Gå til innhold

Rykte - Canon 30/35mm f/1.8 USM EF-(S)

Anbefalte innlegg

http://www.aputure.com/blog/2010/08/06/canon-35mm-1-8-rumors/

Jeg vet ikke om dette er et rykte eller bare et instendig håp.

Et fast-objektiv på rundt 30-35mm med blender f/1.8 eller bedre med

*optiske egenskaper minst like bra som Sigmas 30mm f/1.4

*fokus hastighet/nøyaktighet som Canons bedre USM-objektiver

*Pris, vekt og optimalisering for crop-hus

Jeg kunne gladelig ha ofret EF (og heller gått for EF-S) dersom jeg samtidig fikk IS, men det er vel litt for håpefullt (det ville i så fall ha vært tidenes håndholdte low-light objektiv).

Jeg tror at det kunne ha solgt bra. De som kjøper 550D og 60D vil typisk ikke bla opp for 35mm f/1.4 L uansett, og Canons 28mm f/1.8 later til å tape mange kunder til Sigma 30mm f/1.4.

Canons 35mm f/2.0 er en joker, men 20 år merkes vel...

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vet jeg ikke noe om.

Men det er vel ikke tilfeldig at 60D ble "lansert" rett før Photokina. Tror Canon har noe spennende som ville overskygget 60D, kansje et speiløst systemkamera. Vet Canon benekter at de kommer til å satse på speilløse kamera, men de selger godt og Canon vil tjene penger.

Det hadde vært fint med et lyssterkt fastobjektiv i vidvinkel og jeg håper i så tilfelle på ennå mer vidvinkel, 24mm eller ennå bedre 20mm. Canon sin faste 20mm er allt for dårlig iht tester jeg har sett så det håper jeg på. Men jeg tror det er mer sansynlig at det blir 30-35mm som du skriver om.

Lenke til kommentar

Men ville ikke et slikt objektiv blitt lansert sammen med 60D? Man snakker om at Canon skal slippe 1Ds MkIV på Photokina og det høres rart ut om de skulle lansere et EF-S-objektiv eller et ikke-L EF-objektiv sammen med 1Ds..

For all del, jeg synes det høres fristende ut, og siden Canon bl.a 7D viser at de tar cropformatet på alvor, så tror jeg det kommer noe sånt, men jeg synes bare ikke tidspunktet passer.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...