StureRasch Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Hei, jeg har en hjemmeside med forum på. Hjemmesiden er programmert i php samt at jeg kjører phpbb diskusjonsforum. Jeg ønsker også å ha en slik siste 10 fra forum som finnes her på hw.no. Noen tips om hvordan jeg får det til? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 Sjekk ut "LIMIT" i SELECT-queries i MySQL, og kombiner dette med en "ORDER BY timestamp DESC" (bytt ut timestamp med hvordan enn det er phpbb daterer postene sine). Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 24. juni 2003 Del Skrevet 24. juni 2003 lim dette inn i siden (husk å endre $ServerPath og $urlPath) <? $ServerPath = "din_server/config.php"; $urlPath = "http://din_Url"; $PostNumber = "10"; $type = "topics"; include_once("$ServerPath"); $db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); @mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); if($type == "phpbb_posts") $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f, posts p WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id ORDER BY post_id DESC LIMIT $PostNumber"; else $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f WHERE f.forum_id = t.forum_id ORDER BY topic_time DESC LIMIT $PostNumber"; if($r = mysql_query($sql, $db)) { while($m = mysql_fetch_array($r)) { $j = stripslashes($m[topic_title]); $k = substr($j, 0, 20) . "..."; echo "-<a title="$m[topic_title]" href="$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]">$k</a><br>"; } } ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå