Gjest Öremannen Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Hvordan kan man rense örene selv? Når jeg sier "rense" så mener jeg å fjerne gammel örevoks og annet utöy. Hvordan gjör jeg dette selv, hjemme? För en del år siden så gjorde jeg det med Q-Tips en lengre periode, noe som förte til at jeg fikk örebetennelse. Legen sa at jeg hadde dyttet örevoks og skitt inn i öret med Q-Tips'en, istedenfor å ta den ut. Noen som vet hvordan dette skal gjöres? Etter denne episoden har jeg brukt papir, men det er vel ikke noe bedre... Takk for svar! Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Kanskje du kan kjøpe en Q-tips som er mindre enn den du pleide å bruke? Eller så kan sikkert legen din komme med noen gode måter å rense de på. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Øret er selvrensende og man skal ikke putte gjenstander inn i oøret da dytter man bare dritten inn i det. Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Kjøp Revaxør (mulig feilstavet) på apoteket. Det er en liten flaske olje som du skal dryppe noen dråper av i øret, og en "ballong" du skal bruke til å skylle ut olje og voks. Du kan også vurdere å kjøpe en litt stor sprøyte (uten spiss selvfølgelig) til å bruke istedenfor ballongen, da den etter min mening er litt liten. 1 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Øret er selvrensende og man skal ikke putte gjenstander inn i oøret da dytter man bare dritten inn i det. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Kjøp Revaxør (mulig feilstavet) på apoteket. Det er en liten flaske olje som du skal dryppe noen dråper av i øret, og en "ballong" du skal bruke til å skylle ut olje og voks. Du kan også vurdere å kjøpe en litt stor sprøyte (uten spiss selvfølgelig) til å bruke istedenfor ballongen, da den etter min mening er litt liten. Det bruker jeg selv et par ganger i året. Det med at øret er selvrensende er bullshit. Hvis jeg ikke bruker q-tips så hoper det seg opp inni der og ender med at øret blir tett. Derfor bruker jeg revaxør avogtil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå