Brotato Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Har en acer aspire 5920G (laptop, 2-3 år gammel) For ca et år siden begynte den å "klikke", husker ikke helt hva problemet var da, men det var ihvertfall noe x) Jeg fikk den på reperasjon, hadde den der i ca 2 mnd, hørte ingenting så gikk å hentet den, der hadde den vist "smittet" 3 andre pcer (smarte reperatører?), og uten at de hadde fått fikset noe... Fikk så en oppgraderings version til w7 pga kjøp av pc på komplett når de hadde sånn tilbud. Valgte å instalere den på laptoppen i stedet. Da slettetjeg alt som var på pcen. Funket vel bra i ca 1 mnd før det ble problemer igjen. Den begynte å fryse oftere og oftere, slå seg av uten grunn (grunnen var ihverfall ikke at den var varm). HAr også fått rundt 10 bluescreens siste 2 mndene:P, altså på tide å gjøre noe... I starten (3-4 mnd etter w7 installering) var det holdbart og problemet var at strømledningen ikke satt ordentlig i (kontakten til batteriet er veldig usikker). Nå i det siste har den begynt å sjelden starte opp. Spessielt etter en shut-down må jeg la den stå noen min før det er sjans får å få den i gang igjen... Så lurer på om noen har vært borti no lignende? Håper dere forstår... TAKK Endret 27. september 2010 av -silenz- Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Her er enkle knep du kan forsøke i starten: -Deaktiver automatisk restart- Klikk på Start Klikk på Kontrollpanel Klikk på System Klikk på Avanserte systeminnstillinger Velg fanen Avansert Klikk på Innstillinger ved Oppstart og gjenoppretting Fjern haken fra Start på nytt automatisk ved Systemfeil. Får du da blåskjerm, vil du få tid til å notere feilkoden. Denne feilkoden kan være til hjelp for å finne ut hva som mulig er galt med din PC. eksempel på en slik feilkode er; Stop 0x0000002E DATA_BUS_ERROR -Systemtilstandsrapport- Klikk på Start Klikk på Kontrollpanel Klikk på Ytelsesinformasjon og verktøy Klikk på Avanserte verktøy Klikk på Generer en systemtilstandsrapport Klikk fil og lagre rapporten når søket er ferdig -Test av minnebrikkene- Klikk på Start Skriv Ram eller Minne i søkefeltet Klikk på Diagnostiser datamaskinen for minneproblemer Klikk på Start på nytt nå og kontroller for problemer Klikk F1 tasten på tastaturet når testen har startet og sett følgende innstillinger: ¤ Test Mix = Standard (Du kan også kjøre Advanced om du vil) ¤ Cache = Default ¤ Pass Count = 2 La så diagnoseverktøyet jobbe til det er ferdig. PS: Dette kan ta lang tid, så sørg for at PCen ikke kjørert på batteri. -Microsoft Fix it Center - Last ned Microsoft Fix it Center Start/installer programmet Kjør alle modulene i programmet. Følg anvisningen på skjermen for å reparere eventuelle feil. -Fjern Malware- Følg innstruksene gitt av norbat på denne nettsiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 -Bonus! Utfør en opprydding- Last ned filen vedlagt her Pakk ut filen Start programmet CCleaner Kjør Renser til programmet ikke finner mer skrotfiler Kjør Register til du får meldingen Ingen feil funnet Avslutt CCleaner Start Defraggler Defragmenter dine Harddisker Avslutt Defraggler Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) fikk gjort "steg" 1 og 2 og prøvde 3 i mellom frysningene.... Har ikke fått noe bluescreen enda så har ikke fått sett på den... Når det gjelder systemtilstandsrapporten fikk jeg fullført den, men nå jeg skulle prøve å logge inn på d.no frøys den enda en gang.... Har også prøvd windows update men får errornå jeg trykker se etter oppdateringer... (kode 80072F8F) EDIT: fikk gjort ramskjekken. Kom opp at det ikke var noe feil der heller Endret 31. august 2010 av -silenz- Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Edit: yay der fikk jeg lasta den opp:P sier dette dere noe mer? Symptom: Enhetsdriverne er ikke installert. Grunn: Det er ikke installert en driver for denne enheten, og det hindrer at den fungerer riktig. Detaljer: Enhetsdriveren for Base System Device er ikke installert. Denne enheten blir ikke tilgjengelig før den riktige enhetsdriveren er installert. Løsning: 1. Prøv å installere driverne med Windows Update. 2. Installer driverne som er på installasjonsmediet som fulgte med enheten. 3. Kontroller om produsenten har en oppdatert driver. Beslektet: Forklaring av feilkoder generert av Enhetsbehandling -------------------------------------------------------------------------------- Symptom: Enhetsdriverne er ikke installert. Grunn: Det er ikke installert en driver for denne enheten, og det hindrer at den fungerer riktig. Detaljer: Enhetsdriveren for PCI Memory Controller er ikke installert. Denne enheten blir ikke tilgjengelig før den riktige enhetsdriveren er installert. Løsning: 1. Prøv å installere driverne med Windows Update. 2. Installer driverne som er på installasjonsmediet som fulgte med enheten. 3. Kontroller om produsenten har en oppdatert driver. Beslektet: Forklaring av feilkoder generert av Enhetsbehandling -------------------------------------------------------------------------------- Symptom: Enhetsdriverne er ikke installert. Grunn: Det er ikke installert en driver for denne enheten, og det hindrer at den fungerer riktig. Detaljer: Enhetsdriveren for Base System Device er ikke installert. Denne enheten blir ikke tilgjengelig før den riktige enhetsdriveren er installert. Løsning: 1. Prøv å installere driverne med Windows Update. 2. Installer driverne som er på installasjonsmediet som fulgte med enheten. 3. Kontroller om produsenten har en oppdatert driver. Beslektet: Forklaring av feilkoder generert av Enhetsbehandling Informasjon Symptom: Sikkerhetssenteret har ikke registrert et antivirusprodukt. Grunn: Sikkerhetssenteret kan ikke identifisere et aktivt antivirusprogram. Enten er det ikke installert noe antivirusprodukt, eller det gjenkjennes ikke. Løsning: 1. Kontroller at det er installert et antivirusprodukt. 2. Hvis et antivirusprodukt er installert og fungerer, konfigurerer du sikkerhetssenteret til å slutte å overvåke antivirusstatusen. Beslektet: Antivirus -------------------------------------------------------------------------------- Alvorsgrad: Informasjon Advarsel: Spillgrafikkvurderingen for systemet er dårlig og kan være årsaken til ytelsesproblemer i multimedieprogrammer eller spill. Deaktivering av Aero-glass kan forbedre ytelsen i multimedieprogrammer eller spill. Hvis problemet vedvarer, kan det hende skjermkortet trenger en oppdatert driver eller må oppgraderes. Beslektet: Ytelsesdiagnose -------------------------------------------------------------------------------- Alvorsgrad: Informasjon Advarsel: Grafikkvurderingen for systemet er dårlig og kan være årsaken til ytelsesproblemer. Deaktivering av skrivebordskomponering eller reduksjon av skjermoppløsning kan forbedre den grafiske ytelsen. Hvis problemet vedvarer, kan det hende skjermkortet trenger en oppdatert driver eller må oppgraderes. Beslektet: Ytelsesdiagnose Endret 31. august 2010 av -silenz- Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) microsoft fix it center får jeg ikke til å funke, av den linken du sendte virker det ikke som jeg kan laste ned fra. googla det og prøvde å laste ned, da kom det et error..... Åpnet en side over erroret før det frøys igjen så husker ikke helt hva det stod... x) Edit: "Unable to download troubleshooters,please check you internett conection".... Dette skjer etter jeg har lastet ned og står på install-> gathering information about your computer Edit2: der fikk jeg instaler MBAM (eller hva det hete), ingen feil der. Endret 31. august 2010 av -silenz- Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 (endret) Der ble det bluescreen Technical information: (den som er viktig?) *** STOP: 0x0000000A (0x17D03A8C,0x00000002,0x00000000, 0x82AB93F8 skal googles nå... Sry for at det blir så rotete :S, håper noen greier å tyde hva jeg skriver, hvis ikke bare spør. Endret 31. august 2010 av -silenz- Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 27. september 2010 Forfatter Del Skrevet 27. september 2010 bumper denne kan det være hdd? /noen måter å sjekke det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå