frikish Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Heisann Som emnetittelen sier er jeg på jakt etter et tv-tuner kort som jeg kan bruke på det nye digitale bakkenettet(?). Jeg bor i en leilighet med en kanalpakke direkte i veggen, trenger altså ingen dekoder. Hadde jeg hatt TV hadde jeg bare koblet en coax/antenne kabel i tven og alt hadde vært på gli. Merker at coax navnet også er navnet på en annen type plugg, så eg spesifiserer med bildet, har slikt uttak: Jeg lurer altså på hvilket tv kort som er tilgjengelig, (windows) og er anbefalt av dere på forumet. Jeg har funnet ut at det bare er analoge signaler som kommer ut fra veggen. - frik Endret 2. oktober 2010 av frikish Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Er du sikker på at den boksen du viser er tilknyttet bakkenettet? Det ser ut som en vanlig kabel-TV boks, med uttak for radio og TV. I såfall er det ikke DVB kort du skal ha, men vanlig analogt. Lenke til kommentar
frikish Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Er du sikker på at den boksen du viser er tilknyttet bakkenettet? Det ser ut som en vanlig kabel-TV boks, med uttak for radio og TV. I såfall er det ikke DVB kort du skal ha, men vanlig analogt. Det er jeg ikke sikker på. Har et eldgammelt analogt tv-kort. Når det tar inn, får jeg ingen signal... Så jeg antar at det gamle kortet er gammelt. Så hvilket kort trenger jeg om det ikke er DVB? Edit: Brukte da et FlyTV Platinum Gold Endret 30. august 2010 av frikish Lenke til kommentar
frikish Skrevet 2. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2010 Det er bare analoge signaler som kommer ut av veggen her hos meg. Så jeg må kjøpe meg et kort som er analogt. Men er det noen av dere som har noe erfaring med tv-tuner kort? Hvilke som man ikke skal kjøpe og hvilke som fungerer perf? Og, om man kjøper et slikt kort? vil det da trigge NRK-lisensen? må man betale lisens? Jeg har nemmelig tv, alle tv-kanalene ink i leien min. -frik Lenke til kommentar
007CD Skrevet 2. oktober 2010 Del Skrevet 2. oktober 2010 TV salg er rapporteringspliktig av forhandler... MEN! TV Kort selv om disse skal man betale lisens på så er de ikke rapporterings pliktig. Så du kan slippe unna her, men må punge ut ved en eventuell inspeksjon naturligvis. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå