cliffme Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Har en avensis '05 dcat 177hk. Ifølge vognkort kan denne dra 1300kg. Tok en tlf til toyota idag og dette kunne ikke justeres opp. Er det noen som kan fortelle med hvorfor den kun kan dra 1300kg? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) fordi toyota sier det... neida, er det ikke stort sett produsent som dimensjonerer bremser og driverk(og eventuelt fjører og dempere), og for å spare penger lages ting litt billigere og dermed vil ikke produsent garantere for at det tåler slitasjen med å trekke tyngre last. vet ikke om det er noen godkjenningsstandard på dette i eu som eventuelt forhindrer det. men lignende eksempel, min Volvo V40 1.8 16v(bensin 122hk) manuell 2001, har tillatt hengervekt 1200KG mercedes E220CDI (150HK diesel) vel ca 2004 mod kan trekke ca 1800kg (vis jeg husker riktig) med manuelt gir, og vel ca 1900kg med automatgir. dette så vidt jeg forstår det begrunnes med driverket i automatkassa er bedre til å starte fra null med stor last en manuellkassa Endret 30. august 2010 av stich_it Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Grunnen er veldig enkel, de drar ikke rundt på store campingvogner/hengere i Japan (med personbiler) Det er ingenting i veien for at 2gen avensis kunne dratt mer, fordi det var en stund muligheter for å få oppjustert vekten til 1500kg, men dette ble senere trukket tilbake (uvist hvilken grunn). Toyota har ikke vært så lydhørt for de mindre markedene og derfor har heller ikke dette blitt fikset på før nå på den nyeste modellen som har 1800kg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå