Gå til innhold

PS3/Soundbar/TV/Dekoder opp mot hverandre

Anbefalte innlegg

Hei!

HDMI og kabler gjør meg utrolig forvirra, så jeg trenger hjelp til oppklare dette her...

Jeg skal koble sammen følgende ting, og ha lyd på Soundbar'en fra TV (dekoderen) og PS3. Hvordan kan dette gjøres med bare HDMI-kabler? (For enkelthetens skyld)

Philips soundbar: 1x HDMI Ut

PS3: 1x HDMI Ut

Dekoder: Ukjent, men sannsynligvis ut?

Philips tv: 3x HDMI

Kan noen rydde opp i hodet mitt?

Endret av Eidsvold
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, hvis ikke det er noen HDMI-in på denne, så får du ikke lyd fra de andre enhetene via HDMI.

Ettersom det er HDMI-out på Soundbar'en antar jeg at den også har en innebygd DVD/Blue-ray spiller? Hvis ikke er den HDMI-porten rimelig ubrukelig.

Det du antagelig må gjøre er å koble PS3 og Dekoder til TV'en via HDMI, samt evt. også Soundbar hvis du ønsker å benytte den innebygde avspilleren (som jeg altså antar den har). I tillegg må du benytte en annen type kabel (feks. optisk) mellom TV og Soundbar for å få lyden fra TV, PS3 og dekoder ut fra Soundbar'en.

Lenke til kommentar

Altså, hvis ikke det er noen HDMI-in på denne, så får du ikke lyd fra de andre enhetene via HDMI.

Ettersom det er HDMI-out på Soundbar'en antar jeg at den også har en innebygd DVD/Blue-ray spiller? Hvis ikke er den HDMI-porten rimelig ubrukelig.

Det du antagelig må gjøre er å koble PS3 og Dekoder til TV'en via HDMI, samt evt. også Soundbar hvis du ønsker å benytte den innebygde avspilleren (som jeg altså antar den har). I tillegg må du benytte en annen type kabel (feks. optisk) mellom TV og Soundbar for å få lyden fra TV, PS3 og dekoder ut fra Soundbar'en.

Det er kun ut...

Det er faktisk ikke det. Jeg kan ikke skjønne noe annet enn at hdmi-kabelen er ment for å overføre lyd (fra mp3-/usb-innganger) og vise brukeinnstillingsmenyen på tv'en.

Men i så fall blir det

PS3 med hdmi > TV

Dekoder med hdmi > TV

TV med optisk > Soundbar?

Er optisk kabel det samme navnet for digital koaksialinngang? (Føler meg litt dum her...)

Endret av Eidsvold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...