RBW Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 For å styrke sitt eget merkenavn kommer AMD til å droppe bruken av ATI. Les mer Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Blir rart og venne seg til, litt merklig valg egentlig nå som ATI har hatt så sterkt år med merkenavnet sitt. Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Blir å savne merkenavnet ATI Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Veldig greit at man slipper både AMD og ATi klistermerke på kabinettet (for de som bruker slikt..) Uansett, dette var bare et tidsspørsmål! Det måtte jo skje.. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 merklig det ikke har skjedd før egentlig. når amd overtok var det ikke veldig mange som bare hadde gode minner fra ati alikevell. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Kanskje de hadde planer om det, men ikke ønsket å gjøre det med det første, siden mange kjenner merkenavnet ATI. AMD har jo aldri vært noe særlig borti skjermkortmarkedet før de kjøpte opp ATI. Nå som det har gått litt tid, mener de vel kanskje det er tid for å 100% absorbere ATI inn i AMD. Det står vel om grunnen i artikkelen så, hehe. (Nå leste jeg den ikke først, bare åpnet tråden) Endret 31. august 2010 av Smirnoff Lenke til kommentar
blinc Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Synes det var rart at AMD kunne kjøpe opp ATi i sin tid. Skulle tro ATi var verdt mye mer enn AMD.. At skjermkort nå bare vil bli kalt AMD vil nok styrke merkenavnet "AMD" betraktelig. Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 De burde kanskje kuttet ut AMD-navnet og beholdt ATI. Som det stod påpekt på Anandtech; ATI har en 25 år lang historie hvor de hele tiden har ligget i front teknologimessig, mens AMD i de tidlige årene bygde prosessorer på lisens fra Intel, og ellers har hatt et rykte som annenrangs. Ati har hatt "ytelsestronen" syv av de siste ti år, mens AMD kun har hatt denne 4-5 år tilsammen (Den første tida med Athlon, og årene med Athlon64). Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jaja, kommer fortsatt til å spørre etter ATi og ikke AMD så det navnet slipper de ikke unna nei. Kanskje vi skulle vært slemme og spurt etter ATi Phenom også? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Det hele har nok heller med utvikklingen av Cpu'er å gjøre og framtidens Fusion platform. Når Amd kjøpte opp Ati så var det nok en del langtidsplaner inn i bildet og det er jo det som skjer nå. Både Intel og Amd integrerer langt mer inn i selve Cpu'en, man ser jo nå at markedet er klar for å motta hybridene som har både Gpu/cpu løsningen i ett. Personlig mener jeg at Amd er et sterkere navn enn Ati om man tenker på helhetsbildet. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jeg syns det var et svært fornuftig valg av AMD og droppe ATI navnet. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Personlig mener jeg at Amd er et sterkere navn enn Ati om man tenker på helhetsbildet. Helt enig. Kombinerer man det med feks "Radeon" tror jeg AMD har en del å vinne på dette. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Dette er en naturlig progressjon som jeg har ventet på en stund, og som andre har nevnt er det også et naturlig punkt å gjøre det nå som fusion kommer. Lenke til kommentar
Bulletus Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 AMD høres litt ut som en uttedass, ATI klinger bedre i mine ører.Men det kommer vel av at jeg hadde ATI kort i min glansperiode.AMD cpuene kan dere bruke som bord-retter Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Var ikke så lenge siden AMD var førstevalget ang Cpu ang spill PC (Snakker om et pr år her) Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Altså Amd-cpuene er gode valg, ikke noe å si på det rent pris/ytelse. Men Intel har nok mer ytelse generelt sett. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Altså Amd-cpuene er gode valg, ikke noe å si på det rent pris/ytelse. Men Intel har nok mer ytelse generelt sett. Intel har skaffet seg ytelsestronen i det siste. Og takk. Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Tja blir jo å vise seg på bunnlinjen hvordan navnebyttet går. Det å markedsføre ett brand må selvsagt gi fordeler, spesielt nå med fusion. Og når nå radeon kortene gjør det bra i markedet så vil omtale rundt "Amd skjermkort" gi verdier for Amd. Selv ser jeg for meg noen negative sider i en overgangsfase, kanskje spesielt for folk som ikke er veldig pc-kyndige. Om noen da har en Intel maskin og skal oppgradere og kommer over AMD grafikk kort så blir det kanskje ikke noe kjøp da? Lenke til kommentar
edge Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 AMD Radeon synes jeg klinger fint.. Så det Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Var ikke annet å forvente. Selv har jeg ikke helt klart å komme over at ATI ble kjøpt opp ... Frister ikke helt med AMD skjermkort i Intelmaskiner, for min del, så har ikke hatt ATI siden de ble kjøpt opp. Faktisk har jeg ikke hatt det siden 9800 når jeg tenker meg om. Forresten; Darn you, NVidia, for å frastjele slik en gammel travhest navnet sitt! EDIT: Skål for gamledager! Endret 31. august 2010 av ze5400 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå