Gå til innhold

Gran Turismo 5 sluker harddiskplass (PS3)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Å nei, forsvinner 0,5% av diskplassen min? Nå står ikke verden til påske".

Les: Kanskje tone ned tabloidoverskriftene litt? 10 GB er som det sies ovenfor ingenting.

Hvilken plasystation er det som har 2000 GB disk? 320 er vel knapt å få tak i og det er den høyeste kapasiteten, med 160 så snakker man om 6,25%, med 20 GB-modellen 50%.

AtW

Lenke til kommentar

Sukk, beklager det jeg skrev ovenfor. Selv i hermetegn må man selvsagt forvente at man blir tolket bokstavelig.

Hermetegn slik du skriver det betyr jo bare sitat (selvsagt et fiktivt sitat utifra kontekst), det er ingen automatikk i at slike sitater er ironisk ment eller ikke skal representere skribentens meninger.

AtW

Lenke til kommentar

Synes ikke 10 GB er for mye, såpass er å forvente om man ønsker merkbart bedre ytelse. Dessuten er det jo et Blu Ray spill vi snakker om her, hele spillet tar sikkert mange ganger så mye plass :)

Sukk, beklager det jeg skrev ovenfor. Selv i hermetegn må man selvsagt forvente at man blir tolket bokstavelig.

Hermetegn slik du skriver det betyr jo bare sitat (selvsagt et fiktivt sitat utifra kontekst), det er ingen automatikk i at slike sitater er ironisk ment eller ikke skal representere skribentens meninger.

AtW

Tror de aller fleste skjønte at det Gromlin skrev ikke var ment bokstavelig, ironien synes ganske tydelig i det han skrev.

Lenke til kommentar

Har savnet GT5 artikler, spesielt siden det kom ut masse ny informasjon under Gamescom messen. Men neida. Latterlig, rett å slett latterlig av dere, Spillverket. Her har dere ett av årets viktigste spill men så gidder dere ikke skrive om det annet enn en latterlig artikkel som tar for seg hvor mye diskplass den valgfrie innstallasjonen tar? Står det virkelig så elendig til hos dere?

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sukk, mange som er litt kjappe her :

Det finnes 40Gb utgaver, da tar denne innstalasjonen nesten 30%.

Har man 60Gb utgaven tar den ca 25%

Dette betyr med andre ord at man må finne seg i å avinstallere annet innhold på Ps3'en, noe som selvsagt er en uting.

Men så koster nå en oppgradering av HD mindre enn et nytt spill nå : http://www.komplett....aspx?sku=596264

Edit : Innstallasjonen er såklart valgfritt, noe både artikkelen påpeker og første post i dette emnet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Dette hadde jo nesten vært verd en nyhetssak om det var slik at du MÅTTE innstallere 10 GB for at spillet skulle fungere, men det er jo frivillig.

Skal spillverket nå begynne å skrive artikler om alle xbox 360 spill som kommer ut, der temaet er "spill x sluker harddiskplass" kun fordi alle spill nå kan installeres for fullt på xbox 360?

Spillverket har journalister som har mistet gnisten og ett budsjett som ikke er stort nok til å gjøre annet enn å sitte på kontoret å vase manskit. Det er utrolig trasig hvordan spillverket har gått rett til helvetet etter at de og gamer skiltes. Før var spillverket en suveren spillside, nå er de snart på itavisen nivå.

Lenke til kommentar

Dette betyr med andre ord at man må finne seg i å avinstallere annet innhold på Ps3'en, noe som selvsagt er en uting.

Nei det må du ikke. Det er helt valgfritt om du ønsker å installere 10GB. Har du liten harddisk så trenger ikke spillet mer enn 256MB ledig plass.

Leser du innlegget mitt på nytt igjen ser du at jeg skriver Innstalasjon, dvs om du innstallerer spillet så tar den så så mye plass og man må avinstallere innhold om man har for lite plass igjen, noe som er en uting på versjonene av ps3 som kommer med liten harddisk.

Lenke til kommentar

Nei det må du ikke. Det er helt valgfritt om du ønsker å installere 10GB. Har du liten harddisk så trenger ikke spillet mer enn 256MB ledig plass.

Leser du innlegget mitt på nytt igjen ser du at jeg skriver Innstalasjon, dvs om du innstallerer spillet så tar den så så mye plass og man må avinstallere innhold om man har for lite plass igjen, noe som er en uting på versjonene av ps3 som kommer med liten harddisk.

Det er jo en uting på uansett ps3, pc eller andre enheter med begrenset lagringsminne. Jeg synes også det er en uting at jeg av å til må slette ting på pcen min for å få plass til nye ting, selv med 3 TB lagringsplass. Men hva var poenget ditt? Det sier seg vel selv at det er en uting om x må slettes for å få plass til y, fordi man har lite plass på harddisken på z GB.

Lenke til kommentar

Det er jo en uting på uansett ps3, pc eller andre enheter med begrenset lagringsminne. Jeg synes også det er en uting at jeg av å til må slette ting på pcen min for å få plass til nye ting, selv med 3 TB lagringsplass. Men hva var poenget ditt? Det sier seg vel selv at det er en uting om x må slettes for å få plass til y, fordi man har lite plass på harddisken på z GB.

De fleste Ps3 har begrenset med lagringsplass, så dette er fort noe som vil være en ulempe for svært mange, dog sannsynligvis en bagatell. Sånn sett er det en uting, noe som gjengen som kommenterte at det ikke var noe problem fordi de hadde så stor Hd etc ikke tenkte på. Kommentaren var igjen rettet på denne gjengen.

Men ser jeg personlig på dette som et stort problem? Som en viktig sak for spillverket? Nei til begge...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...