MrLee Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 ja jeg bare lurer fordi jeg husker en gang (for lenge siden kanskje, ikke vet jeg) at jeg leste at det var problemer med dual ram og OC...men jeg husker ikke hvilket chipset og slikt det var snakk om? er det lettere med single ram enn dual å overklokke på nForce2 kort? (primært Abit nf7-s rev. 2.0 da for da kan jeg avbestille den ene brikka evt... Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Når du overklokker med to brikker, er du jo avhengig av at begge brikkene klarer høy hastighet... Hvis du bare bruker en brikke, så trenger du bare at den går høyt, noe som er mer sannsynlig.. Med andre ord er det ofte vanskeligere å klokke høyt med to brikker.. Skal du ha to brikker, er det viktig at du bruker brikker av høy kvalitet.. Da skal det kunne gå greit.. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Men bruker du kun en minnebrikke så mister du ca 3-5% ytelse hvis du har et nForce 2 hovedkort. Og må derfor overklokke enda mer for å få samme ytelsen. Bruker du skikkelige minnebrikker så er det ikke de som begrenser overklokkingen din. Lenke til kommentar
Roskov Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Er Twinmos pc3200/winbond for skikkelig å regne? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Er Twinmos pc3200/winbond for skikkelig å regne? kommer ann på hvor høyt du skal klokke da :wink: Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 Er Twinmos pc3200/winbond for skikkelig å regne? Mine Twinmos /m Winbond klarer 230 2-2-2-4 .. om du vil kalle det skikkelig eller ikke er helt opp til deg. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2003 jooa, men twinmos sine pc3200 m/winbond er jo cert for 200Mhz fsb? så hvis jeg "overklokker" cpu til 200FSB, så overklokker jeg vel egentlig ikke minnebrikkene? Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. juni 2003 Del Skrevet 23. juni 2003 jooa, men twinmos sine pc3200 m/winbond er jo cert for 200Mhz fsb? så hvis jeg "overklokker" cpu til 200FSB, så overklokker jeg vel egentlig ikke minnebrikkene? Nope.. da kjører du brikkene dine på orginal hastighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå