Gå til innhold

Minecraft.no - Hardworks buildserver 24/7


Anbefalte innlegg

Introduksjon

 

Prosjektet er allerede godt igang, målet var i utgangspunktet å bygge det helt ferdig med egne ressurser, med ser nå at jeg ikke har nubbesjangs da jeg allerede er kommet på randen til konkurs.

 

Twistytower.jpg

 

Planlegging:

 

Prosjektet ble kladdet ut i Minecraft structure planner, for å på en enkel måte komme fram til hvordan jeg måtte bygge det for å få tårnet til å skru seg 90grader.

 

Utover det som allerede er bygd er planen å få bygd skyskraperen som et luksushotell i særklasse, hvor verdifulle materialer vil bli brukt endel som dekorative detaljer.

Har planer om snø i alle tak og planker på alle gulv. det vil gå med mye glass, snø og tre for å få komplettert bygget.

 

Det er dette jeg søker om å få støttet av serveren, glass, snø og tre.. resten skal jeg klare å få tak i selv, for å beholde endel av utfordringen ;)

 

Størrelse

 

Størrelsen er allerede bygd, utover at det sannsynligvis kommer et glassbygg på toppen (kuppel el.)

 

Location

 

Tårnet bygges i Metropolis

 

Utførelse

 

Rammeverket er allerede satt opp, deretter vil jeg legge alle gulv/tak før jeg starter med rominndeling og interiør/lyssetting.

Tenker å bruke mye forskjellige lysteknikker for å få bygget til å virkelig skille seg fra mengden.

Diverse

 

Prosjektet bygges av meg (kenbo22)

 

har ingen anelse om materialforbruket som vil gå med her, men det burde enkelt nok kunne regnes ut så fort gulvet/taket/glasset i første etasje er bygd, da er det bare å gange det med antall etasjer.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei:) jeg søker om tomt i metropolis som er større enn 15x15. ingame-name: mariopi.

jeg skal bygge en bygning likest Big Ben som mulig:D altså et forsøk på å lage det store berømte klokketårnet;)

 

introduksjon: jeg vil prøve å bygge en bygning lik Big Ben.

 

planlegging: jeg har planlagt hvordan jeg skal sette opp bygget. sliter litt med materiale enda men får nok lagt en god gunn og bygd en god del før jeg må ha mer å bygge med, så jeg antar at jeg kan være ferdig like før slutten av desember. fremgangsmåten er ganske så avklart.

 

størrelse: jeg er litt usikker på størrelse, og antar at vi sammen kan komme frem til hvor stor tomt jeg vil trenge.

 

sted: som nevnt i metropolis. gate å sånt i metropolis vil være det samme for meg.

 

utførelse: jeg vil utføre bygget, mulig med hjelp av noen som kan hjelpe meg (allerede avtalt) å bruke materiale som er mitt.

 

diverse: projektet er satt i gang av Mariopi. vet ikke hvor mye materiale jeg trenger men det vil bli tilstrekkelig

:D

Endret av mariopi
Lenke til kommentar

Introduksjon

 

Prosjektet er av en skyskraper i metropolis, mest sannsynlig ved navn: Metropolis Stock Exchange, det skal være flere etasjer med kontorer, og mitt hovedkontor skal så klart være på toppen :)

 

Planlegging

 

Planen er å bygge fasaden ganske raskt, så vi holder oss innenfor tidskjemaet. Så blir det utsmykking av kanskje noe utside, men innsiden starter vi med når vi er fornøyde med utsiden så den ser respektabel ut.

 

Størrelse

 

Bygget er på 43x26

 

Location

 

Kuppelen i metropolis ved en ukjent vei.

 

Hva trengs av materialer?

 

Trenger vel ca 500 Iron blokker

Trenger kanskje mer, men vi bruker det vi har av materialer først.

 

Diverse

 

Bilder

 

 

 

post-108880-0-71374300-1291927952_thumb.jpg

post-108880-0-89695900-1291927967_thumb.jpg

post-108880-0-26249200-1291927982_thumb.jpg

post-108880-0-00701600-1291927997_thumb.jpg

 

Sånn den er nåværende ingame

post-108880-0-11616800-1291928199_thumb.png

post-108880-0-44098000-1291928216_thumb.png

post-108880-0-70385700-1291928229_thumb.png

post-108880-0-92862800-1291928245_thumb.png

 

 

 

 

 

 

 

Ansvar

 

Jeg tar på meg ansvar på prosjektet i likhet med Claaaes

 

Godkjent

Lenke til kommentar

hei:) jeg søker om tomt i metropolis som er større enn 15x15. ingame-name: mariopi

 

Du må nok utdype den søknaden ganske så mye. Se litt tidligere i tråden, så ser du hvordan det skal gjøres.

 

Du trenger ikke å søke om 15x15 tomt. Skal du søke om en tomt større enn 15x15 må du søke :)

Lenke til kommentar

hei:) jeg søker om tomt i metropolis. ingame-name: mariopi.

jeg skal bygge en bygning likest Big Ben som mulig:D altså et forsøk på å lage det store berømte klokketårnet;)

 

introduksjon: jeg vil prøve å bygge en bygning lik Big Ben.

 

planlegging: jeg har planlagt hvordan jeg skal sette opp bygget. sliter litt med materiale enda men får nok lagt en god gunn og bygd en god del før jeg må ha mer å bygge med, så jeg antar at jeg kan være ferdig like før slutten av desember. fremgangsmåten er ganske så avklart.

 

størrelse: jeg er litt usikker på størrelse, og antar at vi sammen kan komme frem til hvor stor tomt jeg vil trenge.

 

sted: som nevnt i metropolis. gate å sånt i metropolis vil være det samme for meg.

 

utførelse: jeg vil utføre bygget, mulig med hjelp av noen som kan hjelpe meg (allerede avtalt) å bruke materiale som er mitt.

 

diverse: projektet er satt i gang av Mariopi. vet ikke hvor mye materiale jeg trenger men det vil bli tilstrekkelig

:D

Endret av mariopi
Lenke til kommentar

Åh, glømte og si noe viktig!

 

Husk å gratulere Hansien og Gravizt med moderator status!:new_woot:

 

Har ikke sett denne her før, men når ble jeg mod? :tease:

 

I følge ett skjermbilde fra inatt så står det [Vakt] og ikke [Mod]. Ble du degradert kanskje :tease:

 

Har aldri blitt oppgradert til mod før.

 

meen, godt mulig det skulle stått svelemoe istedetfor Hansien der!

Minst at disse ble promotert til mod omtrent på samme tid!

Lenke til kommentar

Søknad for stor tomt i Metropolis.

 

Jeg ønsker og bygge meg et bygg som i utgangspunktet er planlagt for å være ca 68x30*. Høyden er jeg usikker på, men regner med at dette blir ca 8 etasjer hvor 1. etasje er litt høyere enn resten.

 

Hva skal dette bli?

1. etasjen er tenkt på å være til butikker, bank(er) og kontorer.

De øvrige 7 er hovedsaklig planlagt at skal være leiligheter.

 

Hvor.

Jeg har alt sett for meg at dette skal bygges i gata mi, rett ovenfor MetroKino. Ergo, dette vil bli nabobygget til pbsds.

Tomta er allerede markert ut (68x30) og jeg vil og ta meg bryet med å "reservere" den ekstra plassen nå etterhvert om søknaden bli godkjent.

 

Øvrig.

Jeg vil og i denne stund søke om fritak fra 1 ukes** regelen da jeg vil bruke dette bygget til å lære meg å bruke MC Structure planleggeren samt at jeg ønsker og prøve å se bygget i forskjellige materialer inngame også. Jeg kjører uorginal skinpack så mange materialer som ser ut som dårlig ut ved standard MC ser rimelig bra ut for min del.

 

Plantegninger.

Legges til når dem er ferdige!

 

*Jeg velger å skrive CA da jeg kanskje må ha det 2-4 blokker bredere vist jeg ikke blir 100% fornøyd med planene mine for trappeoppgangen.

Dette vil også føre til at jeg "sperrer" av dette området frem til trappeoppgangen opp til 3. etasje er ferdig. Regner med at dette blir funnet ut av rimelig fort da jeg ikke vil holde av unødig plass for andres bygg.

 

** Den andre grunnen til dette er at jeg mangler en finpuss av butikken min i Dragoveien og vil gjerne få gjordt noe med dette så fort jeg finner litt inspirasjon!

 

Den blir godkjent etter plantegning kjem opp :thumbup:

 

Søknad til byggeprosjekt.

 

Heisann, vil gjene søke om støtte til et større prosjekt vi har på gang.

 

Planen er å bygge den berømte Qube bygningen i Vancouver, som kjent fra MacGyver.

 

STØRRELSE

 

Planene for sidene på bygningen finner du her:

 

Sider

 

Ovenfra

 

IRL

 

IRL 2

 

Dimensjonene blir:

 

Basen under - 8 x 8 x 5

 

Bygningen - 28 x 28 x 33

 

LOCATION

 

Vi vil gjerne søke om en 30 x 30 stor plass i Metropolis, siden vi føler denne bygningen passer fint inn i bybildet i Metropolis. Vi gjør det grundig, så noe stygt bygg skal det ikke bli.

 

Helst ikke et hjørne

 

DIVERSE

 

Byggematrialene blir som følgende:

 

- 1970 blocks obsidian

 

- 2400 blocks glass

 

- 6592 blocks finstein

 

- 2 stacks lightstone

 

Dette er regnet ut utifra tall fra Minedraft.

 

Personer involvert i prosjektet: nicohade, Suringen og sondrel33t

 

 

Håper på kjapt svar :)

 

Skal vi sjå om vi kan ordne.

 

Godkjent :thumbup:

 

Introduksjon

 

Prosjektet er av en skyskraper i metropolis, mest sannsynlig ved navn: Metropolis Stock Exchange, det skal være flere etasjer med kontorer, og mitt hovedkontor skal så klart være på toppen :)

 

Planlegging

 

Planen er å bygge fasaden ganske raskt, så vi holder oss innenfor tidskjemaet. Så blir det utsmykking av kanskje noe utside, men innsiden starter vi med når vi er fornøyde med utsiden så den ser respektabel ut.

 

Størrelse

 

Bygget er på 43x26

 

Location

 

Kuppelen i metropolis ved en ukjent vei.

 

Hva trengs av materialer?

 

Trenger vel ca 500 Iron blokker

Trenger kanskje mer, men vi bruker det vi har av materialer først.

 

Diverse

 

Bilder

 

 

 

post-108880-0-71374300-1291927952_thumb.jpg

post-108880-0-89695900-1291927967_thumb.jpg

post-108880-0-26249200-1291927982_thumb.jpg

post-108880-0-00701600-1291927997_thumb.jpg

 

Sånn den er nåværende ingame

post-108880-0-11616800-1291928199_thumb.png

post-108880-0-44098000-1291928216_thumb.png

post-108880-0-70385700-1291928229_thumb.png

post-108880-0-92862800-1291928245_thumb.png

 

 

 

 

 

 

 

Ansvar

 

Jeg tar på meg ansvar på prosjektet i likhet med Claaaes

 

Godkjent, bra tegninger forresten!

 

Kjører Windows Vista 32-bit SP2

 

Java-versjon: 1.6.0_22

 

Og det jeg skriver kommer ikke opp i chatten.

 

Og blokker kommer tilbake/forsvinner..

 

Kan du prøve å reinnstalere java og oppdatere skjermkort driveren og sjå om det hjelper?

 

hei:) jeg søker om tomt i metropolis som er større enn 15x15. ingame-name: mariopi.

jeg skal bygge en bygning likest Big Ben som mulig:D altså et forsøk på å lage det store berømte klokketårnet;)

 

introduksjon: jeg vil prøve å bygge en bygning lik Big Ben.

 

planlegging: jeg har planlagt hvordan jeg skal sette opp bygget. sliter litt med materiale enda men får nok lagt en god gunn og bygd en god del før jeg må ha mer å bygge med, så jeg antar at jeg kan være ferdig like før slutten av desember. fremgangsmåten er ganske så avklart.

 

størrelse: jeg er litt usikker på størrelse, og antar at vi sammen kan komme frem til hvor stor tomt jeg vil trenge.

 

sted: som nevnt i metropolis. gate å sånt i metropolis vil være det samme for meg.

 

utførelse: jeg vil utføre bygget, mulig med hjelp av noen som kan hjelpe meg (allerede avtalt) å bruke materiale som er mitt.

 

diverse: projektet er satt i gang av Mariopi. vet ikke hvor mye materiale jeg trenger men det vil bli tilstrekkelig

:D

 

Ikke godkjent.

 

Får at du skal få godkjent større tomt må planlegging og andre ting være på plass og helst en schematic av hvodan det skal sjå ut.

 

Åh, glømte og si noe viktig!

 

Husk å gratulere Hansien og Gravizt med moderator status!:new_woot:

 

Har ikke sett denne her før, men når ble jeg mod? :tease:

 

Tru dette var sån midt i eksamens perioden min, var veldig stresset :tease:

Lenke til kommentar

Det er minibanker i kjøpesenteret til TJ (Gå sør etter å ha warpet til metropolis)

 

Og jeg mener at bambus burde være tillat, jeg har flere stacks med det som jeg gjerne ville få solgt.

Etter pris listen HER så får du 2 gull barrer for en stack(minus moms da såklart :p)

 

Du kan selge bookshelf, Gjør dem om til papir -> book -> Bookshelf (bokhylle) og selg dem :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...