Cola911 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Blir void rays fikset på i neste match? Dette er bare helt mongo, klarte å drepe 2 spillere med ca 10% sjange for å vinne. God match though. http://www.megaupload.com/?d=02BR00QR Link Endret 30. august 2010 av Cola911 Lenke til kommentar
fredes Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Blir void rays fikset på i neste match? Tja. Du kan jo håpe på at du møter en Zerg. Da vil ikke void rays være noe problem. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Tja. Du kan jo håpe på at du møter en Zerg. Da vil ikke void rays være noe problem. Fordi de vinner 2 minutter ut i gamet etter 6poolrush? Skal kommentere på selve void ray greia straks, må bare se replay først. Som protoss syns jeg selv void rays kan være retarded av og til. Edit 1: HAHAHA den dialogen er hilarious. "hey, are you any good with Terran, or are you one of those people who just make 10 snipers then leave?" "I go reaper rush. spam them alot tend to win" åh gud. Edit 2: Vel jeg syns ikke akkurat dette var noe primeksempel på at void rays er overpowered. Det andre laget scouta void ray's tidlig men bare zerg teched for å counter det, protoss spilleren var også lur nok til å ha haugevis med phoenixes så i det ene pushet når han kom med hydras som kunne gjort stor skade på den hæren brukte han graviton beam på hele gjengen så de ikke fikk gjort en døyt. For ikke å snakke om den reaperharassinga som ødela hele økonomien til den røde protossen. Det andre laget spilt rett og slett bedre, og den marine marauder hæren som var med når zerghæren traff void rays hadde nok også en finger med i spillet, ellers ville hydras sannsynligvis tatt de fleste void rays. Endret 31. august 2010 av Molecular Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Nei det der var ikke noe særlig bra spilt. Lite reaksjon på intel og dårlig desicionmaking Endret 31. august 2010 av Detectable Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Er jo ikke snakk om skills, det er jo bare det at han derre terran spilleren på laget mitt ikke gjorde noe. Likevel klarte jeg å drepe dem med ray og noen phoenixer. Edit: Det er jeg som er Kimmey btw Endret 31. august 2010 av Cola911 Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 "O hai, jeg slo nettopp to bronze noobs, og styrken min bestod av en overvekt av zealots. Er zealots op?" Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 JA! Er selv bronzing, og sliter max når folk bygger Zealots. Jeg klarer nesten aldri å få ut Banshee før de jævla Zealotsene er overalt i basen min. Ender som regel opp med at jeg får ut 2-3 Banshees, flyger ned og tar hans arbeidere og base, før jeg flyr ned i en krok med CC. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Hei, jeg møter selv Terran som får ut 2-3 Banshees som gjør alle Zealotsa jeg rusher med ubrukelige, så tar han ut basen min før jeg klarer å drepe de og jeg klarer ikke drepe Command Centeret hans.. Command Center må nerfes! Og sånn fortsetter det.. Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 En ghost og noen få marines med stim eier jo voidrays.. Så lenge voidraysa ikke er charga opp.. vikings kan jo kite void rays evig, så nei, de er ikke OP imo.. Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 void rays er vel raskere en vikings om jeg ikke tar feil, og voidrays kan skyte mens de beveger seg Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Void rays (speed 2,25) er kun raskere enn vikings (2,75) dersom de upgrades (3,375). Dessuten har vikings betydelig lengre range (9 mot 6). Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 ja, men jeg mener, du oppgraderer som regel speed om du går for et voidray-basert build uansett Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 18. september 2010 Forfatter Del Skrevet 18. september 2010 Det var min 10 match elns så visste egentlig ikke så mye om spillet, sorry hvis jeg ødela dagen din detectable Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Det var min 10 match elns så visste egentlig ikke så mye om spillet, sorry hvis jeg ødela dagen din detectable Oi. Altså du gir vel egentlig et svar på din egen tråd med det inlegget der. Du kan ikke så mye om spillet, så derfor MÅ alt som du synes er bra være OP? Void Rays er helt fine de. Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 jævla kverulant Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 Du må være ny på internett Lenke til kommentar
TheXin Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Void ray op?! haha, dagens! Nei, void rays er nok ikke op og brukes sjelden til annet enn harass av høyere rankede spillere. (Annet enn om terran går mass marauder push tidlig). Det handler om å scoute hva motstanderen gjør og kontre det riktig. Om protoss rusher voids, så rush han tilbake, fordi voids koster mye mineraler og mye gass så vil han ha særdeles lite forsvar og du vil knuse denne personen lett hvis du rusher med normal tier 1 army. Hvis protoss kamper og bygger voids så må du bare bygge opp en sterk hær og husk noe anti-air units (vikings som terran (vikings kiter voids lett), hydra som zerg, stalker e.l. som protoss), og pushe med den hæren. Igjen, fordi voids koster mye mineraler og gass så vil ikke personen ha mye annen hær og du dreper han lett. Voids er trege units som ikke gjør veldig mye skade i små mengder. I tillegg tåler voids svært lite og er dyrebare units, du vil ikke miste de. Du må aldri la protoss få mange voids, for i store mengder er de nesten uslåelige (om ikke hæren din består av utenlukkende hydra e.l. selvfølgelig). Så i store mengder kan voids føles op, det er derfor du ikke skal la noen få mange voids. Voids er ikke op fordi de er enkle å stoppe om du scouter dette, noe du alltid skal gjøre, dersom du ikke gjør dette og ikke er forberedt så er det nesten umulig å stoppe det. Tips til early game mot void rush: Terran: slutt å bygge marauders, bygg heller ekstra marines\ evt få opp vikings da disse er billigere enn voids, lengre range og bedre speed. Er du redd for harass så bygger en aa turret der du trenger det og push tilbake mot hans hær, ettersom du knuser den lett. Zerg: Bygg en ekstra queen, mulig en spore crawler i basen (ekstra queen gjør at du kan heale queens og 1 queen slår 1 voids (hvis ikke den er charget)). Igjen, rush han tilbake ettersom han har liten hær. Fortsetter han med voids, så tech til hydra, det eier voids. Protoss: Ettersom jeg er protoss selv (master) så ville jeg sagt at det enkleste kanskje er å gå 4-gate (mulig med 2 gass). Rush han tilbake, ettersom voids ksoter mye gass så har han tvilsomt mange sentries, og du kan lett pushe rampen hans, fokuser hæren din med stalkers, som lett fjerner voids og du bør vinne lett. Hvis han harasser med voiden, så warp inn 2-4 stalkers og du knuser voiden hans og bør fremdeles ha nok hær til å ta hele basen hans. Ekstra tips: Ikke la voids charge opp på bygninger, da de gjør mye mer dmg etter det, ofre heller en marine eller 3 for å ta det ned, du tjener på det uansett Lang post, men håper det hjelper dere litt Lenke til kommentar
Toggy Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (Denne tråden er 6mnd gammel) Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Og var vel før Void Rays ble nerfet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå