Sujit Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Hei, Jeg går nå Data/elektronikk (VG2) og selv om det ikke er på læreplanen så har jeg tenkt meg å lære programmering, slik at jeg kan bruke det på skolen og jeg liker å bruke pc. Så jeg lurte om hvilken programmering språk jeg bør lære meg. Den kan merkes at jeg gar tenkt å studere på høyskolen og ingen programmering erfaring. Og om noen kan gi meg en side hvor jeg kan trene på programmering så ville det vært til stor hjelp. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Java som første programmeringsspråk kan være lurt, det eller C++. Uansett så bør du lære deg objektorientering som førstespråk. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Java eller Python. Skaff deg en bok med gode eksempler, anbefaler også youtube. Lenke til kommentar
Sujit Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Greit da blir det enten python eller java. Jeg har tenkt å studere Informatikk og Automasjon ( en studie som heter det) ved Høyskole i Telemark. Noen anbefalinger når det gjelds akkurat det studiet. Endret 30. august 2010 av Sujit Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 http://fagplaner.hit.no/content/view/full/23776 Der har du alle fagene. Lenke til kommentar
Sujit Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 (endret) http://fagplaner.hit.no/content/view/full/23776 Der har du alle fagene. Jeg mente hvilken språk jeg burde lære til et studiet, og jeg bør lære meg flere språk så hvilken rekke følge. PS: Du hadde studie planen får folk med studie kompetanse ikke Y-veien. Endret 30. august 2010 av Sujit Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Da tror jeg du kan se bort ifra Python. Java og spesielt C er mer relevante for deg. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Lærer du deg C++ har du et fantastisk godt utgangspunkt til resten av språkene som Java, javascript osv. Hvilket språk du lærer deg er uansett ikke viktigere enn at du faktisk lærer deg objektorientert programmering og får det til. Lenke til kommentar
Sujit Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Tror at jeg lærer meg python og når har fått endel erfaring i det så blir det java og må jeg vell lære C og C++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå