Gå til innhold

Overklokke GTX 460

Anbefalte innlegg

Heisann

Har bladd gjennom en del tråder her nå angående klokking av skjermkort, så det var kanskje unødvendig å opprette ny tråd. Arrester meg i så fall.

Jeg har hvertfall kommet frem til at jeg skal klokke med MSI Afterburner, øke Mhz på kjernen litt og litt, og kjøre MSI Kombustor for å se etter artifacts. Og samtidig holde et øye på temperatur. Har 30 grader idle og 66 grader load, med 60% på viften (40% idle) så vil tro jeg har en god del å gå på.

Eneste tingen jeg lurer på. For en stund tilbake leste jeg ett eller annet om forholdet mellom core clock og shader clock. Afterburner har jo og valget om å linke disse (som forøvrig ikke er mulig for meg?) Er dette noe jeg må tenke på, eller gjaldt det ati det jeg leste om kanskje? Kan jeg stille på både core, shader og memory clock uten å tenke på forholdet mellom de tre? Så lenge jeg har akseptable temps og ingen artifacts, bluscreen og andre stabilitetsproblemer så er alt good? Har tenkt å kjøre runder i 3dmark og i spill også, for å se at ytelsen går opp og ikke ned. Noe som jeg har sett skjedd i noen reviews når de klokker for mye.

Har ikke tenkt å røre core V.

Takk for svar :)

Endret av siindre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki, prøvde meg i Afterburner. Ser at shader clock justerer seg automatisk etter core clock uansett. Så da er vel det i orden. Men den greier ikke å klokke kortet, den klokker det bare ned igjen til stock med en gang det kommer gpu load?

Får prøve med gigabyte sitt eget program (har gigabyte skjermkort).

Lenke til kommentar

Jeg kjører Afterburner på 2 stk Gigabyte gtx 460 oc, og det fungerer helt utmerket. De går for fullt alltid, uten at de klokker ned. På eldre kort kunne du klokke core/shader/memory separat, men det går (dessverre) ikke med Fermi. Kjører kortene på 805/810MHz 24/7 og har ikke opplevd stabilitetsproblemer så langt. Har også økt spenningen litt - til 962mV, siden jeg fikk en blåskjerm umiddelbart på 820MHz/stock spenning ved belastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...