Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Orker ikke mat om morgenen, hvordan forbedre?

Myst

Anbefalte innlegg

Hallo ja.

Tenkte jeg skulle ta opp et blivende problem før det er for sent.

Har seg slik at den siste uken har jeg knapt spist frokost om morgenen før jeg drar på jobb. Bare en kopp kaffe med melk og sukker, og thats it. Trenger ikke å være rakettforsker å forstå at det ikke er sunt på sikt.

Derfor så spør jeg råd fra dere.

Saken er at jeg slett ikke orker noe fast føde, har bare ikke lyst. Tenkte at kanskje tiden spilte en rolle, så jeg har begynt å stå opp tidligere. Det hjalp ikke.

Så frokosten min blir en kopp kaffe og et eller annet snacks/frukt når jeg kommer på jobb og fram til lunsj.

Noen andre som har opplevd noe liknende?

Er 25 år og nettopp (3 uker) flyttet inn i nye leiligheten min. Nyter ensomheten ja. (Helt til lengselen etter en kvinnelig hånd kommer men det er nå en annen sak)

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest andrés

Du er ikke alene. Jeg har nå gått på skole i ti år, og har knapt spist frokost en eneste dag før skolen. Faktum er at det ikke frister md mat om morgenen. Jeg er klar over at det er sunt og at frokost kanskje er det viktigste måltider i løpet av dagen, så jeg klarer som oftest å trykke ned en halv eller hel skive før jeg går på skolen. Samt litt juice, det bidrr mye til de én av fem om dagen som det er anbefalt. På skolen spiser jag absolutt ingenting. Når de andre sitter og spiser store porsjonsmiddager i kantinen, heller ikke da får jeg lyst på mat. Når jeg kommer hjem fra skolen i 15-tiden derimot, så blir det plutselig en helomvending. Da kan jeg spuise ti skiver og en halv vannmelon i slengen. Merkelige greier. Har ingen problemer med helsen, helt frisk.

Lenke til kommentar

Start med å spis om morgenen.

Tidligere orket ikke jeg mat heller, før jeg startet i førstegangstjenesten, da startet jeg å spise frokost, litt uvel i magen i starten, men magen venner seg til det etter en liten stund.

Funket for meg, etter en liten stund ble jeg veldig sulten om morgenen om jeg ikke spiste en god frokost.

Så det er bare å bite i det sure eple og ta seg en brødskive om morgenen :)

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke godt forhold til brødskiver, men flytende høres ikke helt verst ut. Får kanskje begynne med Go' morgen-yoghurt og jobbe meg oppover. Spiser ikke mye til lunsj heller. Mens andre gomler i seg brødskivene, blir det kun en, noen ganger 2, på meg.

Blir litt som andrés situasjon, hjemme lager jeg det jeg har lyst på og nyter godt.

Uansett, får ta en tur innom senteret i morgen og kjøpe det jeg har lyst på og kan få i meg om morran. Er vel bedre å få i seg noe, hva som helst, enn bare kaffe og ingenting.

Lenke til kommentar

Har det på samme måte. Fra jeg står opp kl. 06:30 til jeg kommer hjem fra skolen ved 16-tiden spiser jeg ingenting, utenom kanskje 1 eller 2 epler. Klarer ikke mer, rett og slett. Sliter å spise blant folk.

Timene blir et sykt slit utover dagen, men holder ut.

Endret av Kranjcar
Lenke til kommentar

Syns også frokost er viktig. Man må ha energi for dagen. Husker fra tidligere at dagene med god søvn og frokost var bedre enn ingen/lite frokost.

Denne er nok en tilvenningssak tenker jeg. Yoghurt og frukt høres ut som en god start.

Lenke til kommentar

Så lenge mangel på frokost ikke påvirker hverdagen så ser jeg ærlig talt ingen grunn til å presse i seg 40 brødskiver om morgenen.

Spis en banan og drikk et glass juice+melk. Kanskje en halv skål med corn flakes eller noen annet skvip. Selv er jeg fan av en liten skål med havregryn og melk.

Banan og juice burde holde deg gående til lunsj.

Lenke til kommentar

Orker selv ikke mat om morgenen, tar bare med meg en kopp kaffe og noen ekstra skiver i lunsjpakka også spiser jeg et par i et eller annet friminutt når jeg kjenner sulten melder seg maks. Dette er vanligvis etter 2. time, dvs 09.45, dvs. runct 2-3 timer etter jeg stod opp.

Endret av Webmaster Esso
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Joo, begynt å få i meg noe hvertfall og litt variert nå. Frokostblandingen klarte jeg ikke hver dag, så nå blir det forskjellig ut i fra hva jeg har lyst på og tid til. Kaffe har blitt et must for å våkne skikkelig, vet ikke hvor lurt det er med Burn/Red Bull kl 8 om morran.

Begynt å bli bedre hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...