Gå til innhold

Ny ssd i bærbar pc ++

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle instalere ny ssd i den bærbare pcen min. Den er av typen Acer TimelineX 4820TG. Tenkte jeg skulle kjøre operativsystem og programmer på den pluss viktige filer. Har per dags dato strippa ned antall programmer og endte på 45Gb. Tenker da at jeg vil ha en disk på 80Gb, men dersom det ikke er store prisforskjellen opp til en på 100/120 så kjøper jeg selvfølgelig det. I utgangspunktet er jeg ute etter noe i prisklassen opp mot 1500-2000, men jeg har litt å gå på, men vil ikke kaste bort pengene mine heller :)

Den harddisken som sitter i nå er jo på 640Gb, så jeg tenkte at den kunne ha gjort seg bra som en ekstern harddisk, men jeg har ingen Sata inngang på pcen. Finnes det noen mulighet for å koble den til via usb :) ?

Er ganske ny på dette, så lurer også på om det er spesielt vanskelig å bytte de mhp. kloning og fysisk bytte av diskene.

:Ø)

Endret av amund91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat nå er disse gode disker i sine størrelser og prispunkter:

Opp til 80 GB:

Intel X25-V G2 40 GB - Fra 809,-

Intel X25-M G2 80 GB - Fra 1690,-

Corsair Force 80 GB - Fra 1800,-

Crucial C300 64 GB - Fra 1125,-

OCZ Vertex 2 60 GB - Fra 1217,-

100-160 GB:

Intel X25-M 160 GB - Fra 3190,-

Crucial RealSSD C300 128 GB - Fra 2541,-

OCZ Vertex 2 100 GB - Fra 2495,-

Corsair Force F120 - Fra 2399,-

I løpet av høsten så kommer neste generasjon av Intel disker med lavere pris pr GB. Når disse dukker opp er uvist så spørsmålet er om du må ha disk nå eller kan vente litt.

Lenke til kommentar

Takk for at du sa fra om det :)

Vet du om det er noen antydninger på ytelsesforskjell også?

Tenker jeg kjøper en nå, også bruker jeg den frem til det kommer nye, kjøper en ny og bruker den gamle som ekstra harddisk i den stasjonære pc-en jeg har planer om å bygge nærmere jul :p

Erfaringer angående kloning noen? norton ghost funker greit nok kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...