Gå til innhold

Hvordan reboote DIR-655 automatisk

Anbefalte innlegg

Jeg har en DIR-655 fungerer som kombinert router for tre wired enheter (spillkonsoll, server og HTPC) og trådløst AP for laptoper.

Noen ganger mister jeg internettilkoblingen hjemme, og de siste fem månedene har det HVER gang vært nok å reboote DIR-655 for å fikse problemet, så jeg vil sette opp et bash script som rett og slett rebooter enheten når den ikke får ping fra nettilbyderen min etter X sekunder.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg får til dette. Det virker ikke som den svarer på noen telnet-lignende porter, så den eneste måten jeg har fått til å resette den uten å gjøre det fysisk er via web-interfacet.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarte å lure min DIR-655 på en kompis for 500kr :ph34r: De passer godt til folk uten ambisjoner :-)

Skaff deg en som støttes av DD-WRT, så kan du velte deg i muligheter.

Har selv en ASUS RT-N16 som er utrolig stabil, men det finnes også mange andre gode routere nå.

Netgear WNDR3700 har både 2.4 og 5GHz med bra CPU/RAM og DD-WRT om man ønsker. Koster ca 800.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å kanskje selge min DIR-655 til noen jeg også for å bli kvitt nok ett produkt jeg ikke ble helt fornøyd med. Sliter litt med stabilitet for å si det sånn.

Alternativt, jeg lar den støve ned når jeg får tak i en bedre router. Slik jeg har latt mang en hardware-duppeditt ende brukslivet sitt opp igjennom årene mine. :!:

Lenke til kommentar

Min 655 var også sånn, helt til jeg satte den på høykant. Nå har den oppført seg eksemplarisk i snart et år. Ga tipset til en bekjent som også kunne rapportere om en stabil router etterpå.

Jeg tipper den blir for varm når den ligger flat, så dere burde prøve å sørge for bedre lufting rundt den.

Lenke til kommentar

@tofagerl:

Ja, Afrika er jo en mulighet. Er bittelitt skeptisk å sende hardware til Afrika, for enkelte der nede lever jo gjerne av å sende SPAM. Ett dilemma er jo hvem en skal distribuere dingsen via, for at den skal ta seg ned dit til å kunne brukes til seriøse formål framfor kriminelle formål.

Jamfør: Nigeria-brev og slike..

PS!: Jeg vet at Nigeria-brev ikke nødvendigvis stammer fra afrikanere i Nigeria. :!:

@formann:

Til info: Jeg har montert den på veggen (gipsvegg). Tror du det blir dårlig luft mellom router og vegg selv da?

Lenke til kommentar

Mulig du kan ha ett poeng.

Pros:

- Varme stiger oppover, og veggen er loddrett.

Cons:

- Materiale gips isolerer jo en del for varmen.

- Glipen mellom vegg og router er som du hevder, minimal.

Det koster jo ikke penger å løfte den fra veggen og teste det over en rekke dager. :!: (Weeee )

Endret av G
Lenke til kommentar

Mulig du kan ha ett poeng. Varme stiger oppover, og veggen er loddrett. Cons: Materiale gips isolerer jo en del for varmen. Pros: Glipen mellom vegg og router er som du hevder, minimal.

Det koster jo ikke penger å løfte den fra veggen og teste det over en rekke dager. :!: (Weeee )

Både gipsens isolasjonsevne og den minimale avstanden er "cons" ;)

Varmen blir stengt inne og det er heller ikke noe som kan lede den bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...