begynte å lure... gjør det forsåvidt fortsatt

Jeg åpner den med WinRar hvis det har no å si -.-

Ser bare mappen 'bin' > 'natives' > så ingen ting...

Endret av OurLeaf
Lenke til kommentar

 

 

Dette går faktisk sterkt i mot Notch sin copyright. Det er ikkje lov å distribuere program han har laga.

 

Om eg støttar det eller ikkje er ei anna sak.

 

Vel ja i grunn, men man må jo ikke laste ned den bin mappa der om man har backup av sin gammle selv da i grunn, egentlig burde notch gjøre det mulig å velge om update skal kjøres eller ikke, siden hmod for eksempel ikke får oppdatert fort nok til at det nesten ikke merkes på serversiden...kjøre uten Hmod blir jo nesten uaktuelt.

 

Funker dette hvis man bare har kjøpt Beta?I mellomtiden, vet dere om noen ander multiplayer servere i Beta?

det skal fungere uansett, som sagt tidligere i posten her så er det "version" fila som har noe å si, så lenge du har version filen som sier at du sitter med nyeste versjon så kan du bruke en gammel .bin mappe til å kjøre spillet. Minectaft.exe som du laster ned, må uansett laste inn updates fra server uavhengi av versjon når du kjøpte den.

 

Finner ikke den %appdata% tingen, så jeg begynte å lure... gjør det forsåvidt fortsatt

Jeg åpner den med WinRar hvis det har no å si -.-

Ser bare mappen 'bin' > 'natives' > så ingen ting...

 

Det er en skjult mappe så du må se de skjulte mapen for å komme inn.

NB! På den nye versjone må du kopier versjon å sette den inn istede for den om er i den du legger til viss ikke så vil det opptateres;)

Lenke til kommentar
Finner ikke den %appdata% tingen, så jeg begynte å lure... gjør det forsåvidt fortsatt

Jeg åpner den med WinRar hvis det har no å si -.-

Ser bare mappen 'bin' > 'natives' > så ingen ting...

Har du kjørt minecraft først? du må laste ned updaten via minecraft.exe først, slik at den genererer .minecraft området under appdata, etter det, sletter du bin mappa og legger inn den TJ har lagt ut. bare ikke slett fila som heter "version"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...