Da_Assassin Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Har du noen gang opplevd at du er nesten ferdig med å fylle ett stort rack, og så plutselig så kommer du på noe du har glemt? Jeg har ihvertfall opplevd det gang på gang, og føler jeg sløser veldig mye med tid. Så det hadde vært mulig å få laget et skjema på forhånd, hadde det spart mye tid... og penger. Jammen ikke helt sikker på hva jeg skal kalle det jeg, men jeg er ihvertfall ute etter et slags verktøy hvor jeg kan "simulere" eller tegne opp et rack, før jeg begynner å fylle det med enheter. Har gjort noen forsøk på å google det, men det var mye annet rart jeg fant da. Noen som vet om noe slikt? Lenke til kommentar
Fløffy Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Microsoft Visio kan brukast til å tegne rack. Veldig lettvint. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Microsoft Visio kan brukast til å tegne rack. Veldig lettvint. Ja, jeg har brukt visio til det en stund, og det er jo greit nok. Men jeg kunne godt tenkt meg ett litt enklere program også. Men takk for forslaget Lenke til kommentar
pannelars Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Microsoft Visio kan brukast til å tegne rack. Veldig lettvint. Ja, jeg har brukt visio til det en stund, og det er jo greit nok. Men jeg kunne godt tenkt meg ett litt enklere program også. Men takk for forslaget Med Visio 2010 er dette det enkleste programmet til dette som jeg vet om. Kan anbefales på der sterkeste Lenke til kommentar
jonsson Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Noen av de store HW leverandørene har slike software gratis på sine sider, som for eks. IBM, utfordringen er at det er ofte specific til det hardware som de selger, men fordelen er at de ofte gir mye mer info en den som du kan få fra "vanlige" programmer, som behov for Strøm, UPS og kjøling... Så hvis du er heldig å har kun med en leverandør å jobbe med, så kan være at slik løsning er for deg... ellers så er det Visio og finne "Stencils" fra dine leverandører, de fleste har i dag gratis "Stencil" for sine modeller, ikke alltid helt 100% oppdaterte, men du finner i detminste modeller i samme størrelse å du har i din rack. Der finnes så også mer professional verktøy, byggt på CAD programmer, dyrt, men lekkert... der kan du legge inn hele datasenteret med allt av utstyr og kabler, i 3D og det hele... har sett slike pro tegninger, de ser helt utrolig vakkre ut... men her må man ha egne personer som kun jobber med å vedligeholde dette For liten bedrift eller meget avansert hjemmebruker, så er MS Excel, enkel å grei å bruke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå