Aannerud85 Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 Hei. Har litt erfaring innenfor hardware, og dette problemt går meg på nervene. Har hatt problem med at pcen freezer helt opp, å krever restart. spesielt når jeg kjørte Spotify, og av og til i spill. og svært ofte når jeg lastet over nettverk eller laster ned ting. Jeg kjøpte nye Ram brikker (4g) etter å ha prøvd andre rambrikker og kjørte maskin uten freeze en go stund me mange tester. Kjørte pcn me gamle rambrikene og fikk problemer med engang. Med di nye brikkene jeg nettopp har kjøpt har problemt blitt mindre, men den freezer av og til. Og dette er spesielt frustrende når jeg spiller eller skal laste over nettvekt. PC spesifikasjon: Hovedkort: Asus (finner ikke ut hvor jeg finner merket) Skjermkort: Geforce 8800 GT CPU : intel core Duo E8400 @ 3.00 Ghz Nettvekt: Atheros L1 gigabit ethernet 10/100/1000base-T controller PS! hva burde jeg oppgradere for å få pcen rimelig grei stand til å kjøre nyeste spill? Tusen takk for alle svarene jeg får. Lenke til kommentar
Aannerud85 Skrevet 30. august 2010 Forfatter Del Skrevet 30. august 2010 har funnet ut av det kan være nettverkskortet eller rambrikkene som ikke samkjøres. skal prøve å kjøre 2 forskjellige ram typer. Eventuelt nytt nettverkskort, og bare deaktivere nettverkskortet som er intrigert i hovedkortet vil fremdeles være takknemelig for litt mer proff hjelp på dette teamet. Lenke til kommentar
Aannerud85 Skrevet 31. august 2010 Forfatter Del Skrevet 31. august 2010 Nu har æ bestilt ny Hovedkort og Harddisk. håper virkelig at det er noe galt med hovedkortet og ikke CPU'en satser stort på 'gutsen' min Lenke til kommentar
kanalje Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det første som slår meg er strømforsyningen. Hvor kraftig er PSU-en? Hvis den er for svak kan det medføre att minnebrikkene til tider (ved høy belasting) får for lite strøm. Hva er spesifikasjonene på de forskjellige minnebrikkene du har prøvd? Det kan jo selvsagt være hovedkortet som spøker men jeg ville først prøvd å øke spenningen til minnebrikkene i BIOS for å se om det hjelper på stabiliteten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå