Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treg hastighet på nettsider, men ikke via utorrent.

Anbefalte innlegg

oppdaga her rett før helga at nettsidene lastes veldig sakte. Tok og skjekka på div speedometer, og hastigheten lå mellom 200kbit/s - 700kbit/s Har normalt 10mbit. Prøvde så å restarte modemet uten hell. Snakka med telenor, og de viste ikke hva som var problemet, men de kunne se at jeg hadde alt for lav hastihet når jeg prøvde å laste sider. Men i dag oppdaga jeg noe rart. Lasta noe ned via uTorrent, og da hadde jeg maks hastighet, men ikke ellers.???

Sitter på kablet nett. Har prøvd flere nettlesere med samme resultat.

Noen som har noen tips om hva årsaken kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Sliter faktisk med nesten samme problem, når jeg er på youtube så lastes videoene veeeeldi tregt, men vis jeg tar en test på speedtest.net så har jeg den hastigheten jeg skal ha.

Har Telenor jeg også.

Lenke til kommentar

utorrent står ikke å spiser opp hele båndbredden da? :p

Hehe. Nope. Har også prøvd med en annen pc kobbla til samme ruter via kabel, men samme problem. Kan ikke se nett-tv eller filmer på youtube, men hvis jeg starter uTorrent laster den ned på maks 1.3mb/s

Endret av eLang
Lenke til kommentar

Prøv med en annen PC, eller bruk en Linux live CD på maskinen din.

Får du samme resultat da, så er det trolig routermodem som har fått hikke.

Bllir det derimot full båndbredde, så vil jeg mistenke RWIN eller tilsvarende som er satt for lavt.

Når det gjelder problem med youtube hos rade0n, så kan det skyldes blokkering av multicast i brannmur.

En reset av routermodem kan også hjelpe dere, men da må man klare å sette det opp parametre og bruker/pass igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...