Isbilen Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg blir forbanna: Billig-pc blir fort dyr Jeg har aldri giddet å snakke med disse puddingene som står rundt i sentrum med PC-er, men at det skulle være så ille hadde jeg ikke drømt om. PC-er man kan få på tilbud til to tusenlapper selges som "avtale" til peilingsløse stakkarer som ender opp med å betale nesten det tidobbelte. Dette kaller jeg ågervirksomhet. Spørsmål: Er det noe i veien rent lovmessig for at man stiller seg opp i nærheten av disse selgerne med f.eks. plakater med teksten "svindel" på, opplysninger om veiledende utsalgspriser eller lignende, eller at man rett og slett bryter inn i salget og forteller potensielle kunder at de blir rundlurt? Lenke til kommentar
notalive Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Det håper jeg virkelig ikke. Jeg misliker så sterkt at folk blir lurt. Greit at man har et eget ansvar å sjekke hva man virkelig skriver under på, men slik det blir presentert trenger det ikke virke som en dårlig deal. Jeg synes det er en ufin måte å selge på. Uansett, ting som høres ut til å være for goodt til å være sant, er ofte det. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Jeg blir forbanna: Billig-pc blir fort dyr Jeg har aldri giddet å snakke med disse puddingene som står rundt i sentrum med PC-er, men at det skulle være så ille hadde jeg ikke drømt om. PC-er man kan få på tilbud til to tusenlapper selges som "avtale" til peilingsløse stakkarer som ender opp med å betale nesten det tidobbelte. Dette kaller jeg ågervirksomhet. Spørsmål: Er det noe i veien rent lovmessig for at man stiller seg opp i nærheten av disse selgerne med f.eks. plakater med teksten "svindel" på, opplysninger om veiledende utsalgspriser eller lignende, eller at man rett og slett bryter inn i salget og forteller potensielle kunder at de blir rundlurt? Hvis du velger å stille deg opp med plakat så tror jeg ikke det er ulovlig. Du kan jo også printe ut artikkelen fra bt.no i fler eksemplarer og dele ut den Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 (endret) Eventuelt: kjøp inn noen flere acer pc'er for ca 1400kr stk, så selger du de for "bare" kr. 10.000!!! Da har de jo spart 5.000kr!!! Gi med en superforsikring for "bare" 10% på toppen, om de da ødelegger den, får de en maskin med tilsvarende spesifikasjoner - uten egenandel! Endret 30. august 2010 av DaButcher Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 Det blir litt vel omstendelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå