Gå til innhold

Dårlig kabinett...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags kabinett er det? Det er vel ikke Chieftec Big Tower? Jeg kom ihvertfall ikke forbi iq-testen/barnesikringen :wink: der før jeg hadde søkt på internett og funnet en bruksanvisning. Høyst sannsynlig finnes det en enkel løsning på problemet ditt om du søker litt på produsentens hjemmeside.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så enkelt å løse, fordi cd-romen støter på rambrikken... eneste mulighet er å kjøpe en annen type ram som det er plass til lengre inn...

Det var riktig nok et ganske billig kabinett, men slik skal vel helst ikke skje...

[ Denne Melding var redigert av: JayBee på 2002-01-31 11:27 ]

Lenke til kommentar

siden du har eksterne 5 1/4" slotter på høyde med HK'et tipper jeg at det er et midi (eller mini) tower, og dette er et ganske vanlig problem faktisk. Er det en brenner eller dvd eller er det et vanlig cd drev? dvd'er og brennere er ofte lengere enn vanlige cd drev. Har kabinettet 5 1/4" slotter som ikke ligger på høyde med HK'et? Da kandet være lurt å bruke disse, så sant du ikke har fylt opp alle da.

Lenke til kommentar

Kjøp ikkje ny ram, for det er ikkje det som er trøbellet ditt. På et kabinett eg hadde tidlegare var det slik at cdrom stoppet i enten var det hk eller ram når eg skulle sette den i nederste slot. Så det som er problemet er at de som har sett samen maskinen tenker kun på å produsere det billigast mulig, og då tenke dei ikkje (kan hende dei tenke, men trur du dei bryr seg) på at en kanskje har lyst til og ha noke meir inni kabinettet.

Veit ikkje helt om eg fikk fram det eg prøvde og sei, men det eg skal fram til at det er kabinettet ditt som er for lite !

Forøvrig Så må eg nevne at IBM kabinett er noke dritt, prøv å få ei hand mellom strømforsyninga og cdrom i et midi tower og plugg ut stømledning og atakabel.. og så sett dei på plass. Lett ? joda supert !! (fikk så lyst til å seie det)

Lenke til kommentar

lurer på hvorfor RAM'en må være plassert så utrolig dumt på hovedkortene?. hvorfor ikke gjemme dem litt bak slik at de ikke står i veien? hadde problem med å få ut/inn harddisker før. måtte ta av ram'en, noe som var ganske irriterende. Men nå har jeg chieftec tower og det fikser biffen delvis...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-01-31 18:28, JayBee skrev:

har sent levrandøren Multicom mail to ganger og har begge fått svar at jeg må kjøpe meg ny RAM. Jeg burde jo få bytte den... ?? Det koster tross alt noen hundrelapper!

Ikke gjør det!

Med tid og stunder vil du heller ha trang til flere datakomponeneter i din pc, og da er det bedre med et stort kabinett en et par nye rambrikker som blir fort utdatert, i motsettning til Kabinetter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...