Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt HK?

Anbefalte innlegg

Hei.

For ca 6mnd siden begynte PCen min fryse ca 5-10min etter oppstart. Eller raskere når jeg startet et spill.

Jeg antok først og fremst at dette var RAM-problemer, så jeg tok ut en etter en. Alle fungerer, men viser seg at alle 4 brikkene ikke fungerer sammen. (alle er av samme merke og modell) 3 x 1GB funker i samme hvilken slott jeg bruker, har testet ALLE.

Hadde en del blue-screen før dette skjedde. Ca 1-5 bluescreens i uken i 8-9 uker før problemet oppstod.

Utenom bluescreens, så var det ikke noe særlig med forvarsel.

Er dette et "110% no brainer, fiks HK"-case, eller kan det være noe annet som ligger bak?

På forhånd takk!

PS! Her kan du lese mitt innlegg når problemet oppstod.

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis problemet ditt er bluescreens så kan det være alle slags mulige typer feil bak det. Alt fra software feil til virus til hardware defekter og annet. Det er absolutt ingen grunn til å spesifikt mistenke hovedkortet før du faktisk har undersøkt hva bluescreenene forteller deg.

steg #1: Sjekk STOP koden på bluescreenene du får. Noter deg også om det er samme feilen (eller evt. samme lille gruppen med feil) om og om igjen, eller tilsynelatende tilfeldige koder hver gang. Hvis det er noen tilsynelatende sammenheng mellom hva du gjør i øyeblikket det crasher, så noter det også.

Når du har denne informasjonen (preferabelt av mer enn bare ett enkelt crash) så kom tilbake til forumet med det, eller evt. gå rett på å løse det selv ved å google STOP kodene og se om det er et kjennt problem med en enkel løsning.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...