bIsk0p Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Hei, Da var det på tide at jeg også lager en logg. Både for å ha kontroll på hva jeg gjør, samt holde fokus og press på meg selv. Min trenings historie Startet på Sats når jeg ble 16 år, fikk et dårlig program uten progresjon eller baseløft og resultatene ble der etter. Kroppen var helt ok (hadde faktisk noen veldig bra kroppbilder på deiligst.no, litt mobbing tillatt, som de fleste trodde var redigert. Men var nok mer heldig lyssetting som var årsaken) Når jeg flyttet for meg selv i en alder av 18,5 år, ble det stopp med treningen. Grandiosa og Fjordland var tingen, men vektnålen holdt på ~80kg. En gang i 2007 startet jeg på Energym, hvor jeg fremdeles ikke helt viste hva jeg skulle gjøre og selv om jeg hadde bedre forståelse, kunne egentlig bare droppet treningen også da. I 2008 startet jeg i militæret og der ble jeg kjent med folk som trente noe som gjorde at jeg også fikk startet opp igjen. Men på grunn av faste mat tider og rundt 50-60 feltdøgn, ble det heller ikke noe spesielt fremgang her. 2009 der i mot var året! Fra februar til mai gikk jeg opp 20kg og vektnålen var rett rundt 100kg, veldig fornøyd. Jeg fikk god økning i alle øvelser og vokste fra alle buksene mine (klarte til og med å få to bukser til å revne i skrittet) Var veldig fornøyd og fortsatte til sommeren hvor jeg startet på litt mer kardio rettet trening, men dessverre ble det mindre og mindre trening og kostholdet ble dårligere. Rundt jule tider klarte jeg å ta meg litt opp igjen og holdt et greit nivå en stund. Nå, etter over 4 mnd med pause, er jeg tilbake og ser frem til å komme tilbake i gamle formen og forbi! Fakta boks: Fødseslår: 1987 Vekt: 92kg Maks vekt: 103kg Maks markløft: 3x160kg Maks benk: 102,5kg Maks knebøy: 80kg Kroppsmål: Skal se om jeg finner notatboken min Treningsprogram: Dag 1 - Bryst og biceps 1.1 - Benkpress (Full kropp) 1.2 - Biceps bøy, hantel (hantel) 1.3 - Skråbenk, hantler (Øvre bryst) 1.4 - Biceps bøy, Ronny Coleman style. x antall 90 grader ut og opp, x antall 90 grader ut og ned og x antall helt opp og ned. (biceps) 1.5 - Kryss kabler flyes ned over, "Hulk klappet" (Bryst) 1,6 - Kryss kabel, to hender med tau (biceps) 1.7 - Kryss kabler opp over (Bryst) 1.8 - Kryss kabler, "X-kryss", 45 grader ut og sammen slik at armene krysses. Dag 2 - Rygg og triceps 2.1 - Markløft (Full kropp) 2.2 - Franskpress, Z-stang (triceps) 2.3 - Kryss kabler, "flaksing" Armer 90 grader ut og ned (Rygg) 2.4 - Kryss kabel, to hender med tau (triceps) 2.5 - Nedtrekk (Rygg) 2.6 - Triceps press, maskin (Triceps) 2.7 - En arms hantel roing "Gressklipperstart" (Rygg) Dag 3 - Bein og skuldre 3.1 - Knebøy (full kropp) 3.2 - Militærpress med støt (Skuldre) 3.3 - Bein bøy (Bakre lår) 3.4 - Hantel fra tå til topp, "Hantel heisen", del av 300 programmet. (Full kropp) 3.5 - Legg press, bøyde knær på bein press maskin (Legger) 3.6 - Kryss kabler, kne sittende armer 90 grader ut og opp, "Festival klappet" (Skuldre) Kosthold: Prøver å holde dette bra, jeg bor sammen med ei venninne. Så mens jeg prøver å lure henne på den hellige sti, blir middagene ikke helt tipp topp. Jeg har også noen uventede regninger, som gjør at jeg ikke får kjøpt inn proteiner, kreatin, CLA/ZMA eller selolje. Bilder: Skal se om jeg får mannet meg opp. Mål: Over 100kg i kroppvekt. Prøve å fokusere litt på knebøy, har trent dette altfor lite! Klare mine gamle løft. Trent mer mage, har per dags dato en korsrygg som har overtaket, noe som gir meg en svai i ryggen og litt større mage. Og selvsagt: Ned i fettprosent. Endret 13. november 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Dag 1, Mandag 30. august: Oppvarming; Rolig benkpress, kun stang og armheving med hevet ben. Benkpress: 8x60 8x60 8x60 5x85 10x30 Har mistet mye teknikk på benken, er veldig ustø og rister fælt Biceps curl med hantel: 8x10kg 8x15kg 8x15kg 8x15kg Gikk greit, skal klare 15kg på hele settet Mage maskin: 15x50kg 10x60kg 10x60kg Helt greit, litt ufokusert tror jeg Skråbenk, hantler 8x20kg 8x22,5kg 10x22,5kg Hadde mer å gi her, tror 25kg er mer passende Biceps, curl/Z-stang: 8x20kg 8x24kg 8x26kg Usikker på vekt på stangen, så den kommer i tillegg. Hadde mer å gi her også. Tipper 28-30kg vil være mer passende Mage, kneløft: 10 10 10 Burde nok ta fullstendig L løft fremover, hadde mer å gi. Prøvde også på frittstående L-hold mellom settene. Bryst, oppover cross cables: 8x22,5kg 8x31,2kg 8x27kg Grei øvelse, 27kg var passende. Biceps cable, albuene rett ut: 8x 8x 8x Glemt hvor mye jeg hadde her, tror jeg startet på 35kg og økte litt Bryst, cross cables. 8x17,5kg 8x17,5kg 8x17,5kg Tror dette var vekten, litt usikker. Tungt nok iallefall I og med at jeg er med i ro konkurransen, ble det 15min roing som avslutning. 3556 meter. Kosthold Ikke spesielt sulten i dag, så 3 grove pannekaker med peanøttsmør og bringebærsyltetøy, samt 10-20 druer holdt til frokost og lunsj. Hadde en taco wrap (dessverre lys) med kylling, ost, løk, paprika, agurk og litt SweetChilli Saus til middag. Og en etter trening. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Dag 2, Tirsdag 31. august Oppvarming 5kg hantler fram og til siden Markløft 8x50kg 8x90kg 8x110kg Begynte veldig forsiktig. 110kg blir kanskje litt mye, så satser på 100kg igjennom hele økten neste gang Triceps press med Z-stang 8x20kg 8x20kg 8x20kg Grei øvelse, tror jeg kan øke til 22-24kg neste gang Stående roing med stang? 8x50kg 8x70kg 8x70kg 70kg ble litt mye, utførelsen ble litt dårlig på de siste repetisjonene. Tar 60kg neste gang. Cross kabel, to-hånds tau 8x~35kg 8x49kg 8x49kg Mulig jeg kan øke litt, utførelsen var god. Går ett hakk opp neste gang Flyve øvelsen (Crosskables strake armer ned bak rygg) 8x18kg 8x18kg 8x22.5kg Tung øvelse, men husker fra sist gang at denne krevde teknikk. Satser på 22.5kg neste gang Nedtrekk 8x45kg 8x54.5kg 8x54.5kg 5x80kg Manglet litt teknikk her også, men gikk bra. Stabilt og bra tempo Roing på slutten, 15min/3705 meter Kosthold Fire skiver med ost og taco-kylling kjøttdeig til frokost og lunsj, samt et glass med melk. En gryterett ting med kylling og ris til middag, liten porsjon. Snart salat med kylling og bacon! =) Endret 1. september 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Dag 3, Onsdag 1. september Oppvarming: Knebøy med bare stang, 10-15 rep. Knebøy 8x50kg 8x50kg 8x50kg Ustø utførelse på første sett, men ble bedre. Kan trolig øke til neste gang Rykk med hantel, en hånds 8x15kg 8x15kg 8x15kg God øvelse som tar hele kroppen, skal prøve på 17,5kg neste gang Benløft (mage) 10 10 10 Kjørte også L-stand i mellom settene Leggpress (Benpress maskin) 8x110kg 8x170kg 8x170kg Glemte at egen vekt ikke talte på første settet, 170kg var noe lett. Militærpress 8x40kg 8x40kg 8x40kg Passe vekt her Mage maskin 15x60kg 15x60kg 10x60kg Siste settet hadde klarte jeg ikke mer, veldig fornøyd! Hamstring (ligger på magen og løfter beina, en fot om gangen) 8x25kg 8x25kg 8x25kg Hadde litt mer å gå på her Siden jeg fremdeles er med på Diskusjon. no's store ro-konkurranse?, så ble det en ro tur etter trening i dag også. 15min, 3788 meter. Kosthold 07 - Halvt glass med Biola og banan 09-10 - Salat med kylling, bacon, ost, mais, agurk, salat (medbrakt, ca 1/3 liter) 11:30 - Salat med laks, egg, mais, agurk, salat - to glass melk 13:00 - Salat med kylling, bacon, ost, mais, agurk, salat (medbrakt, ca 1/3 liter) 16:00 - Salat med kylling, bacon, ost, mais, agurk, salat (medbrakt, ca 1/3 liter) 18:30 - Pizza med biffkjøtt, reker og scampi Endret 1. september 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Vil følge med på denne! Ikke rart du rister fælt på benken når du setter igang med 85 kg etter så lang pause. :!:! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 1. september 2010 Forfatter Del Skrevet 1. september 2010 Vil følge med på denne! Ikke rart du rister fælt på benken når du setter igang med 85 kg etter så lang pause. :!:! Heh, er egentlig ikke vekten som er problemet. Men joda, jeg ville bare prøve. Vise musklene mine at de må se å komme i gang! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Ble ikke trening i går. Meget travel dag, hvor jeg ble jobbende litt for lenge, to av bussene hjem kom ikke, nr 3 var 10 min for sen og i tillegg stoppet den i byen i steden for å kjøre meg hjem (noe den ikke skal!), så ble 15 ekstra vente tid i byen. Uansett, var Rått og Råde festival i dag. Fikk dessverre bare med meg Ah-a i går pga trege busser. Men ble en god del hopping og dansing i synging/roping i 90 min, det blir vel litt trim av slikt? Kjente iallefall det godt i magen når jeg skulle holde tonen like lenge som Morten. Kosthold 07 - Glass med Biola 09:30 - Frukt 11:15 - Pasta salat med kylling og bacon 13 - Frukt 18:30 - Bakt potet med bacon, ost, mais (litt dressing og sweet chilli sauce) 02 - Litt saltede peanøtter Ble også 2 glass og et shot på byen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Dag 5, Fredag 3. september Oppvarming benkpress, kun stang. 15-20 rep. Benkpress 8x60kg 8x60kg 8x60kg Biceps, hantel 8x15kg 8x15kg 8x15kg Skråbenk, hantel 8x25kg 8x25kg 8x25kg Biceps, Z-stang 8x26kg 8x26kg 8x26kg Hulk klappet, cross kables 8x22kg 8x22kg 8x22kg Har utrolig vondt i hodet. En kombinasjon av for lite væske, stå i et bråkete server rom i 7,5 time og A-ha konsert har resultert i at jeg nå har tatt min 4 paracet så langt i mitt 22 år lange liv. Ønsker ikke å la hodepine ødlegge Rått og Råde. Kosthold 11 - Salat med kylling, bacon, ost, agurk, salat og mais 14 - Salat med kylling, bacon, ost, agurk, salat og mais Blir nok noe take-out senere i dag og hvis formen tillater det, et glass eller to med noe mindre sunt og fornuftig =) Endret 4. september 2010 av bIsk0p Lenke til kommentar
Sammy-Lee Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) Imponerende med 6 kilo på benkpress Endret 3. september 2010 av Sammy-Lee 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 4. september 2010 Forfatter Del Skrevet 4. september 2010 Gikk litt raskt, hadde dårlig tid. Rettet opp nuh! =) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Dag 6, Lørdag 4. september Festival og godt humør, ingen direkte trening. Kosthold Egg og bacon til frokost og 4 pizza stykker utover dagen og kvelden. Dag 7, Søndag 5. september En time innebandy Kosthold 600g kyllingkjøttdeig med løk og gulerøtter (ble ingen handling i går pga festival..) 3 hamburgere Ikke helt optimal start på treningen, men har god tid neste uke. Lenke til kommentar
Kenneth199 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Dag 6, Lørdag 4. september Festival og godt humør, ingen direkte trening. Kosthold Egg og bacon til frokost og 4 pizza stykker utover dagen og kvelden. Dag 7, Søndag 5. september En time innebandy Kosthold 600g kyllingkjøttdeig med løk og gulerøtter (ble ingen handling i går pga festival..) 3 hamburgere Ikke helt optimal start på treningen, men har god tid neste uke. Da må jeg bare spørre. Ozzy på lørdagn? Skal bli spennende å følge med her! Ser du har noen solide løft! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Ah-a på torsdag, Prodigy på fredag og Ozzy på lørdag Fest og sol hele helgen! =) Dag 8, Mandag 6. september Oppvarming, markløft 50 kg. 8 reps, rolig. Markløft 8x90kg 8x90kg 5x110kg Sliter med vondt i hendene, samt litt svak runkemuskel Franskpress 8x20kg 8x20kg 8x20kg Startet med 25kg, som var en del mye. Mistet litt kraft pga dette. 22kg neste gang Stående roing med stang 8x50kg 8x50kg 8x50kg Lett for ryggen, men klypa er svak. 55kg neste gang Crosskables, tau. 2 hender 8x45kg 8x49,5kg 8x49,5kg Nedtrekk 8x45kg 8x45kg 8x45kg God kontroll, rister litt. Men er ikke tungt Benkpress, triceps. Smalt grep 8x50kg 8x50kg 8x50kg Hadde mer å gi her, 60kg neste gang Flyve øvelsen (Crosskables strake armer ned bak rygg) 8x18kg 8x22,5kg 8x22,5kg 22,5kg gikk greit. Tror jeg prøver å øke på siste settet hvis formen tillater dette Jeg ser nå at det kan være en fordel å faktisk lese igjennom kommentarene mine før jeg stikker på trening. Ser det er flere øvelser jeg burde gått høyere på. Skal prøve å få dette inn i rutinen fram over. Jeg er også gåen i halsen etter festival og dårlig planlegging i forhold til bekledning (varmen forsvinner med sola osv..) så halsen er litt gåen etter skriking og litt kjølige kvelder. Ble bare 5 min roing, 1300 meter. Kosthold Frokost: Brødskiver med skinke, egg og ost. Stort glass med appelsin juice. Småsist på hasselnøtter gjennom store deler av dagen, samt en banan Laks med gulerøtter og litt poteter til middag og etter trening. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Dag 9, Tirdag 7. September Oppvarming, knebøy kun stang. Knebøy 8x60kg 8x60kg 8x60kg Militærpress 8x50kg 8x50kg 5x50kg Leggpress (Benpress maskin) 8x160kg 8x180kg 8x180kg Festival klapp (crosskables, strake armer over hodet) 8x9kg 8x9kg 8x11kg Ble litt tungt med 11kg Vet-ikke-løft (trekke på skuldrene) 8x30kg 8x40kg 8x30kg 40kg ble for vondt i hendene, må se om jeg klarer å skaffe meg hansker Er enda litt syk, så jeg klarer ikke roingen dessverre (halsen blir fort tørr, sliter med å puste) Håper på å bli fort frisk! Kosthold 2 grove pannekaker med banan og peanøttsmør. (Frokost-ish) Pasta med kylling og bacon i fløtesaus (Middag og kvelds) Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Hei Leste kjapt over loggen din her. Ser ut som et ok treningsopplegg. Skal sies at jeg bare freste gjennom innleggene, men må spørre. Har du noen gang brukt en kcal-kalkulator over kostholdet ditt? Mulig jeg overså noe, men du skal opp fra 93 til 100 kg om jeg så rett? Og kostholdet ditt varierer fra 2 små måltider litt frukt pizza og salat til "Brødskiver med skinke, egg og ost. Stort glass med appelsin juice. Småpist på hasselnøtter gjennom store deler av dagen, samt en banan.Laks med gulerøtter og litt poteter til middag og etter trening." . Står vell og merke ikke noen veldig nøye oppgitte mengder. Men for MITT ØYE synes jeg det så litt lite ut:P Kan det stemme? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Jepp, absolutt for lite mat. Men må holde utgiftene nede pga noen uforutsette regninger, så blir ikke så mye mat som jeg ønsker. Festivalen hjalp heller ikke på. Kcal messig tror jeg at jeg får nok i meg(ligger ikke i underskudd), men på protein siden ligger jeg nok litt bakpå. Enn så lenge blir det nok relativt "normalt" kosthold, i litt små mengder, dessverre. Dag 9, Onsdag 8. september Oppvarming, benkpress 25kg + armhevninger Benkpress 8x60kg 8x65kg 8x65kg Siste to repetisjonene var veldig tunge, men satser på 65kg fra på første sett neste gang Biceps, hantler 8x15kg 8x15kg 8x15kg Skråbenk, hantler 8x25kg 8x25kg 8x30kg Siste settet var tungt! Skulle nok hatt 27,5kg, men det er det ikke. Tror jeg kjører 25,30,30 neste gang. Biceps, Z-stang 8x22kg 8x24kg 8x24kg Har litt mer å gå på her Hulk klappet 8x22kg 8x22kg 8x22kg Biceps, cross kables. Tau, 2 hender 8x 8x 8x Klarer tydeligvis ikke å huske hvor mye jeg tar her! Kosthold Frokost(ca 10-11): 2 grove pannekaker med peanøttsmør og banan/banan og kanel. Stort glass med sjokolademelk Mellommåltid: Druer Middag (ca 15): 4 hjemmelagede grove pizza snurrer (skinke, kjøttdeig og ost) Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Haha, bor i Norge og har ikke råd til mat? . Imponerende mark du har. Kanskje denne burde vært i styrketrening? ettersom det virker som det er det du driver klart mest med. I tilleg så kan man vel si at det er litt mer intressant å følge med på økninger i vekt enn f.eks. sykkeltur 40km? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Haha, bor i Norge og har ikke råd til mat? . Råd til mat har jeg, men sist jeg bulket meg opp gikk det 3000kr i mat hver mnd. Jeg prøver nå å heller få ned fett prosenten mens jeg uansett ikke har pengene til ekstra maten Imponerende mark du har. Kanskje denne burde vært i styrketrening? ettersom det virker som det er det du driver klart mest med. I tilleg så kan man vel si at det er litt mer intressant å følge med på økninger i vekt enn f.eks. sykkeltur 40km? Etter som jeg har fått med meg, så trener jeg markløft. Forstår ikke helt hva du mener.. Lenke til kommentar
Zarfax Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Tråden altså. Dårlig Formulert Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. september 2010 Forfatter Del Skrevet 9. september 2010 Dag 10, Torsdag 9. september Oppvarming, markløft 60kg 10 reps. Markløft 8x100kg 8x100kg 8x100kg Stående roing med stang 8x40kg 8x40kg 8x40kg Endret litt på teknikken for å trener mer lats, måtte endre vekten litt Flyve øvelsen (Crosskables strake armer ned bak rygg) 8x22,5kg 8x22,5kg 8x22,5kg Dette var dessverre alt jeg klarte i dag. Både halsen og hodet var sterke motstandere til trening. Jeg hadde også ganske kraftig gangsperr i triceps, så hoppet over den også. Kosthold 3 grove pannekaker med banan/peanøttsmør, banan/kanel, smør/syltetøy Stektris med wokgrønnsaker og kyllingfilet til middag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå